Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Har gjort en liten eftersökning efter att Mrmadhawk nämnt att en transatlantback från Schweiziska ligan är på väg in.
Länk till Mrmadhawks inlägg:
http://mrmadhawk.se/2012/may/timmy-p-pa ... i-dif.html
Länk till min eftersökning:
http://difnytt.blogspot.se/2012/05/unde ... y-bck.html
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Du menar, du har länkat till alla backar med utgående kontrakt på den schweiziska ligan på din blogg? Ok.difnytt skrev:Har gjort en liten eftersökning efter att Mrmadhawk nämnt att en transatlantback från Schweiziska ligan är på väg in.
Expert.
- SirDIFalot
Jag hade tagit båda två. Ottosson som andracenter och Ljungh som tredjecenter. Vi borde ha två platser kvar på forwardssidan.robin975 skrev:SirDIFalot, vad hade du gjort som sportchef? Valt Markus Ljungh, och sen lägga mer pengar på målvakt? Eller behålla Ottosson och sen köpa en kanske lite sämre målvakt?SirDIFalot skrev:Vi är ju oavsett jävligt tidiga ute med tanke på att vi började om från noll. Vanligtvis brukar vi fylla de sista 2-3 platserna i juli/augusti typ.sthlm19 skrev:Skönt att se madhawks inlägg, ser riktigt lovande ut. Skiter i att det tar tid om vi får dessa spelare till slut...
Vem vill du helst ha? Markus Ljungh eller Otto?
Varför jag frågar dig är för att du alltid har så intressanta svar på saker och ting.
Däremot är anfallssidan mint prio när det kommer till budgeten i det här fallet. Det är viktigare att få in rätt målvakt och rätt backar än både Ljungh och Otto. Men Ljungh är ju så gott som klar och det borde lösa sig med Otto för eller senare. Så det borde inte vara några problem.
Expert.
Seriöst? Han länkade till några transatlantiska backar på sin blogg med utgående kontrakt, långt ifrån alla, vad är det att bli så fasligt irriterad över? Det är knappast alla backar med utgående kontrakt i Schweiziska ligan?SirDIFalot skrev:Du menar, du har länkat till alla backar med utgående kontrakt på den schweiziska ligan på din blogg? Ok.difnytt skrev:Har gjort en liten eftersökning efter att Mrmadhawk nämnt att en transatlantback från Schweiziska ligan är på väg in.
Alltid Oavsett.
Tjena.Datsyuk_13 skrev:Apropå ingenting: Vad FAN händer med Marcus Nilson egentligen?
Vet inte vad detta kan betyda men Marcus Nilson flög igår Örnsköldsvik-Arlanda.
Sågs av en vän som jobbar på flygplatsen.
Vad detta betyder vet jag inte men gissar iaf att han och Macke Näslund åtminståne haft ett samtal.
Marcus kan iofs bara hälsat på någon här uppe, men låter mindre troligt.
Lycka till med att ta er upp
/Modoit
Får jag lov att fråga hur du ser att kedjorna ska se ut när du menar att vi har två forwardsplatser kvar? Så vitt jag kan se finns det plats för en center till, inte två. Är heller inte alls övertygad om Ottos närvaro nästa säsong med tanke på att det drar ut så pass på tiden. Ölvestad och Fimpen kritade på direkt, att Otto som bör höra till samma kategori (gamla kulturbärande DIF-rävar) skulle dra ut två månader med att krita på känns orimligt på något sätt. Eftersom han själv gått ut och sagt att han är sugen nästa år kan det alltså inte vara tveksamheter till kring hans motivation som är anledningen till att det dröjer.SirDIFalot skrev:Jag hade tagit båda två. Ottosson som andracenter och Ljungh som tredjecenter. Vi borde ha två platser kvar på forwardssidan.robin975 skrev:SirDIFalot, vad hade du gjort som sportchef? Valt Markus Ljungh, och sen lägga mer pengar på målvakt? Eller behålla Ottosson och sen köpa en kanske lite sämre målvakt?SirDIFalot skrev:Vi är ju oavsett jävligt tidiga ute med tanke på att vi började om från noll. Vanligtvis brukar vi fylla de sista 2-3 platserna i juli/augusti typ.sthlm19 skrev:Skönt att se madhawks inlägg, ser riktigt lovande ut. Skiter i att det tar tid om vi får dessa spelare till slut...
Varför jag frågar dig är för att du alltid har så intressanta svar på saker och ting.
Däremot är anfallssidan mint prio när det kommer till budgeten i det här fallet. Det är viktigare att få in rätt målvakt och rätt backar än både Ljungh och Otto. Men Ljungh är ju så gott som klar och det borde lösa sig med Otto för eller senare. Så det borde inte vara några problem.
Det känns märkligt, men för var dag som går får jag mer och mer känslan av att han inte är inräknad. Tystnaden kring honom och Mackan känns nästan utstuderad...

- SirDIFalot
Med tanke på att Otto sagt att man förhandlar med DIF och att Ljungh är typ klar för DIF. Det brukar vara standard att ha 14 forwards under kontrakt.ElDon skrev:Får jag lov att fråga hur du ser att kedjorna ska se ut när du menar att vi har två forwardsplatser kvar? Så vitt jag kan se finns det plats för en center till, inte två. Är heller inte alls övertygad om Ottos närvaro nästa säsong med tanke på att det drar ut så pass på tiden. Ölvestad och Fimpen kritade på direkt, att Otto som bör höra till samma kategori (gamla kulturbärande DIF-rävar) skulle dra ut två månader med att krita på känns orimligt på något sätt. Eftersom han själv gått ut och sagt att han är sugen nästa år kan det alltså inte vara tveksamheter till kring hans motivation som är anledningen till att det dröjer.SirDIFalot skrev:Jag hade tagit båda två. Ottosson som andracenter och Ljungh som tredjecenter. Vi borde ha två platser kvar på forwardssidan.robin975 skrev:SirDIFalot, vad hade du gjort som sportchef? Valt Markus Ljungh, och sen lägga mer pengar på målvakt? Eller behålla Ottosson och sen köpa en kanske lite sämre målvakt?SirDIFalot skrev:Vi är ju oavsett jävligt tidiga ute med tanke på att vi började om från noll. Vanligtvis brukar vi fylla de sista 2-3 platserna i juli/augusti typ.sthlm19 skrev:Skönt att se madhawks inlägg, ser riktigt lovande ut. Skiter i att det tar tid om vi får dessa spelare till slut...
Det känns märkligt, men för var dag som går får jag mer och mer känslan av att han inte är inräknad. Tystnaden kring honom och Mackan känns nästan utstuderad...
Expert.
Förvisso, men får vi inte ett överflöd av centrar då? Kanske omotiverat från mitt håll, men kan verkligen inte släppa känslan av att det borde ha löst sig med Otto redan vid det här laget. De har ju kickat igång sommarträningen redan. Finns det några bekräftelser åt endera håll kring Ottos medverkan på träningarna?SirDIFalot skrev:Med tanke på att Otto sagt att man förhandlar med DIF och att Ljungh är typ klar för DIF. Det brukar vara standard att ha 14 forwards under kontrakt.ElDon skrev:
Får jag lov att fråga hur du ser att kedjorna ska se ut när du menar att vi har två forwardsplatser kvar? Så vitt jag kan se finns det plats för en center till, inte två. Är heller inte alls övertygad om Ottos närvaro nästa säsong med tanke på att det drar ut så pass på tiden. Ölvestad och Fimpen kritade på direkt, att Otto som bör höra till samma kategori (gamla kulturbärande DIF-rävar) skulle dra ut två månader med att krita på känns orimligt på något sätt. Eftersom han själv gått ut och sagt att han är sugen nästa år kan det alltså inte vara tveksamheter till kring hans motivation som är anledningen till att det dröjer.
- SirDIFalot
Att ha 5 st centrar i en trupp tycker jag inte är överflöd. Snarare tvärtom om man måste luta åt något håll. Tror Johner är etta, sedan Otto, Ljungh och Fimpen. Honken kommer spela forward. Weigel blir väl första ersättare på alla positioner.ElDon skrev:Förvisso, men får vi inte ett överflöd av centrar då? Kanske omotiverat från mitt håll, men kan verkligen inte släppa känslan av att det borde ha löst sig med Otto redan vid det här laget. De har ju kickat igång sommarträningen redan. Finns det några bekräftelser åt endera håll kring Ottos medverkan på träningarna?SirDIFalot skrev:Med tanke på att Otto sagt att man förhandlar med DIF och att Ljungh är typ klar för DIF. Det brukar vara standard att ha 14 forwards under kontrakt.ElDon skrev:
Får jag lov att fråga hur du ser att kedjorna ska se ut när du menar att vi har två forwardsplatser kvar? Så vitt jag kan se finns det plats för en center till, inte två. Är heller inte alls övertygad om Ottos närvaro nästa säsong med tanke på att det drar ut så pass på tiden. Ölvestad och Fimpen kritade på direkt, att Otto som bör höra till samma kategori (gamla kulturbärande DIF-rävar) skulle dra ut två månader med att krita på känns orimligt på något sätt. Eftersom han själv gått ut och sagt att han är sugen nästa år kan det alltså inte vara tveksamheter till kring hans motivation som är anledningen till att det dröjer.
Expert.
känns nästan lite för stort, det e ju en nackdel att vara lång som målvaktrobin975 skrev:Född 1994 och vara 197 cm och väga 97 kg är nog inte helt felRocky3000 skrev:
Nu är cirkeln sluten!
• Fabian (Den nye Osten) Eriksson som förstakeeper,
• Adam Reideborn som andrekeeper och slutligen
• Joakim Wikström som tredjekeeper.
Så här vill jag se det nya unga Djurgården! (Om nu inte Marty Turco dyker upp.)
En sak som e jävligt säker är att om Nilson har nått vett överhuvetaget så är han kvar i DIF. Då med en lön som är allsvensk! Han var Kapten! Han skall ta sitt ansvar o spela upp oss. Om han lämnar så det fullkomligt horribelt!
Räknar du Wennberg som ytter då? I såna fall förstår jag ditt resonemang.SirDIFalot skrev:Att ha 5 st centrar i en trupp tycker jag inte är överflöd. Snarare tvärtom om man måste luta åt något håll. Tror Johner är etta, sedan Otto, Ljungh och Fimpen. Honken kommer spela forward. Weigel blir väl första ersättare på alla positioner.ElDon skrev:Förvisso, men får vi inte ett överflöd av centrar då? Kanske omotiverat från mitt håll, men kan verkligen inte släppa känslan av att det borde ha löst sig med Otto redan vid det här laget. De har ju kickat igång sommarträningen redan. Finns det några bekräftelser åt endera håll kring Ottos medverkan på träningarna?SirDIFalot skrev:Med tanke på att Otto sagt att man förhandlar med DIF och att Ljungh är typ klar för DIF. Det brukar vara standard att ha 14 forwards under kontrakt.ElDon skrev:
- SirDIFalot
Ja, det gör jag. Vet inte vad han spelat mest i J20 men tror inte de slänger in en junis som center i a-laget bara sådär. Brukar inte bli så. Som med Krüger, Norman, Josefson, etc. Alla får börja ur en forwardsposition.ElDon skrev:Räknar du Wennberg som ytter då? I såna fall förstår jag ditt resonemang.SirDIFalot skrev:Att ha 5 st centrar i en trupp tycker jag inte är överflöd. Snarare tvärtom om man måste luta åt något håll. Tror Johner är etta, sedan Otto, Ljungh och Fimpen. Honken kommer spela forward. Weigel blir väl första ersättare på alla positioner.ElDon skrev:Förvisso, men får vi inte ett överflöd av centrar då? Kanske omotiverat från mitt håll, men kan verkligen inte släppa känslan av att det borde ha löst sig med Otto redan vid det här laget. De har ju kickat igång sommarträningen redan. Finns det några bekräftelser åt endera håll kring Ottos medverkan på träningarna?SirDIFalot skrev:Med tanke på att Otto sagt att man förhandlar med DIF och att Ljungh är typ klar för DIF. Det brukar vara standard att ha 14 forwards under kontrakt.ElDon skrev:
Linkan - Otto - Åberg
Ölvestad - Johner - Tim
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand
Extra: Wennberg, Weigel.
Något sånt tror jag att det blir.
Expert.
Då hänger jag med på hur du tänker, tack för ditt tålamod!SirDIFalot skrev:Ja, det gör jag. Vet inte vad han spelat mest i J20 men tror inte de slänger in en junis som center i a-laget bara sådär. Brukar inte bli så. Som med Krüger, Norman, Josefson, etc. Alla får börja ur en forwardsposition.ElDon skrev:Räknar du Wennberg som ytter då? I såna fall förstår jag ditt resonemang.SirDIFalot skrev:Att ha 5 st centrar i en trupp tycker jag inte är överflöd. Snarare tvärtom om man måste luta åt något håll. Tror Johner är etta, sedan Otto, Ljungh och Fimpen. Honken kommer spela forward. Weigel blir väl första ersättare på alla positioner.ElDon skrev:Förvisso, men får vi inte ett överflöd av centrar då? Kanske omotiverat från mitt håll, men kan verkligen inte släppa känslan av att det borde ha löst sig med Otto redan vid det här laget. De har ju kickat igång sommarträningen redan. Finns det några bekräftelser åt endera håll kring Ottos medverkan på träningarna?SirDIFalot skrev: Med tanke på att Otto sagt att man förhandlar med DIF och att Ljungh är typ klar för DIF. Det brukar vara standard att ha 14 forwards under kontrakt.
Linkan - Otto - Åberg
Ölvestad - Johner - Tim
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand
Extra: Wennberg, Weigel.
Något sånt tror jag att det blir.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Mackan, för faaan, ger inte mycket för honom.Paninaro skrev:Tjena.Datsyuk_13 skrev:Apropå ingenting: Vad FAN händer med Marcus Nilson egentligen?
Vet inte vad detta kan betyda men Marcus Nilson flög igår Örnsköldsvik-Arlanda.
Sågs av en vän som jobbar på flygplatsen.
Vad detta betyder vet jag inte men gissar iaf att han och Macke Näslund åtminståne haft ett samtal.
Marcus kan iofs bara hälsat på någon här uppe, men låter mindre troligt.
Lycka till med att ta er upp
/Modoit
Förstår om han inte vill stanna, han har mycket att bevisa och borde bära på en stor SKAM. Lagkapten - bah! Äkta djurgårdare - bah! Om Fernholm blev Judas vad ska då Mackans svek liknas vid?
FY FAAN - kräkfärdig!