Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Ja-ke den andre
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Bra värvning av Challe idag, Granath blir stabil, en back till på G som är en mycket bra värvning kan jag säga!"
Linkan på Twitter.
Linkan på Twitter.
Zdeno Chara?Ja-ke den andre skrev:"Bra värvning av Challe idag, Granath blir stabil, en back till på G som är en mycket bra värvning kan jag säga!"
Linkan på Twitter.

Richard Lintner
.. Hade inte blivit besviken om det skulle vara så.

- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vet att jag har skällt ganska mycket på Populist-Challe den senaste tiden, men denna värvning måste man ändå ge honom.
Granath har varit en stabil elitserieback under de senaste tre säsongerna, är en ledartyp ut i fingerspetsarna och tillhör precis den ålderskategori som dagens DIF så väl behöver. Känns på många sätt som "den ultimata ersättaren" för Printz, som ju troligen lär försvinna.
Nu hoppas jag innerligt att nästa back på ingång är av en betydligt mer offensiv prägel. Han får dessutom mer än gärna vara högerskytt, då det är något av en bristvara i nuvarande backuppsättning.
http://eliteprospects.com/player.php?player=18033
R.J. Anderson? Inte mig emot...
Granath har varit en stabil elitserieback under de senaste tre säsongerna, är en ledartyp ut i fingerspetsarna och tillhör precis den ålderskategori som dagens DIF så väl behöver. Känns på många sätt som "den ultimata ersättaren" för Printz, som ju troligen lär försvinna.
Nu hoppas jag innerligt att nästa back på ingång är av en betydligt mer offensiv prägel. Han får dessutom mer än gärna vara högerskytt, då det är något av en bristvara i nuvarande backuppsättning.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Tar du honom osedd?Datsyuk_13 skrev:Jag vet att jag har skällt ganska mycket på Populist-Challe den senaste tiden, men denna värvning måste man ändå ge honom.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det känns ju knappast helt osannolikt att Timmy P är nästa man in.
- SirDIFalot
Rykte: Timmy P och Hadelöv nära.
Oklart om det stämmer.
Men med tanke på hur tunt det ser ut på backsidan och målvaktssidan bland free agents vore jag jävligt nöjd om det stämmer. Ser Hadelöv som det bästa realistiska målvaktsalternativet och Timmy P är bättre än vad vi kan få bland de tillgängliga svenska backarna i ES och AS. Enligt mig.
Sedan bara hoppas att vi kryddar med en transatlant på det...
Oklart om det stämmer.
Men med tanke på hur tunt det ser ut på backsidan och målvaktssidan bland free agents vore jag jävligt nöjd om det stämmer. Ser Hadelöv som det bästa realistiska målvaktsalternativet och Timmy P är bättre än vad vi kan få bland de tillgängliga svenska backarna i ES och AS. Enligt mig.
Sedan bara hoppas att vi kryddar med en transatlant på det...
Expert.
- Datsyuk_13
Ja, de referenser jag har fått på honom är helt enkelt alldeles för bra för att det ska gå att tacka nej till en sådan spelare. Är man ute efter en offensiv, högerfattad toppback på HA-nivå så finns det faktiskt bara två spelare på marknaden just nu som känns tillräckligt intressanta; Antingen R.J. Anderson från Lillehammer eller Mathias Porseland från finska HPK.android skrev:Tar du honom osedd?Datsyuk_13 skrev:Jag vet att jag har skällt ganska mycket på Populist-Challe den senaste tiden, men denna värvning måste man ändå ge honom.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
Porseland vore väl en dröm men ser det inte som så troligt... Har väl småsnackats om KHL för honom? Lär inte sakna ES-alternativ heller.
Har bra vibbar kring R.J Anderson, visst, en eliteprospects-värvning... Men gör man så många poäng i Norge borde man nog klara av... åtminstone 60% av det på allsvensk nivå i ett topplag.
Har bra vibbar kring R.J Anderson, visst, en eliteprospects-värvning... Men gör man så många poäng i Norge borde man nog klara av... åtminstone 60% av det på allsvensk nivå i ett topplag.
Expert.
Frågan med R.J är väl snarast defensiven, jag vill inte ha en kille som är oduglig i egen zon. Han kommer i så fall buas ut och kommer tappa allt självförtroende. Killen lär ju också ha scoutats av dom flesta klubbarna.SirDIFalot skrev:Porseland vore väl en dröm men ser det inte som så troligt... Har väl småsnackats om KHL för honom? Lär inte sakna ES-alternativ heller.
Nåja ser gärna ett spännande namn. Skulle vara kul.
Född till sportchef.
-
Frågan jag ställer mig är om det är tänkt att vi ska ta in 2 eller 3 backar?
Det måste väl vara 3? 7 backar känns väldigt tunt.
- Christopher J
Och vad händer med Kyle? ,Ska han stanna? Ska han lämna? Vill DIF ha kvar honom? Är han avskriven?
Vad vill Kyle?
Man borde ha gått ut med något 1,5 månader efter säsongen. Det är ju ändå en transatlant som tog upp en av två icke EU platser, så då borde man kunna bestämma sig ganska snabbt. Inte ens tidningarna har skrivit något.
Vad vill Kyle?
Man borde ha gått ut med något 1,5 månader efter säsongen. Det är ju ändå en transatlant som tog upp en av två icke EU platser, så då borde man kunna bestämma sig ganska snabbt. Inte ens tidningarna har skrivit något.
- SirDIFalot
Det gäller tre backar. Inklusive Granath. Så två stycken återstår.Harold Camping skrev:Frågan jag ställer mig är om det är tänkt att vi ska ta in 2 eller 3 backar?
Expert.
- reservjesus
Malmö gjorde nyss klart med Brage så de har två målvakter nu. Om det talar för att Hadelöv är nära oss låter jag vara osagt. Men en motiverad Hadelöv tackar inte jag nej till.
clowns to the left of me, jokers to the right
-
Ok med det i åtanke blir värvningen av Granath ännu bättre.SirDIFalot skrev:Det gäller tre backar. Inklusive Granath. Så två stycken återstår.Harold Camping skrev:Frågan jag ställer mig är om det är tänkt att vi ska ta in 2 eller 3 backar?
Timmy Pettersson skulle ju vara fullständigt klockrent samtidigt som Anderson verkar vara en intressant spelare. Han hade ett bättre facit i norska ligan än Mat Robinson hade när han spelade där. Robinson gjorde 20 poäng i Elitserien så Anderson är nog inget dåligt alternativ alls.