Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag tror inte vi lyckas få Hadelöv tyvärr.
Det mesta tyder väl på att vi antingen har Sperrle eller Dahlberg i mål när säsongen börjar.
Det mesta tyder väl på att vi antingen har Sperrle eller Dahlberg i mål när säsongen börjar.
Expert.
- Järnkaminen90
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dahlberg känns ganska trolig då Challe gillar honom. Och var också den som tog Dahlberg till Modo.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår faktiskt inte alls denna hype kring Hadelöv. Tittar man på hur han spelade under föregående säsong så var det ju alldeles tydligt att hans karriär är på väg nedåt i expressfart. Han var verkligen INTE bra. På tok för ojämn i matcherna, det är ju bara att fråga en valfri SAIK-supporter vad han/hon tycker...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
skulle inte kalla det hype. Snarare att det är det bästa vi kan få. Håller honom högre än Sperrle och Dahlberg.Datsyuk_13 skrev:Förstår faktiskt inte alls denna hype kring Hadelöv. Tittar man på hur han spelade under föregående säsong så var det ju alldeles tydligt att hans karriär är på väg nedåt i expressfart. Han var verkligen INTE bra. På tok för ojämn i matcherna, det är ju bara att fråga en valfri SAIK-supporter vad han/hon tycker...
Expert.
Jag börjar hoppas på att vi kan få in några tyngre pjäser i laget också nu, laget börjar kännas lite snudd på flugvikt vid det här laget. Eller så får spelare ta och lägga på sig några kilo kvickt som attan.
Alltid Oavsett.
Ok. de var som fan! Så nu öppnas ju drömmen igen!Han är kontraktslös. Han spelade fem matcher med Bruins den gångna säsongen men sedan gick avtalet ut. Tvekar på att något NHL-lag kommer att kontraktera honom. Han spelade även i Österrike den förra säsongen och det är något som talar för att han skulle kunna välja DIF och allsvenskan.

- Jim Morrison
Jag vet faktiskt inte vad han skulle kräva i lön. Ganska mycket ändå. Tellan-pengar. Men tror att Stockholm kan locka och faktumet att han trivdes här sist. Han får chansen att bli en publikfavorit som du säger och ha en viktig roll. Vara en betydelsefull spelare. Men jag spekulerar bara. Tror inte vi får se Turco i DIF nästa säsong, även om det skulle vara fantastiskt.Rocky3000 skrev:Ok. de var som fan! Så nu öppnas ju drömmen igen!Han är kontraktslös. Han spelade fem matcher med Bruins den gångna säsongen men sedan gick avtalet ut. Tvekar på att något NHL-lag kommer att kontraktera honom. Han spelade även i Österrike den förra säsongen och det är något som talar för att han skulle kunna välja DIF och allsvenskan.Vad tror du att DIF får punga upp i lön, för att han vill komma hit? Han borde igentligen bara vara positivt inställd, med tanke på att han trivdes här sist. Fy fan vilken publikmagnet han skulle bli! Plus intäkter av souvenirer! Kanske uppmana till en kampanj, att få hit han?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- reservjesus
Han är inte lika bra som när han var här senast, rent utsagt usel i Boston. Ser hellre Dahlberg, Sperrle eller varför inte Galbraith.Jim Morrison skrev:Jag vet faktiskt inte vad han skulle kräva i lön. Ganska mycket ändå. Tellan-pengar. Men tror att Stockholm kan locka och faktumet att han trivdes här sist. Han får chansen att bli en publikfavorit som du säger och ha en viktig roll. Vara en betydelsefull spelare. Men jag spekulerar bara. Tror inte vi får se Turco i DIF nästa säsong, även om det skulle vara fantastiskt.Rocky3000 skrev:Ok. de var som fan! Så nu öppnas ju drömmen igen!Han är kontraktslös. Han spelade fem matcher med Bruins den gångna säsongen men sedan gick avtalet ut. Tvekar på att något NHL-lag kommer att kontraktera honom. Han spelade även i Österrike den förra säsongen och det är något som talar för att han skulle kunna välja DIF och allsvenskan.Vad tror du att DIF får punga upp i lön, för att han vill komma hit? Han borde igentligen bara vara positivt inställd, med tanke på att han trivdes här sist. Fy fan vilken publikmagnet han skulle bli! Plus intäkter av souvenirer! Kanske uppmana till en kampanj, att få hit han?
clowns to the left of me, jokers to the right
Här kommer ett hett tips ang. målvaktsfrågan
Jag har spelat golf idag med min granne som är en fd NHL målvakt. 80-talet Edmonton 2-3e målvakt.
För 6 säsonger sedan var han målvaktstränare åt Patrick Galbraith och dom har fortsatt tät kontakt.
Det han visste var att Patricks agent och DIF har kontakt med varandra.
Min granne smsade Patrick under rundan men fick inget svar.
Vi får se!
Jag har spelat golf idag med min granne som är en fd NHL målvakt. 80-talet Edmonton 2-3e målvakt.
För 6 säsonger sedan var han målvaktstränare åt Patrick Galbraith och dom har fortsatt tät kontakt.
Vi får se!
I call bullshit. För det första så finns ingen som var målvakt i Edmonton på 80-talet folkbokförd i Sverige, för det andra så har ingen som någonsin agerat målvaktscoach för New Hampshire Jr. Monarchs någonsin spelat i Edmonton.Masse skrev:Här kommer ett hett tips ang. målvaktsfrågan
Vi får se!
Men du vet... hitta på grejer på internet är ju alltid roligt.

-
Förstår verkligen inte hur alla här kan vara så pass positiva, tänkte framföra lite negativt att tänka på. Är Kristoffer Ottoson och Marcus Nilson med och tränar med laget nu under fyssäsongen? För i annat fall så är det ju hemskt att vi har två stycken gamlingar som förra säsongen såg förbannat omotiverade ut, det kommer inte räcka tillbaka till elitserien. Det känns som att Marcus Nilson gör vad sm helst för att undvika ansvar, träning och att arbeta över huvudtaget.
Åldersfördelningen: vårt lag består ju enbart av juniorer och gamlingar? Skit få mellan 24 och 29 år gamla, då man är i toppen av karriären.
Värvningarna: Varför väljer man att börja med de små värvningarna som man i vilket fall kommer kunna värva när man än vill, till exempel weigel, sörensen osv. Det är ju bättre att vi värvar de bättre namnen först vilket kommer locka flera bättre spelare eftersom de förstår att vi har elitserien i sikte. Det här laget håller inte. Vi kan inte ha alla dessa juniorer med i laget ifall det ska fungera. Och det här förtroendet för challe? Seriöst, han tippade på trav när vi var i skiten under kvalserien, herregud, med challe i roddet går vi mot undergången, kommer gå i konkurs som bajen för i helvete
Åldersfördelningen: vårt lag består ju enbart av juniorer och gamlingar? Skit få mellan 24 och 29 år gamla, då man är i toppen av karriären.
Värvningarna: Varför väljer man att börja med de små värvningarna som man i vilket fall kommer kunna värva när man än vill, till exempel weigel, sörensen osv. Det är ju bättre att vi värvar de bättre namnen först vilket kommer locka flera bättre spelare eftersom de förstår att vi har elitserien i sikte. Det här laget håller inte. Vi kan inte ha alla dessa juniorer med i laget ifall det ska fungera. Och det här förtroendet för challe? Seriöst, han tippade på trav när vi var i skiten under kvalserien, herregud, med challe i roddet går vi mot undergången, kommer gå i konkurs som bajen för i helvete
Har jag någonsin skrivit att han är svensk??????Enbom skrev:I call bullshit. För det första så finns ingen som var målvakt i Edmonton på 80-talet folkbokförd i Sverige, för det andra så har ingen som någonsin agerat målvaktscoach för New Hampshire Jr. Monarchs någonsin spelat i Edmonton.Masse skrev:Här kommer ett hett tips ang. målvaktsfrågan
Vi får se!
Det finns många kanadensare som är målvakter så även på 80-talet i Edmonton samt på 90-talet i Milano.
Sedan var han målvaktstränare i DANMARK. Galbraith är dansk med en amerikansk far.
Tror vi pratar om Mike Zanier, en amerikansk keeper som va draftad av Edmonton som också spelade nåra matcher på 80 talet för just Edmonton som numera bor i Sverige... Jag ser detta som ett riktigt hett tips!Masse skrev:Har jag någonsin skrivit att han är svensk??????Enbom skrev:I call bullshit. För det första så finns ingen som var målvakt i Edmonton på 80-talet folkbokförd i Sverige, för det andra så har ingen som någonsin agerat målvaktscoach för New Hampshire Jr. Monarchs någonsin spelat i Edmonton.Masse skrev:Här kommer ett hett tips ang. målvaktsfrågan
Vi får se!
Det finns många kanadensare som är målvakter så även på 80-talet i Edmonton samt på 90-talet i Milano.
Sedan var han målvaktstränare i DANMARK. Galbraith är dansk med en amerikansk far.
- SirDIFalot
Synd att Patrick Galbraith inte verkar vara någon bra målvakt bara...
Expert.
Grattis du knäckte nöten. Han är kanadensare. Bor numer i mitten av småland. Kompis med Kenta Nilsson samt har mött DIF i europacupspel i början på 90-talet.gadden78 skrev:Tror vi pratar om Mike Zanier, en amerikansk keeper som va draftad av Edmonton som också spelade nåra matcher på 80 talet för just Edmonton som numera bor i Sverige... Jag ser detta som ett riktigt hett tips!Masse skrev:Har jag någonsin skrivit att han är svensk??????Enbom skrev:I call bullshit. För det första så finns ingen som var målvakt i Edmonton på 80-talet folkbokförd i Sverige, för det andra så har ingen som någonsin agerat målvaktscoach för New Hampshire Jr. Monarchs någonsin spelat i Edmonton.Masse skrev:Här kommer ett hett tips ang. målvaktsfrågan
Vi får se!
Det är inte säkert att det blir PG men min källa är ingen struntpratare.
Han bedömer Galbraith som en målvakt på hög allsvensk nivå med stora utvecklingsmöjligheter.