Detta är så jäkla skönt 80-tal. Så här såg det ut när jag lärde mig älska DIF. Alla andra trötta klubbar kör säkert vidare med sina trevande tröjdesigner. Vi skulle bli helt unika. Mumma!
Ljusblå känns DIF fotboll men det där var riktigt retro! Och förbannat snyggt
DIF_Soldier skrev:Ja, Soldier har ju redan sagt sitt...
Hoppas att ansvariga lyssnade till mitt förslag.
Det är inget snack om att din design är snygg, men jag känner mig personligen väldigt redo för något lite mer annorlunda eller .. tja bara att visa liksom startar om. Jag röstar ljusblått och 80-talsinspirerat.
sensei skrev:Det är inget snack om att din design är snygg, men jag känner mig personligen väldigt redo för något lite mer annorlunda eller .. tja bara att visa liksom startar om. Jag röstar ljusblått och 80-talsinspirerat.
Jag gillar fan snacket! Jag tycker också verkligen att Djurgården ska ta chansen att skapa något nytt, eller snarare återskapa något som varit... Nästa säsong är en historisk säsong och början på en lång jävla väg till en ny storhetstid. Ta tillfället i akt att hitta tillbaks till rötterna, Djurgårn!
För övrigt tyckte jag fotbollen tog ett snyggt steg tillbaka i rätt håll.. Stilrent. Jag hoppas hockeysektionen kan se, lära och göra något ännu bättre. Hockeyn körde ju någon retrovariant typ 06..? 05? som var jävligt snygg enligt mig med klara ljusa färger. Vad hände?
Well, har för mig att jag läst någonstans att mörka färger får spelarna att se större ut, och utstrålar mer aggressivitet än ljusa färger. I NHL var det en del snack om detta för ett tag sen om jag vill minnas rätt.
Själv är jag lite tveksam till de vita ställen, har aldrig riktigt gillat dem, mest för att vitt inte för min del har någon anknytning till Djurgården, och jag tycker matchställen skall innehålla de färger som förknippas med laget.
18DIF91 skrev:Well, har för mig att jag läst någonstans att mörka färger får spelarna att se större ut, och utstrålar mer aggressivitet än ljusa färger. I NHL var det en del snack om detta för ett tag sen om jag vill minnas rätt.
Själv är jag lite tveksam till de vita ställen, har aldrig riktigt gillat dem, mest för att vitt inte för min del har någon anknytning till Djurgården, och jag tycker matchställen skall innehålla de färger som förknippas med laget.
NHL har ju regler som säger att hemmatröjan MÅSTE vara i en mörk kulör för att urskilja sig från bortalagens vita bortatröjor(även det en regel) sedan får dom ha ytterliggare en tredje tröja i vilken jävla färg dom vill
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
18DIF91 skrev:Well, har för mig att jag läst någonstans att mörka färger får spelarna att se större ut, och utstrålar mer aggressivitet än ljusa färger. I NHL var det en del snack om detta för ett tag sen om jag vill minnas rätt.
NHL har ju regler som säger att hemmatröjan MÅSTE vara i en mörk kulör för att urskilja sig från bortalagens vita bortatröjor(även det en regel) sedan får dom ha ytterliggare en tredje tröja i vilken jävla färg dom vill
Äckelluleå körde ju gula borta tröjor under förra säsongen. Tror inte det spelar någon roll så länge man har tröjor så man kan spela mot varje motståndare i serien utan problem.
Pittsburgh hade vita hemmatröjor för x antal år sedan minns jag också. Rögle har väl bara en färg och det är vit?
Abinadi skrev:Tänk er Kings nya hemmaställ fast givetvis i Djurgårdstappning. Skölden i silverkontur på helsvart tröja. Skulle vara ett tufft extraställ.