Vem ska "Linkan" spela med?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vem ska "Linkan" spela med?

Inlägg av DIF_Soldier »

sportfåne skrev:Angående vem som ska spela med linkan så börjar jag bli lite orolig :/

Okej Linkan-otto-anger är i sina fina stunde Elitseriens bästa kedja helt klart.

Men våra andra kedjor producerar ju inte? :/ Måste säga Krüger-josefsson-eriksson har varit grymt bra senaste matcherna. Men våran andra,tredje kedja känns tyvärr knappt farliga när dom är inne:/ Vet inte hur vi ska lösa det här problemet men jag hoppas tränarna kan :S förslag?

Linan med CG-Honken-Figren är en utomordentlig checking-line men är kass produktionsmässigt och passar därför inte som andrakedja. Mitt förslag är att man byter plats på CG och Danielsson.

Målvakter:
Gustaf Wesslau
(Stefan Ridderwall)

Kedjor:
1. Linkan-Otto-Anger
2. Danielsson-Holmqvist-Figren
3. Ölvestad-Fimpen-CG (Även det en klockren checking-line)
4. Tim-Josefson-Krüger

Backpar:
A. Holmqvist - Ragge
Schneider-Timmy
Falk-Printz
Ronnie-Oscar (skulle hellre se Urbom istället för Oscar, men nu är det som det är)

Extraspelare:
Andersson
Säg den glädje som varar
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

där håller jag med dig det skulle kunna bli en bra lösning:) Danielsson gör ett bra jobb i det tysta och har förbättrat defensiven en hel del, Problemet den är säsongen gemfört med förra är då att han inte producerar han måste bli mer målfarlig. Holmqvist är en duktig defensiv center vad plus/minus än säger. Han skulle behöva bli lite kallare i defensiven och lite hetare i offensiven tycker jag. Figge har visat sig vara mer grovjobbare än lirare gemfört med va ja trodde innan säsongen. Har klar potensial att vara mera målskytt men han kommer inte riktigt rätt och han håller sig mycket ute i sargerna (som har varit lite DIFs problem senaste åren) eller? Denna kedja borde kunna både hålla framåt och bakåt så helt klart värd att testa. Tsm med timmy och schneider. där vi har Timmy grym i defensiven och även bra i offensiven medans Schneider kan vara farlig offensivt om han börjar ta lite mer skott.

Kedjan Ölvestad-Fimpen-C.G skulle ja klassa som en av dom jobbigaste att möta i Elitserien om dom trampar riktigt hårt sen har vi ju även fjärde kedjan som har varit ruggit bra senaste tiden.
DIF <3
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kanske fel att ta diskussionen i den här tråden (femmorna 08-09) är nog bättre, men ändå:

Ser hellre att Falken lirar på centerpositionen. Han har alltid spelat bäst där enligt mitt tycke, när laget vann fem raka var han grymt bra på den positionen.
Mot Linköping var han bäst på banan! Falken trivs bättre i den rollen skulle jag tro, han vänder ibland som back och blir fast i egen zon vilket göra att motståndarna kan sätta press och få fast pucken.Vet inte varför det sker, kanske har man större krav på honom. Känns som att han vill hitta den perfekta passningen som back. Han har den nivån i sig, men han har svårt att spela enkelt/sarg ut. Kan också var det att han inte hittar passningsytor i o f s.
Han kan dock ta fler risker när han får pucken i mitten av banan och lägga passningar, dessutom är han jäkligt bra längs sargerna vilket gör att man får fast pucken i anfallszon.

Om jag var coach skulle alltså Falken lira center...
och Linkan skulle lira med Otto och Danielsson.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Det kanske är dags att väcka liv i denna tråd? Lagbygget börjar ta form på forwardsidan. Ser ni någon ny Hörnqvist som Linkan kan leka med?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Åberg. Känns så självklart att inget annat finns.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tim Eriksson :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Linkan - Otto - Åberg
Expert.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Vem ska "Linkan" spela med?

Inlägg av Tessan »

SirDIFalot skrev:Linkan - Otto - Åberg
Längtar redan till säsongsstart!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Haha vilket retard man är som kollade på första sidan i tråden utan att kolla datum :P tänkte sen när signade vi Ahlen och Figren? :P
Skriv svar