Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jugo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jugo »

DIF_Soldier skrev:Av de utomstående nyförvärv som presenterats skulle jag - med reservation för att jag inte har stor koll på en del av dessa spelare - sätta dessa förhandsbetyg av Challes värvningar.

Adam Reideborn - G+
David Lidström - VG
Elias Granath - MVG
Dustin Johner - MVG
Henrik Eriksson - MVG
Michael Holmqvist - G-
Fredrik Bremberg - MVG
Marcus Sörensen - G+

Med andra ord gör Challe ett strålande jobb överlag i min mening, med tanke på de resurser han förfogar över. Honken känns ännu som en IG-varning initialt.

Dessutom är jag inte vidare nöjd med förlängningen av Tim då vi behöver en utpräglad målskytt.
Åberg är ung och har ännu inte producerat löpande på hög nivå, vilket tillsammans med Honken får ses som de enda egentliga "riskerna".

I övrigt är jag väldigt nöjd med Challe såhär långt. Challe väljer spelare som man vet vad man får av. Järlan var mer "Hoppas och tro"...
Tror nog inte Åberg är någon risk, med tanke på att han hade en enorm öppning av ES och var med i JVM truppen, plus att han har NHL i sikte så han har något att sträva över under sommarträningen. Han kommer bara bli bättre, och sen att se han på AS nivå kommer bli intressant. Vill nog säga att Sörensen är en större risk än Åberg
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev:Av de utomstående nyförvärv som presenterats skulle jag - med reservation för att jag inte har stor koll på en del av dessa spelare - sätta dessa förhandsbetyg av Challes värvningar.

Adam Reideborn - G+
David Lidström - VG
Elias Granath - MVG
Dustin Johner - MVG
Henrik Eriksson - MVG
Michael Holmqvist - G-
Fredrik Bremberg - MVG
Marcus Sörensen - G+

Med andra ord gör Challe ett strålande jobb överlag i min mening, med tanke på de resurser han förfogar över. Honken känns ännu som en IG-varning initialt.

Dessutom är jag inte vidare nöjd med förlängningen av Tim då vi behöver en utpräglad målskytt.
Åberg är ung och har ännu inte producerat löpande på hög nivå, vilket tillsammans med Honken får ses som de enda egentliga "riskerna".

I övrigt är jag väldigt nöjd med Challe såhär långt. Challe väljer spelare som man vet vad man får av. Järlan var mer "Hoppas och tro"...
Visserligen har jag aldrig tvivlat på Challe, men detta har gått över förväntan och det känns att han vet vad han gör.

Undrar hur det hela hade sett ut med JJ kvar vid rodret?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

ken1968 skrev:
Jim Morrison skrev:
Transatlantbacken ifrån NLA ska vara Mario Scalzo eller Jordan Henry enligt vad jag hört.
Kommentar från Madhawks inlägg. Scalzo är intressant. Har Italienskt pass så han tar inte upp en nordamerikansk plats i sådana fall. Var med i Kanadas landslag under VM förra säsongen. Gjorde där 2 assist på 3 matcher. Skulle inte han räknas från SM-liiga dock, eftersom han spelade mestadels av säsongen där?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11512
Vore inte så dum lite liten kanske?, men jag dömer ingen sen Due-boje sen behålla Kyle som jag tror kan va mycket bättre än vad han visade förra säsongen?
Cory Murphy skulle inte jag ha något emot heller, även om hans poängsnitt dippade under den gångna säsongen. Spelskicklig offensiv back med NHL- och VM-rutin.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3583
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Micke Holmqvist ser inte jag riktigt som någon risk alls, han är garanterat inte värvad att vara en bärande spelare... vi får en duktigt revanschsugen kille som spelar för en spottstyver i månaden och är ödmjuk nog att ta den roll han blir tilldelad. Perfekt med lite rutin i en 4:e lina.
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

-daniel- skrev:Micke Holmqvist ser inte jag riktigt som någon risk alls, han är garanterat inte värvad att vara en bärande spelare... vi får en duktigt revanschsugen kille som spelar för en spottstyver i månaden och är ödmjuk nog att ta den roll han blir tilldelad. Perfekt med lite rutin i en 4:e lina.
har tänkt detsamma, micke med 2 junisar, han blir farbrorn som ska lära och hålla koll, gneta och brunka, det ska inte vara vackert, det ska vara effektivt
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kollade in dessa två herrar som namedroppades hos MrMadhawk: Mario Scalzo och Jordan Hendry, och lite fundersam för det verkar vara två helt olika spelartyper. En offensiv och en defensiv back, frågan är om Hendry var tänkt ifall inte Granath skulle ansluta?
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Buford skrev:

Adam Reideborn - G+
David Lidström - VG
Elias Granath - MVG
Dustin Johner - MVG
Henrik Eriksson - MVG
Michael Holmqvist - G-
Fredrik Bremberg - MVG
Marcus Sörensen - G+

Visserligen har jag aldrig tvivlat på Challe, men detta har gått över förväntan och det känns att han vet vad han gör.

Undrar hur det hela hade sett ut med JJ kvar vid rodret?

Eller lek med tanken Challe förra året istället för JJ.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Kollade in dessa två herrar som namedroppades hos MrMadhawk: Mario Scalzo och Jordan Hendry, och lite fundersam för det verkar vara två helt olika spelartyper. En offensiv och en defensiv back, frågan är om Hendry var tänkt ifall inte Granath skulle ansluta?
Den där kommentaren bör man väl ta med en nypa salt dock?

Har svårt att se hur vi ska lösa backparen om det blir en PP-back som kommer in.

Transatlanten - Granath
Lidström - Timmy
Gustafsson - Lennhammer
Holm
Arnesson

Tycker Lidström och Timmy känns för lika för att ha i samma backpar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Kollade in dessa två herrar som namedroppades hos MrMadhawk: Mario Scalzo och Jordan Hendry, och lite fundersam för det verkar vara två helt olika spelartyper. En offensiv och en defensiv back, frågan är om Hendry var tänkt ifall inte Granath skulle ansluta?
Naturligtvis, men det är ju silly trots alls...fritt fram för spekulationer. :D

Fast tycker inte riktigt att det gör något med två relativt lika backar som spelar bredvid varandra; både Lidström och Timmy är ju 2-vägsbackar. Knappast ett krav att ha en defensiv / offensiv kombination.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:

Har svårt att se hur vi ska lösa backparen om det blir en PP-back som kommer in.

Transatlanten - Granath
Lidström - Timmy
Gustafsson - Lennhammer
Holm
Arnesson

För att få balans i backparen tycker jag att det ska se ut något sånt här:

Kanadick/Amerikan-Granath
Lennhammer-Timmy
Erka-Lidas
holm
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:Micke Holmqvist ser inte jag riktigt som någon risk alls, han är garanterat inte värvad att vara en bärande spelare... vi får en duktigt revanschsugen kille som spelar för en spottstyver i månaden och är ödmjuk nog att ta den roll han blir tilldelad. Perfekt med lite rutin i en 4:e lina.
Delar den uppfattningen till punkt och pricka. Lägg där till att han kan överaska stort - då det finns mycket hockey i den killen som han inte kunnat få ur sig på grund av skador etcetera - samtidigt som vi inte tar någon risk då det inte längre är klubben som betalar lönen om han går sönder utan FSK och diverse försäkringar som slår in.

Micke Holmqvist är en lysande värvning om man ser till "value for money"
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
Delar den uppfattningen till punkt och pricka. Lägg där till att han kan överaska stort - då det finns mycket hockey i den killen som han inte kunnat få ur sig på grund av skador etcetera - samtidigt som vi inte tar någon risk då det inte längre är klubben som betalar lönen om han går sönder utan FSK och diverse försäkringar som slår in.

Micke Holmqvist är en lysande värvning om man ser till "value for money"
Tycker även Sörensen borde gå in i den kategorin. Där har vi "low risk - high reward" om det faller väl ut. Hoppas bara han får speltid i PP. Annars kan han nog vara bortkastad.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:

Transatlanten - Granath
Lidström - Timmy
Gustafsson - Lennhammer
Holm
Arnesson

För att få balans i backparen tycker jag att det ska se ut något sånt här:

Kanadick/Amerikan-Granath
Lennhammer-Timmy
Erka-Lidas
holm
Ser gärna:
"Ledande pp-back" - Timmy
Lidas - Gustavsson
Granath - Lennhammer

Timmy är tvåvägsback som kan ge en förstafemma ännu mer spelstyrka och en kille som den spelskickliga backen kan "lira" med.
Lidas och Gustavsson borde vara ett klart stabilt par. Lite mer rutin ifrån Lidas sida passar nog med Gustavsson.
Granath´s muskler utmed Lennhammer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Såååja! Härligt att äntligen få några frågetecken utredda! Målvaktsposten är en viktig pusselbit, förstås. Om Hadelöv är så tveksam borde Challe fortsätta med andra spår, men vilka finns kvar?!?
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Alltid, Oavsett
Låst