Det är just det man bör ifrågasätta med denna värvning. Leksand nobbade Granath eftersom de inte såg honom som en tillräckligt bra back för ett topplag i AS. Men Challe har haft honom tidigare och får en bara rätt roll kan han säkert bli bra. Känns dock som behovet av en riktig poängback är större, men det kanske kommer.SirDIFalot skrev:Grymt! Trodde det var 99% klart med Leksand om det skulle bli Allsvenskan.
Bra Challe!
Välkommen Elias Granath
Re: Välkommen Elias Granath
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror de redan hade kontrakt med för många backar när det blev klart att Granath skulle lämna.matte015 skrev:Det är just det man bör ifrågasätta med denna värvning. Leksand nobbade Granath eftersom de inte såg honom som en tillräckligt bra back för ett topplag i AS. Men Challe har haft honom tidigare och får en bara rätt roll kan han säkert bli bra. Känns dock som behovet av en riktig poängback är större, men det kanske kommer.SirDIFalot skrev:Grymt! Trodde det var 99% klart med Leksand om det skulle bli Allsvenskan.
Bra Challe!
Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tom Koivisto kanske?matte015 skrev:Det är just det man bör ifrågasätta med denna värvning. Leksand nobbade Granath eftersom de inte såg honom som en tillräckligt bra back för ett topplag i AS. Men Challe har haft honom tidigare och får en bara rätt roll kan han säkert bli bra. Känns dock som behovet av en riktig poängback är större, men det kanske kommer.SirDIFalot skrev:Grymt! Trodde det var 99% klart med Leksand om det skulle bli Allsvenskan.
Bra Challe!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=561
- -daniel-
Jag ser väldigt mycket hellre stabila pjäser som sätter det defensiva före det offensiva till nästa säsong. När det gäller det offensiva spelet så anser jag en bra förstapass är väldigt mycket viktigare än exempelvis ett bra skott. I PP så kan man spela med en forward som point så bör inte vara några jätteproblem om vi inte får in någon utpräglad PP-back...matte015 skrev:Det är just det man bör ifrågasätta med denna värvning. Leksand nobbade Granath eftersom de inte såg honom som en tillräckligt bra back för ett topplag i AS. Men Challe har haft honom tidigare och får en bara rätt roll kan han säkert bli bra. Känns dock som behovet av en riktig poängback är större, men det kanske kommer.SirDIFalot skrev:Grymt! Trodde det var 99% klart med Leksand om det skulle bli Allsvenskan.
Bra Challe!
Granath är en värvning som faller mig helt i smaken. Att inte Salo ville ha honom tillbaka är precis som SirDIFalot skriver pga full trupp, och en redan relativt välbalanserad backlinje. Tror också att Salo kände att Granath tar lite för stor plats för att kastas in i en redan väl fungerande backlinje; han kanske inte har den spetskompetensen för att "peta" någon annan.
- reservjesus
I Elias får vi en bra defensiv pjäs, en mycket bra värvning! Välkommen till världens vackraste klubb!
clowns to the left of me, jokers to the right
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det här blir riktigt bra!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Sv: Välkommen Elias Granath
Välkommen! Kul med nytt!
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
SirDIFalot skrev:Jag tror de redan hade kontrakt med för många backar när det blev klart att Granath skulle lämna.matte015 skrev:Det är just det man bör ifrågasätta med denna värvning. Leksand nobbade Granath eftersom de inte såg honom som en tillräckligt bra back för ett topplag i AS. Men Challe har haft honom tidigare och får en bara rätt roll kan han säkert bli bra. Känns dock som behovet av en riktig poängback är större, men det kanske kommer.SirDIFalot skrev:Grymt! Trodde det var 99% klart med Leksand om det skulle bli Allsvenskan.
Bra Challe!
Framförallt har de kvoten av utpräglat defensiva backar mer än fylld. Det är förstås rent jävla skitsnack att Leksand nobbat Granath med hänvisning till att han inte skulle hålla för ett topplag i Allsvenskan.
- Remy Lebeau
Detta är en riktigt bra värvning. Perfekt ålder, och otroligt mycket rutin från allsvenskan och Elitserien trots att han bara är 26 år.
Mycket bättre än så är det svårt att få när man spelar i Allsvenskan. Det är därför en klockren värvning.
Välkommen Elias!
Mycket bättre än så är det svårt att få när man spelar i Allsvenskan. Det är därför en klockren värvning.
Välkommen Elias!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Härligt! Nu mår man lite bättre efter att ha lidit i tystnadens rum.
Välkommen Elias!
Välkommen Elias!
Ur spår bönder!
- DIF_Soldier
Åh, vad dåligt! Tänkt att bli rubriksättare på AB eller?-daniel- skrev:Bomber och Granat(h)er, precis vad vi behövde.
Välkommen!

Vi är alla rörande överens - detta är en riktigt bra back.
Säg den glädje som varar
Riktigt kul!
Välkommen Elias!
Välkommen Elias!
Spännande! Välkommen Elias!
- -daniel-
Jag är tyvärr expert på liknande urusla rubriker. Måste vara medfött.DIF_Soldier skrev:Åh, vad dåligt! Tänkt att bli rubriksättare på AB eller?-daniel- skrev:Bomber och Granat(h)er, precis vad vi behövde.
Välkommen!
Vi är alla rörande överens - detta är en riktigt bra back.

Det bor tydligen en liten göteborgare i mig djupt inne...