Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:Växjö hade väl inte råd att ha Gerber kvar?
Vad jag hörde så kom han inte överens med tränaren.

Jag svårt att se gerber stanna kvar i Sverige. Han var väl nära att lägga av förra säsongen? I vilket fall så är han tok för dyr.
i
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:
Magnutz skrev:
Axel_K skrev:Jag tror att Sandberg skulle hålla helt okej HA-nivå. Dock så behövs det bra backar för det. Antingen skaffa två bra backar och Sandberg eller två okej backar och en riktigt bra målvakt.
Sandberg är för kort. Lämnar alltför stora hål över axlar etc. Han skulle behöva 10 cm till för att kunna bli riktigt bra. Eller otroliga reflexer.
Lite kul att folk hakar upp sig på längden:

Mikael Tellqvist
Tim Thomas
Jimmy Howard
Miikka Kiprusoff
Jonathan Quick
Niklas Bäckström
José Theodore
(jaja äpplen och päron..)
Mfl målvakter

Även:
Viktor "urrk" Fasth

Är alla målvakter som är kortare, lika långa eller 1-2 cm längre än Sandberg. Så att säga att han är just för kort stämmer inte, problemet är i så fall att han inte klarar täcka målet tillräckligt. Att man tycker att han är för dålig för att ha som målvakt.

Nu vet jag inte hur mycket dessa målvakter väger så det utesluter jag inte spelar nån roll. Men använd inte argumentet att han är för kort för att stå i mål.

Nu garderar du dig med reflexerna, vilket jag kan köpa, men det har mer med hans målvaktstil/kunnande att göra.

Har tagit mig en semestersup så vet inte om det var särskilt sammanhängande detta inlägg.
Kort målvakt lämnar stora ytor öppna om kort målvakt kör modern målvaktstil. En kort målvakt måste kompensera för bristen på längd med snabbhet och extrem timing.

Forts...

Det skiljer 10 cm mellan Tim Sandberg (183cm) och G Wesslau (193cm). Det är stora ytor att täcka.

Forts...

Tellqvist (180cm) är visserligen kortare än Sandberg men har en annan spelstil.

Långa målvakter har fördel i dagens hockey, generellt. Min uppfattning.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:Jag tror det måste hållas kontakt med gamla spelare för att de ska vilja komma tillbaka och hjälpa till för klubbkänslans skull. Det behövs nån som visar att klubben inte glömmer bort dem. Ha koll på när de kommer hem till Sverige för semester från utlandsklubben. Ha ett par träffar med dem under sommaren. Fixa och ordna. Klubbkänslan förtvinar utan underhåll. Att kalla på våra EX-spelare och åberopa "alltid, oavsett" funkar bara om ovanstående fungerat.

vi är villiga att stå upp för vår familj men inte förbehållslöst.

Tellan vill inte spela i HockeyAllsvenskan och väljer därför en liga som är både sportsligt och lönemässigt överlägsen. Inte alls konstigt. Otroligt synd, jo som fan, men inte alls konstigt.
Det där är en av mina gamla käpphästar.

Vi måste hålla kontakt med "våra" gamla spelare. Hålla dem uppdaterade om vad som händer i klubben, undersöka hur det tänker kring sina egna karriärer, få dem att känna sig delaktiga.

Vi behöver en Garpenlöv helt enkelt.

Andra bra saker; nyhetsbrev till fd spelare via mail, sommarträningar i Stockholm, informationsmöten med före detta spelare, events i samband med matcher som infaller när många spelare är "hemma".

I bland måste man göra långsiktiga investeringar
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Andy skrev:
Magnutz skrev:Jag tror det måste hållas kontakt med gamla spelare för att de ska vilja komma tillbaka och hjälpa till för klubbkänslans skull. Det behövs nån som visar att klubben inte glömmer bort dem. Ha koll på när de kommer hem till Sverige för semester från utlandsklubben. Ha ett par träffar med dem under sommaren. Fixa och ordna. Klubbkänslan förtvinar utan underhåll. Att kalla på våra EX-spelare och åberopa "alltid, oavsett" funkar bara om ovanstående fungerat.

Tellan vill inte spela i HockeyAllsvenskan och väljer därför en liga som är både sportsligt och lönemässigt överlägsen. Inte alls konstigt. Otroligt synd, jo som fan, men inte alls konstigt.
Det där är en av mina gamla käpphästar.

Vi måste hålla kontakt med "våra" gamla spelare. Hålla dem uppdaterade om vad som händer i klubben, undersöka hur det tänker kring sina egna karriärer, få dem att känna sig delaktiga.

Vi behöver en Garpenlöv helt enkelt.

Andra bra saker; nyhetsbrev till fd spelare via mail, sommarträningar i Stockholm, informationsmöten med före detta spelare, events i samband med matcher som infaller när många spelare är "hemma".

I bland måste man göra långsiktiga investeringar
Det är som ett alumninätverk för hockeyspelare. Mycket viktigt anser jag

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Frajn

Inlägg av Frajn »

Det är väl lite den taktiken landslaget har börjat med för att få NHL-spelarna att komma till VM, alltså att hålla kontakten med spelarna även under pågående säsong. Verkar ju onekligen fungera bättre i år än vad det gjort tidigare.

Detta skulle ju i så fall kunna vara bra för framtiden:

"Patric Hörnqvist kommer efter VM att sommarträna med Djurgården"

http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... tetrakigt/
Ur spår bönder!
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Daniel Tjärnqvist har väl fått rehab träna mm oss DIF när han vart skadad väl? Tror dom gjort en del för o hålla kontakten men kan nog bli mycket bättre .Allt beror nog på vem som har den uppgiften..Sedan har vi ju tyvär inte några som ställer pp jämt som MODO har typ Forsberg och Näslund ..Lätt o bara kritisera allt när vi inte har nån inblick..Vore bra om DIF kunde bli mera öppna i vissa frågor skulle nog tjäna mera på det.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

spocksbeard skrev:Daniel Tjärnqvist har väl fått rehab träna mm oss DIF när han vart skadad väl? Tror dom gjort en del för o hålla kontakten men kan nog bli mycket bättre .Allt beror nog på vem som har den uppgiften..Sedan har vi ju tyvär inte några som ställer pp jämt som MODO har typ Forsberg och Näslund ..Lätt o bara kritisera allt när vi inte har nån inblick..Vore bra om DIF kunde bli mera öppna i vissa frågor skulle nog tjäna mera på det.
Transparens, genomskinlighet är mycket positivt. Finns inget negativt i det. Har klubben hemligheter är det i sig inte bra. Kräver resurser att hålla locket på och skapar en olycklig icke-relation mellan klubben och dess livblod - supportrarna.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
svenwig

Inlägg av svenwig »

Djurgården har väl alltid ställt upp för sina gamla spelare, när det gäller träning och rehabilitering.
De har också gått ut med att de har löpande kontakt med gamla spelare. Man kan inte begära att de ska känna sig tvungna att komma tillbaka till Djurgården bara därför. Men att bränna broar brukar inte vara det bästa sättet att locka tillbaka gamla spelare.
Personligen hoppas man ju att det fortfarande finns lite "klubbhjärta" kvar hos spelare, men de flesta drivs av andra saker (pengar, kvalitet et.c.)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

svenwig skrev:Djurgården har väl alltid ställt upp för sina gamla spelare, när det gäller träning och rehabilitering.
De har också gått ut med att de har löpande kontakt med gamla spelare. Man kan inte begära att de ska känna sig tvungna att komma tillbaka till Djurgården bara därför. Men att bränna broar brukar inte vara det bästa sättet att locka tillbaka gamla spelare.
Personligen hoppas man ju att det fortfarande finns lite "klubbhjärta" kvar hos spelare, men de flesta drivs av andra saker (pengar, kvalitet et.c.)
Visst gör man allt det du beskriver. Men det verkar inte ha skett strukturerat eller i enlighet med en långsiktig plan.

Tror att det viktigaste är att en person har ett tydligt ansvar för detta arbete (inte nödvändigtvis på heltid, det kan kanske till och med skötas på delvis ideel basis). Den person som har uppgiften bör vara en tydlig DIF profil, men erfarenhet från NHL så att "våra" profs har respekt samt att personen i fråga har förståelse för deras situation.

Garpenlöv någon?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Shitkicker skrev:Någon som är sugen på att ta rygg om jag lanserar en helt prestigelös liten intern tipstävling för en förbannat god sak medan vi andaktsfullt väntar på konkreta nyheter kring lagbygget?

Den som eventuellt känner sig manad tokgissar på 3 backar som ansluter till truppen. För varje felaktigt svar man lämnar förbinder man sig att donera en hundralapp till "Jag har skrivit på för Djurgår'n-kampanjen." Tycker någon av moderatorerna att det är åt helvete off-topic här och stör tråden får ni väl bryta ut detta inlägg och göra en ny trådstart av det då.

Here goes.

Tom Koivisto
Elias Granath
Timmy Pettersson

Det blir dom tre. Garanterat. 8)
Jag trodde forumet skulle koka efter de två/tre backarna som är på ingång! :)

Slår till med ett sjukt tips:

Matt DeMarchi
Per Hållberg
Timmy Pettersson

Kan bli dyrt det här...
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Jepe skrev:
Magnutz skrev:
Axel_K skrev:Jag tror att Sandberg skulle hålla helt okej HA-nivå. Dock så behövs det bra backar för det. Antingen skaffa två bra backar och Sandberg eller två okej backar och en riktigt bra målvakt.
Sandberg är för kort. Lämnar alltför stora hål över axlar etc. Han skulle behöva 10 cm till för att kunna bli riktigt bra. Eller otroliga reflexer.

Mikael Tellqvist
Tim Thomas
Jimmy Howard
Miikka Kiprusoff
Jonathan Quick
Niklas Bäckström
José Theodore
Mfl målvakter

Även:
Viktor "urrk" Fasth

Är alla målvakter som är kortare, lika långa eller 1-2 cm längre än Sandberg. Så att säga att han är just för kort stämmer inte, problemet är i så fall att han inte klarar täcka målet tillräckligt. Att man tycker att han är för dålig för att ha som målvakt.

Nu vet jag inte hur mycket dessa målvakter väger så det utesluter jag inte spelar nån roll. Men använd inte argumentet att han är för kort för att stå i mål.

Nu garderar du dig med reflexerna, vilket jag kan köpa, men det har mer med hans målvaktstil/kunnande att göra.

Har tagit mig en semestersup så vet inte om det var särskilt sammanhängande detta inlägg.
För att inte nämna Sveriges hittills ende vezina-vinnare Pelle Lindbergh
med sina hela 174 cm och 77 kg.
Man kunde ju blåsa omkull killen, men stoppa puckar kunde han. Trots sin längd
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
vr6power

Inlägg av vr6power »

Amadeus skrev:
Jepe skrev:
Magnutz skrev:

Mikael Tellqvist
Tim Thomas
Jimmy Howard
Miikka Kiprusoff
Jonathan Quick
Niklas Bäckström
José Theodore
Mfl målvakter

Även:
Viktor "urrk" Fasth

För att inte nämna Sveriges hittills ende vezina-vinnare Pelle Lindbergh
med sina hela 174 cm och 77 kg.
Man kunde ju blåsa omkull killen, men stoppa puckar kunde han. Trots sin längd
Sen var ju en av världens absolut bästa inte så stor heller 180cm och 75kg Dominic hasek dock spelade han med en stil som ingen annan=)
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag ger mig också på en gissning på tre backar. Kanske blir 200 - 300kr jag får donera. :D

Timmy Pettersson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=293

R.J Anderson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18033

Elias Granath http://www.eliteprospects.com/player.php?player=658

Undra ifall R.J Anderson skulle hävda sig i HA?
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Oskarshamn släpper sin bästa spelare, enligt Mr Madhawk.
Undrar om Challe är där och hugger tro?

Fakta om David Rodman:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15548

Källa:
http://www.ikoskarshamn.artisan.se/Page ... pageId=463
http://mrmadhawk.se/2012/may/rodman-lam ... shamn.html
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Låst