Annars känns det svårt att tycka nåt speciellt om Kaarel redan nu
Haha, invandrarfrågan når helt nya höjder. Nu får man inte ens säga invandrare eller etnisk längre. Det här är riktigt roligt att följa från åskådarplats. Det är för övrigt konstigt att man får säga 'samer', det borde också vara tabu i den puttinuttduktiga korrektheten.
För övrigt, kan vi hålla sosseriet borta från Sverige i en till 4-årsperiod så kanske tom jag börjar känna hopp. Men du har säkert rätt, det är back to basics nästa val med en majoritet för bidrag för passivitet framför arbete. Det är ju ändå rätt mysigt med bidrag. Alltid är det någon dum jävel som jobbar.
Känna hopp om vad? Vad fan har uträttats? Sämre löner,högre invandring än någonsin etc etc. kolla statistik o kom tebaka sen. men klart du e väll en av dom högavlönade pappas pojkar som inte gjort ett handtag som Reinfeldt.
Sämre löner? Bitter för att du förlorade jobbet på Curre's Corner och fick byta ned dig till närmsta korvkiosken, eller drar du bara till med något helt random? Vet inte annars om du hört om jobbskatteavdraget som gett en lågavlönad ca 1500-2000 mer i månaden. Efter skatt. Jag är vänlig nog att ge dig en länk där du kan förkovra dig: http://jobbskatteavdrag.se/
I övrigt så kan vi väl - om vi tvunget måste - diskutera politik i en annan tråd.
Vad har en inrikespolitisk diskussion med Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse att göra? Jag har iaf svårt att se kopplingen.
Tycker att det är intressant att man här http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9465 (info från valberedningen) uppmanar oss att ta del av stadgarna. Jag har under 1½ månads tid försökt få någon i Djurgården att skicka de till mig då jag inte hittade de här på hemsidan (vilket borde vara självklart).
Enligt de svar jag fått verkar det som att stadgarna enbart finns i pappersform vilket låter oerhört märkligt i min värld. Ett direkt citat följer här: "Vi håller på och att kolla om de finns elektroniskt, återkommer."
Detta var alltså för 1½ månad sen, hur amatörmässigt sköts den här föreningen egentligen är en fråga jag som medlem ställer mig om jag inte ens kan få ta del av stadgarna.
edit: stvafel.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Annars känns det svårt att tycka nåt speciellt om Kaarel redan nu
Haha, invandrarfrågan når helt nya höjder. Nu får man inte ens säga invandrare eller etnisk längre. Det här är riktigt roligt att följa från åskådarplats.
Helt enig, men jag tycker det är mer skrämmande än roligt...
@ Mindrocker: Jag delar din syn, men samtidigt är det säkert jäkligt svårt för valberedningen att hitta någon lämplig utomstående kandidat. Antar jag i varje fall.
Det är möjligt att det inte är lätt att hitta en utomstående kandidat, men valberedningen gör det lite väl enkelt för sig genom att rekrytera från den sittande styrelsen. Den borde vara fullt på det klara med betydelsen och symbolvärdet av att hitta en ”obefläckad” person och just därför lägga ner lite mer möda än att bara internrekrytera. Inavelskarusellen måste få ett stopp!
Djurgården Hockey gör ett minusresultat i år igen, kul. Vad fan krävs det för att vi ska gå plus? Hur lyckas våra ekonomiskt ansvariga ställa till med så jävla mycket problem? Vi har ett publiksnitt långt över förväntan, vi gör oss av med Boumedienne och förstärker inte med en enda spelare under säsongen trots krisen som var, och ändå så gör vi ett negativt ekonomiskt resultat? Helt jävla absurt, vad fan gör styrelsen med pengarna?
Är det lyxsemester på Jamaica en gång i månaden som gäller för hela styrelsen tillsammans med deras familjer, eller vad fan är grejen? Djupt jävla tragiskt att samtliga ekonomiskt ansvariga i Stockholmsklubbar förstör något så kolossalt för våra klubbar, skäms för i helvette.
Salas skrev:Djurgården Hockey gör ett minusresultat i år igen, kul. Vad fan krävs det för att vi ska gå plus? Hur lyckas våra ekonomiskt ansvariga ställa till med så jävla mycket problem? Vi har ett publiksnitt långt över förväntan, vi gör oss av med Boumedienne och förstärker inte med en enda spelare under säsongen trots krisen som var, och ändå så gör vi ett negativt ekonomiskt resultat? Helt jävla absurt, vad fan gör styrelsen med pengarna?
Är det lyxsemester på Jamaica en gång i månaden som gäller för hela styrelsen tillsammans med deras familjer, eller vad fan är grejen? Djupt jävla tragiskt att samtliga ekonomiskt ansvariga i Stockholmsklubbar förstör något så kolossalt för våra klubbar, skäms för i helvette.
Ja, den styrelsen som kom in efter de dubbla gulden och har suttit här i tio år och lyckats gjort ett plusresultat EN säsong borde verkligen ifrågasättas.
kaminor skrev:Antar att det är artikeln i Aftonbladet Plus som är källan. Kan ni klistra in godbitarna?
1) Hur gick ni ekonomiskt det gångna året?
2) Hur mycket har ni i eget kapital?
Djurgården*
Mats Larsson, ordförande
1) I praktiken hamnade vi på kring noll, men i och nedflyttningen blir det ytterligare kostnader vilket gör att vi hamnar på minus. Hur mycket vet jag inte, men det ska vara klart inom några veckor.
2) 6 miljoner inför säsongen.