Shitkicker skrev:Någon som är sugen på att ta rygg om jag lanserar en helt prestigelös liten intern tipstävling för en förbannat god sak medan vi andaktsfullt väntar på konkreta nyheter kring lagbygget?
Den som eventuellt känner sig manad tokgissar på 3 backar som ansluter till truppen. För varje felaktigt svar man lämnar förbinder man sig att donera en hundralapp till "Jag har skrivit på för Djurgår'n-kampanjen." Tycker någon av moderatorerna att det är åt helvete off-topic här och stör tråden får ni väl bryta ut detta inlägg och göra en ny trådstart av det då.
Det där såg väldigt bra ut tycker jag! Men koivisto är 38. Är han motiverad för ännu en säsong? Kanske den offensiva backen vi letar efter och behöver inte vara så dyr. Granath är en helt ok back med erfarenhetbåde från allsvenskan och kvalserie. Känns jävligt osexigt men stabilt iaf och Timmy tackar jag inte nej till i allsvenskan.
Backparen skulle kunna se ut såhär alltså.
Timmy-koivisto
Granath-Lidström
Gustafsson-Lennhammer
Holm som sjunde back och arnesson får väl mest spela J20 och a-laget vid skador vilket iofs brukar kunna vara rätt ofta!
Han såg spännande ut. Speciellt det där med stenhårt skott. Anderson alltså. Men någon som sett honom? Kan han gå in topp 6 bland backarna i 5 mot 5 så kan det ju vara något om han dunkar in 10 baljor i pp!
En som är ledig som jag tippar kan hamna i rögle eller timrå som jag inte hade haft nåt emot att ha i DIF men kanske inte passar in längre är Pontus Petterstöm från lhc
Han såg spännande ut. Speciellt det där med stenhårt skott. Anderson alltså. Men någon som sett honom? Kan han gå in topp 6 bland backarna i 5 mot 5 så kan det ju vara något om han dunkar in 10 baljor i pp!
En som är ledig som jag tippar kan hamna i rögle eller timrå som jag inte hade haft nåt emot att ha i DIF men kanske inte passar in längre är Pontus Petterstöm från lhc
Petterström hamnar för mig i kategorin "dyr breddspelare". Nej tack.
R.J Anderson känns intressant men man bör tänka på hur extremt dålig den norska ligan är egentligen. Tror inte han skulle vara i närheten av liknande siffror i Sverige, inte ens i Allsvenskan.
Petterström hamnar för mig i kategorin "dyr breddspelare". Nej tack.
R.J Anderson känns intressant men man bör tänka på hur extremt dålig den norska ligan är egentligen. Tror inte han skulle vara i närheten av liknande siffror i Sverige, inte ens i Allsvenskan.
Gillar Petterström men ser ingen plats för honom och som du säger säkert för dyr för vad man får. En bra tredjekedjespelare i elitserien som inte skulle passa in i lagbygget nu. Men om han hade kommit tidigare så tror jag det kunde varit bra. Men han kanske är för dyr. Han har ju trots allt spelat i landlaget för knappt två år sen.
Jo var det jag menade med Anderson. Om han har ett skjukt bra skott ochkan göra många p-mål kan jag leva med att han bara är femte eller sjätte back annars men annars glömmer vi honom!
Nu börjar jag fan bli riktigt jävla arg. Nu vill jag ha ett uttalande. Challe sa i förra veckan att backsidan förhoppningsvis skulle vara klar denna veckan. Nu lutar allt åt att inte ett jävla skit kommer att hända.
Vad är det som händer? DIF, svara. VAD HÄNDER? VAD GÖR NI? För ni dialoger som tar extra tid? Har vi gått över på ett andraalternativ när det gäller målvakten? Hur många forwards ska in?
KAN NI TA ERT JÄVLA ANSVAR EMOT OSS OCH GE OSS INFORMATION?
Sjöwall skrev:Nu börjar jag fan bli riktigt jävla arg. Nu vill jag ha ett uttalande. Challe sa i förra veckan att backsidan förhoppningsvis skulle vara klar denna veckan. Nu lutar allt åt att inte ett jävla skit kommer att hända.
Vad är det som händer? DIF, svara. VAD HÄNDER? VAD GÖR NI? För ni dialoger som tar extra tid? Har vi gått över på ett andraalternativ när det gäller målvakten? Hur många forwards ska in?
Sjöwall skrev:Nu börjar jag fan bli riktigt jävla arg. Nu vill jag ha ett uttalande. Challe sa i förra veckan att backsidan förhoppningsvis skulle vara klar denna veckan. Nu lutar allt åt att inte ett jävla skit kommer att hända.
Presenteras det ingen back idag så blir det ingen förrän tidigast nästa vecka är jag rätt säker på. Klart saker kan dra ut på tiden men en borde iaf vara klar med tanke på Challe trodde att backuppställningen skulle vara klar den här veckan.
Sen är alla säkra på att det blir tre nya backar. Jag ser det som ett måste och Sirdifalot sa att det 100% var så men finns det helt säkra källor på det. Aja massa vammel men börjar faktiskt oroa mig mycket för defensiven. Offensiven ser bra ut iaf!
Rätt korkat att gå ut med när man tror att det ska vara klart faktiskt.
Däremot hade man kunnat gå ut med sånt som att man ska ha in tre backar, just två fowards exempelvis. Det är ju info som inte kan skada.
Man behöver ju inte säga vilken kvalité man eftersöker, då eventuella nyförvärv kan använda det i löneförhandlingarna om DIF sagt att endast en back som ska vara vår nummer 1 återstår. EXEMPELVIS.
Däremot hade man kunnat gå ut med sånt som att man ska ha in tre backar, just två fowards exempelvis. Det är ju info som inte kan skada.
Man behöver ju inte säga vilken kvalité man eftersöker, då eventuella nyförvärv kan använda det i löneförhandlingarna om DIF sagt att endast en back som ska vara vår nummer 1 återstår. EXEMPELVIS.
Det är ju precis det jag menar, man får inte veta ett jävla skit från föreningen. Vad är det för jävla skämt?
Betalar jag en medlemsavgift vill jag fan också ha vettig information om vad fan som händer.
Jävlar va bitter jag är just nu. Hoppas fan vi har halvdag på jobbet. Jävla DIF. Fan.
Det är ju precis det jag menar, man får inte veta ett jävla skit från föreningen. Vad är det för jävla skämt?
Betalar jag en medlemsavgift vill jag fan också ha vettig information om vad fan som händer.
Jävlar va bitter jag är just nu. Hoppas fan vi har halvdag på jobbet. Jävla DIF. Fan.
Kan förstå och det är rätt att det inte står massa hela tiden vad som händer bakom kulisserna men ett veckobrev eller något som säger vad som händer i föreningen. Hur det går med träningen, testresultat(även fast det kan vara obekvämt för vissa lata spelare)osv. Som medlem år 2012 i en så stor förening ska det iaf få oss att känna att vi är en del av föreningen. Inte avskärma oss från den. Så farligt är det kanske inte men skulle iaf kunna göras så mycket bättre!
Sen är det inte så noga exakt dag backarna presenteras. Bara de gör det och att det inte är vilken skit som helst!
Shitkicker skrev:Någon som är sugen på att ta rygg om jag lanserar en helt prestigelös liten intern tipstävling för en förbannat god sak medan vi andaktsfullt väntar på konkreta nyheter kring lagbygget?
Den som eventuellt känner sig manad tokgissar på 3 backar som ansluter till truppen. För varje felaktigt svar man lämnar förbinder man sig att donera en hundralapp till "Jag har skrivit på för Djurgår'n-kampanjen." Tycker någon av moderatorerna att det är åt helvete off-topic här och stör tråden får ni väl bryta ut detta inlägg och göra en ny trådstart av det då.
Om du har rätt blir jag väldigt glad. Själv vågar jag inte tippa, då jag inte har en aning, så jag får hålla tummarna för att du har rätt. Hoppas, hoppas.
Om du har rätt blir jag väldigt glad. Själv vågar jag inte tippa, då jag inte har en aning, så jag får hålla tummarna för att du har rätt. Hoppas, hoppas.
Valde helt enkelt tre backar jag själv hade tittat på om jag var Challe. Skulle väl säga att det är tre hyfsat realistiska värvningar där spelarna samtidigt håller hög allsvensk klass, och besitter en del egenskaper jag tror vi behöver. Men jag har verkligen ingen aning jag heller. Det är "tokgissningar" som sagt. Hela poängen är ju att det är minst lika bra om man tippar fel.
Dessa rapporter blir en indikation på att inga nyförvärv presenteras under dagen. Undrar hur många återkommande besökare sidan har per dag. Spelarna tränar som vanligt imorgon, antar att Challe också är på jobbet då...
Senast redigerad av Tessan den 2012-05-16 18:18:10, redigerad totalt 1 gånger.