Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, men om DIF har för avsikt att ta klivet upp direkt till ES (oklart i nuläget om så är fallet) , då kommer en "ok" målvakt förmodligen inte räcka väl i KS.DIFÖrebro skrev:Tror jag måste stämma in i kören om att dämpa oss lite vad gäller målvakter.
Det enda rimliga toppnamnet för oss var nog tyvärr Tellqvist. NHL damsuger precis allt vad tillstymmelse till målvaktspotential finns, dom är totalt desperata därborta.
Såklart ingenting mot hur desperata våra svenska juniorer är om att vara rockstjärna i NHL, noll självinsikt och noll strategi. Farmarlagen sitter ofta med fyra (4) jäkla målvakter som slåss om att få spela. En del sticker såklart med rätta, Lehner t.ex.
Ett undandtag verkar vara Hanses, måste faktiskt säga att det är nästan den enda riktiga talangen vi också har (när jag tittar efter), han verkar förvalta sin talang bättre än de flesta.
Så vad säger det om DIF. Vi får nöja oss med en hyfsat stabil förstamålis. Jag personligen nöjer mig med en som i AS:
1: Inte är en trubbelmakare/tvedräkt
2: Inte super
3: Presterar jämnt, säg 90% och inte mer än 2gaa, inget revolutionerande, bara jämnt, lugn och stabil.
Hellre ordentligt med pengar för att få tag på ett riktigt bra första backpar.
En lika logisk som olycklig utveckling av målvaktsfrågan.
Men vad har DIF att erbjuda liksom? (förutom spel i snygg tröja)
En avsikt eller målsättning att gå upp betyder ju ingenting och har nödvändigtvis ingen verklighetsförankring alls. Gågna säsongen var målsättningen att kriga om guldet sen nå slutspel sen undvika kval och sist vinna kvalet och vi vet ju hur det gick. Bara för att Challe säger att han har som målsättning att gå upp direkt betyder det ju inte att han kommer sätta ett ES lag på isen under HS utan snarare ett budgetlag med potential att kliva upp. Passar nog DIF bättre att kriga som en underdog än storfavorit.