Klackens moral

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
stina

Klackens moral

Inlägg av stina »

Hejarklacken har en väldigt viktig funktion när det gäller att stötta sitt lag och skapa stämning i arenan. Jag stödjer gärna Dif genom att gå på matcherna om bara klacken slutade bete sig så osportsligt. Dif signalerar tydligt att sexuella anspelningar inte hör hemma på detta forum. Hur kan man då tillåta att de används som skällsord av fansen på matcherna? Vill man stärka klubben och spelarna i ett underläge tror jag att sådana ramsor ger precis motsatt effekt.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Men snälla, "Håkan Loob är homosexuell" är sånt som kaffebönorna ska få höra.. Jag vet att Richard Lintner började asgarva första gången han fick det översatt..
Bild
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:Men snälla, "Håkan Loob är homosexuell" är sånt som kaffebönorna ska få höra.. Jag vet att Richard Lintner började asgarva första gången han fick det översatt..
Den ramsan har ju mer en historisk funktion än att vi verkligen menar att Håkan Loob ÄR homosexuell.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det fattar jag ju också.. Men jag vet att många mödrar hakar upp sig på den..
Bild
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Så när klacken sjöng att Andersson skulle dö efter matchen är det okej, men när man säger att Loob är "homo" så är det för jävligt?

Inte kul för dom som är gayar iså fall :) Hellre dö en gay menar du då Stina?
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Men gud så pk man kan vara då... Grova ramsor och hat SKA förekomma på matcherna, likväl som kärlek till det egna laget! Det är hockey vi talar om, inte dressyr eller duvskytte!
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

vafan va glad över att de e bra drag på läktaren istället!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

stina

Men skärp dig, för fan. Tror till och med Loob gillar "homo"-ramsan, den har en jäkla historia - hade det varit rent hat bakom så hade ramsan med all säkerhet varit utformad mycket värre. Och om nu Färjestadslirarna nu skulle ta åt sig av ramsan och den gör dom sämre så är det fan värt det - vi ger allt för vårat lag, sportsligt eller ej.
Jag hoppas verkligen inte att vi har alltför många som Du bland oss, som dissar ishockey pga av att klacken använder ordet homosexuell tre matcher per säsong.
Det blir en sjukt tråkig läktarkultur om vi ska köra på samma stil som de mindre klackarna, dvs. inget hat bara älska. Kanske därför dessa klackar aldrig blir riktigt bra och aldrig tas på allvar?

HATA AIK!
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Vet ni vad jag gjorde när klacken drog igång "Håkan Loob e homosexuell"?Jag asgarvade och tänkte att den gamla dängan känner man ju igen :lol:
Kom igen Stina, psyka och håna tillhör klackens jobb
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Vet ni vad jag gjorde när klacken drog igång "Håkan Loob e homosexuell"?Jag asgarvade och tänkte att den gamla dängan känner man ju igen :lol:
Kom igen Stina, psyka och håna tillhör klackens jobb
Ditt användarnamn verkar ju visa på att du varit med ett tag. Hur står sig egentligen dagens klack i jämförelse med den på 80-talet? Har ju hört mycket att vi skulle haft ett fanatiskt "apberg" men har tagit det med en nypa salt, äldre har ju en tendens att överdriva berättandet när de blir nostalgiska.

Väl mött!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

En liknande diskussion just angående "hatramsor" fördes här på forumet i början av september..
Det var väldigt många skribenter som då framförde sitt missnöje mot att det alltför ofta förekom s.k hatramsor på våra arenor..
Tänkte nu va lite smådryg och citera mig själv från just den tråden..:

"Jag tycker definitivt att det måste finnas plats för lite "hatramsor" på våra arenor....Menar ni på fullaste allvar är ni blir illa till mods över att höra "Vi hatar Tälje.." eller någon annan liknande ramsa..? Jag menar, alla vi som stått på råsunda eller Globen och sjungit "en råtta svart å gul eller...vi hatar gnaget, vi hatar bajen men Djurgårn`s IF älskar vi så högt" vet vilken ENORM genomslagskraft dessa ramsor har på arenorna och vilken fantastisk känsla det är att få vara med om att skapa denna underbara stämning i klacken..
Missförstå mig rätt nu men utan dessa ramsor så skulle det fanimej kännas lite VÄL mycket lekskola och "moraträsk-myspys-stämning" över det hela....Vad blir nästa steg..? Att förbjuda svordomar på arenorna..?
Nä, älska och hata-ramsorna MÅSTE få fortsätta leva tillsammans i en fungerande och lycklig symbios på våra arenor...Det kommer definitivt gynna vårt kära Djurgården i det långa loppet.."/

Så tyckte jag då och så tycker jag nu..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
packan

Ge & ta...

Inlägg av packan »

Jag och en jobbar kompis brukar gå på match 1-2 ggr per år då då DIF möter MODO hemma. Vi hatar varandra innan och under matchen men efteråt går vi och tar en öl och snackar om matchen.

Hata och älska är vad supporter ska göra! Starka känslor lär vi alltid få se i hockey och andra stora sporter.

Älska Djurgården och ikväll hatar vi Mora. =)
Djurgår´n i mitt hjärta!!
Gäst

Re: Klackens moral

Inlägg av Gäst »

stina skrev:Hejarklacken har en väldigt viktig funktion när det gäller att stötta sitt lag och skapa stämning i arenan. Jag stödjer gärna Dif genom att gå på matcherna om bara klacken slutade bete sig så osportsligt. Dif signalerar tydligt att sexuella anspelningar inte hör hemma på detta forum. Hur kan man då tillåta att de används som skällsord av fansen på matcherna? Vill man stärka klubben och spelarna i ett underläge tror jag att sådana ramsor ger precis motsatt effekt.

Gå och titta på Dressyr istället
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag håller med stina....att hålla på med hata-ramsor och annat liknande junk och bös är bara fjantigt och sånt som fjårtisar kanske kan tycka är coolt...skölden står för lite mer förfining än så i mitt tycke....

sen kanske jag kan hålla med om att loob-ramsan har ett visst nostalgiskt "värde"..men men...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag säger bara en sak:

Hata med finess!
Skriv svar