Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Enbom skrev:Du har några timmar på dig nu Challe! Sätt igång! :)
Han har ju fram till Augusti på sig att få ihop ett gångbart lag och fram till Januari att spika den.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Erik Ersberg lämnar Salavat Yulaev Ufa, hugg!! :D:D:D:D:D:D:D:D
nevyn

Inlägg av nevyn »

Ersberg vore ju en dröm. Gissar att HA är lite för långt ner i systemet för honom bara.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

nevyn skrev:Ersberg vore ju en dröm. Gissar att HA är lite för långt ner i systemet för honom bara.
Jag tror Ersberg hade varit orealistiskt om vi hade legat kvar i Elitserien också tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jahaja, ingenting kl 15 heller.
Det är bara att hoppas på måndag, någon försvarare in....
Jag har gärna fel, men innan måndag eftermiddag kommer det inte hända någonting!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tolkar tystnaden som att inget har hänt. Inga papper klara och problem fortfarande icke-lösta.

Att locka till spel i HockeyAllsvenskan med låg ersättning är inte det bästa betet. Jag har förväntningarna lågt ställda från och med nu. Challe och föreningen gör vad de kan. Synd bara att det inte syns mer åt Medlemshåll vad vår klubb pysslar med.

I ain't hodling my breath.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Patrick Cehlin måste skriva kontrakt med Nashville innan 1 juni om han vill spela AHL-hockey. Annars blir han frisläppt från klubben. Då kan vad som helst hända antar jag. Samma gäller Daniel Brodin.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Jim Morrison skrev:Patrick Cehlin måste skriva kontrakt med Nashville innan 1 juni om han vill spela AHL-hockey. Annars blir han frisläppt från klubben. Då kan vad som helst hända antar jag. Samma gäller Daniel Brodin.
Daniel Brodin är ju klar för nått finskt lag (glömmer alltid bort vilket) så för hans del är det ju lugnt. Cehlin däremot...
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Marty Turco är väl kontraktslös.. Skadar ju inte att slå han en pling iallfall, om nu Leksand kunde få Belfour.. :D :wink:
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jepe skrev:
Jim Morrison skrev:Patrick Cehlin måste skriva kontrakt med Nashville innan 1 juni om han vill spela AHL-hockey. Annars blir han frisläppt från klubben. Då kan vad som helst hända antar jag. Samma gäller Daniel Brodin.
Daniel Brodin är ju klar för nått finskt lag (glömmer alltid bort vilket) så för hans del är det ju lugnt. Cehlin däremot...
Just det, glömde bort det om Brodin.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Johner presenterades ju 18:34 på en lördag, och Reideborn på en söndag. Ge inte upp än ;)

(Inte för att jag tror att det kommer ske något)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tänkte på det här med värvande av målvakt, är det inte en jättenackdel att inte ha en uttalad målvaktstränare om nu Magnusson skall sluta (är det bekräftat?) när man går på jakt efter förstamålvakt till en klubb...?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

-daniel- skrev:Tänkte på det här med värvande av målvakt, är det inte en jättenackdel att inte ha en uttalad målvaktstränare om nu Magnusson skall sluta (är det bekräftat?) när man går på jakt efter förstamålvakt till en klubb...?
Och vad finns det för ersättare?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

reservjesus skrev:
-daniel- skrev:Tänkte på det här med värvande av målvakt, är det inte en jättenackdel att inte ha en uttalad målvaktstränare om nu Magnusson skall sluta (är det bekräftat?) när man går på jakt efter förstamålvakt till en klubb...?
Målvakts-Micce!

Alltså Micce Andreasson som nyss slutade hos Frölunda pga familjeskäl. Kanske vill vara i Stockholm där familjen är bosatt? Reideborns gamla målvaktstränare. Kanske klar för Örebro dock... Fan, missade det.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jim Morrison skrev:
reservjesus skrev:
Målvakts-Micce!

Alltså Micce Andreasson som nyss slutade hos Frölunda pga familjeskäl. Kanske vill vara i Stockholm där familjen är bosatt? Reideborns gamla målvaktstränare. Kanske klar för Örebro dock... Fan, missade det.
Som du säger så är han klar för Örebro, hade ju varit jävligt intressant annars.
clowns to the left of me, jokers to the right
Låst