Kan vi inte sätta ihop en styrelse med forum-medlemmar? Alla vet att vi är kunnigast i landet på hockey! Någon här måste ha gått ekonomi på gymnasiet, så den ekonomiska biten är lugn. Sen kan vi ju ha Frasse som sportchef!
Skämt-å-sido så tycker även jag att Kaarel verkar ha en sund syn på vad som behövs just nu i styrelsen. Sen har jag slutat lägga stora växlar på vad folk i vår förening HAR gjort. Det var mycket fel som gjordes förra säsongen, men om vi någonsin ska kunna få en bra relation igen måste även vi supportrar kunna sluta vara bittra.
Har inte hört något bra om den här killen hittills.
Känns inte alls bra om man vill börja om på en ny kula med supportrarna. Kaarel var väl en av dem som satte sig mitt i klacken under derbyprotesten?
Janne Ednertz i styrelsen känns dock klockrent, men varför inte Mats J?
Missförstå mig rätt men är det inte bra med att ta nya tag med supportrarna, kan det inte bli lättare för en ny att gå med på deras krav.
Det känns som att det har blivit på tok för infekterat mellan den gamla styrelsen och JK, så med nytt blod så kanske även JK kan ge den nya styrelsen en ny chans.
Är det någon som vet hur JK har reagerat på de nya styrelse medlemmarna.
Vilken styrelse som sitter hos DIF Hockey är egentligen inte intressant för dialogen mellan oss och DIF - den ska tas med kansliet. Precis som DIF skriver i texten om mötet med oss.
Fast en styrelse förmedlar ju en hållning för hela organisationen så indirekt måste det ju påverka samarbete/dialog med supportrarna.
Det var så jag tänkte också att styrelsen har det slutgiltiga ordet, sen har jag tyvärr ingen aning om vad denna karl har gjort och vad han står för.
Med nytt blod menar jag att han får ju en helt ny roll med större befattar möjligheter(om det nu blir han). Jag hoppas att man har sett vad vad som har gått fel o vad som har varit bra och att man lägger fram en strategi efter det.
Sen tror jag att man måste ge vem det en nu blir en chans att visa vad han eller hon står för innan vi sågar dem.
Tror att de flesta av oss alla har någon gång gjort fel och att man får möjligheten att rätta till det.
Hoppas o tror att det inte kan bli sämre vem det en bli som blir den nya ordförande.
Heaty skrev:Kan vi inte sätta ihop en styrelse med forum-medlemmar? Alla vet att vi är kunnigast i landet på hockey! Någon här måste ha gått ekonomi på gymnasiet, så den ekonomiska biten är lugn. Sen kan vi ju ha Frasse som sportchef!
Skämt-å-sido så tycker även jag att Kaarel verkar ha en sund syn på vad som behövs just nu i styrelsen. Sen har jag slutat lägga stora växlar på vad folk i vår förening HAR gjort. Det var mycket fel som gjordes förra säsongen, men om vi någonsin ska kunna få en bra relation igen måste även vi supportrar kunna sluta vara bittra.
Jag ställer upp!
Har suttit i flera styrelser, arbetat på ledande befattning i börsnoterat bolag, haft två VD jobb och arbetat mycket med att få ordning på organisationer i kris.
Dessutom utövat idrott själv hela livet, gått på Hovet sedan 81 och är fanatisk djurgårdare.
Rösta på mig
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Heaty skrev:Kan vi inte sätta ihop en styrelse med forum-medlemmar? Alla vet att vi är kunnigast i landet på hockey! Någon här måste ha gått ekonomi på gymnasiet, så den ekonomiska biten är lugn. Sen kan vi ju ha Frasse som sportchef!
Jag ställer upp!
Har suttit i flera styrelser, arbetat på ledande befattning i börsnoterat bolag, haft två VD jobb och arbetat mycket med att få ordning på organisationer i kris.
Dessutom utövat idrott själv hela livet, gått på Hovet sedan 81 och är fanatisk djurgårdare.
Annars känns det svårt att tycka nåt speciellt om Kaarel redan nu
Haha, invandrarfrågan når helt nya höjder. Nu får man inte ens säga invandrare eller etnisk längre. Det här är riktigt roligt att följa från åskådarplats. Det är för övrigt konstigt att man får säga 'samer', det borde också vara tabu i den puttinuttduktiga korrektheten.
För övrigt, kan vi hålla sosseriet borta från Sverige i en till 4-årsperiod så kanske tom jag börjar känna hopp. Men du har säkert rätt, det är back to basics nästa val med en majoritet för bidrag för passivitet framför arbete. Det är ju ändå rätt mysigt med bidrag. Alltid är det någon dum jävel som jobbar.
Svårt det här med Kareel. Om han ska väljas eller inte väljas enbart på grund av att han satt i klacken under manifestationen och då med andra ord anses ha en "frostig" inställning till JK, om det är enda skälet till att han inte är en bra ordförande, då vettetusan vart vi är på väg. Jag tycker den historien gått för långt, och för en som inte hänger med för mycket känns det väldigt långsint allt ihop?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Heaty skrev:
Kan vi inte sätta ihop en styrelse med forum-medlemmar? Alla vet att vi är kunnigast i landet på hockey! Någon här måste ha gått ekonomi på gymnasiet, så den ekonomiska biten är lugn. Sen kan vi ju ha Frasse som sportchef!
Haha, ja det skulle vara det sista definitivt dödande dolkhugget
Men visst, jag kan ta på mig "supporterfrågan"...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
seppuko skrev:Svårt det här med Kareel. Om han ska väljas eller inte väljas enbart på grund av att han satt i klacken under manifestationen och då med andra ord anses ha en "frostig" inställning till JK, om det är enda skälet till att han inte är en bra ordförande, då vettetusan vart vi är på väg. Jag tycker den historien gått för långt, och för en som inte hänger med för mycket känns det väldigt långsint allt ihop?
Den främsta anledningen till att inte välja honom är att han i alltför hög grad är associerad med det förflutna (där incidenten under manifestationen endast utgör en ytterst liten del i det hela) och Mats Larsson i synnerhet. Kareel är säkert en duktig snubbe men rent symbolmässigt, för att markera en nystart för klubben, borde en utomstående person väljas som ordförande, en person som inte har haft något med den gamla styrelsen att göra.
Oerhört konstigt förslag av ordförande om man vill reparera relationen med JK och få en nystart. Jag betvivlar att han blir vald dock, lär ju bli en hel del motstånd från JK:s sida? Jag gillar hur han pratar om vad som har gått snett och att han har insikt nog att kunna identifiera det, då har vi kommit en liten bit på vägen i alla fall.
Haha, invandrarfrågan når helt nya höjder. Nu får man inte ens säga invandrare eller etnisk längre. Det här är riktigt roligt att följa från åskådarplats.
Helt enig, men jag tycker det är mer skrämmande än roligt...
@ Mindrocker: Jag delar din syn, men samtidigt är det säkert jäkligt svårt för valberedningen att hitta någon lämplig utomstående kandidat. Antar jag i varje fall.
Haha, invandrarfrågan når helt nya höjder. Nu får man inte ens säga invandrare eller etnisk längre. Det här är riktigt roligt att följa från åskådarplats. Det är för övrigt konstigt att man får säga 'samer', det borde också vara tabu i den puttinuttduktiga korrektheten.
För övrigt, kan vi hålla sosseriet borta från Sverige i en till 4-årsperiod så kanske tom jag börjar känna hopp. Men du har säkert rätt, det är back to basics nästa val med en majoritet för bidrag för passivitet framför arbete. Det är ju ändå rätt mysigt med bidrag. Alltid är det någon dum jävel som jobbar.
Känna hopp om vad? Vad fan har uträttats? Sämre löner,högre invandring än någonsin etc etc. kolla statistik o kom tebaka sen. men klart du e väll en av dom högavlönade pappas pojkar som inte gjort ett handtag som Reinfeldt.