En cyklare som fördömer dopning?-daniel- skrev:Frågan är dock hur hans status är, nog rätt tufft att ha tränat på egen hand (väl?) senaste två åren...SirDIFalot skrev:Hade faktiskt inte haft något emot Robin Rahm som andramålvakt. Han är ju säkert rätt desperat efter jobb nu när han två års långa avstängning är över. Han hade nog hållit som reserv och det skulle kunna bli succé... Men nu finns det ju ingen chans då vi signat Reideborn.
Jag tror dessutom att DIF aldrig skulle våga en sådan värvning, dålig publicitet och allt vad det heter. I duktiga lilla PK-sverige är man ju alltid en brottsling även fast man sonat sitt illdåd. Doping är ju också så HEMSKT.... märkligt bara att det är extremt vanligt på andra håll i hockeyvärlden.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Cyklist, om jag får be.SirDIFalot skrev:En cyklare som fördömer dopning?-daniel- skrev:Frågan är dock hur hans status är, nog rätt tufft att ha tränat på egen hand (väl?) senaste två åren...SirDIFalot skrev:Hade faktiskt inte haft något emot Robin Rahm som andramålvakt. Han är ju säkert rätt desperat efter jobb nu när han två års långa avstängning är över. Han hade nog hållit som reserv och det skulle kunna bli succé... Men nu finns det ju ingen chans då vi signat Reideborn.
Jag tror dessutom att DIF aldrig skulle våga en sådan värvning, dålig publicitet och allt vad det heter. I duktiga lilla PK-sverige är man ju alltid en brottsling även fast man sonat sitt illdåd. Doping är ju också så HEMSKT.... märkligt bara att det är extremt vanligt på andra håll i hockeyvärlden.

Men ärligt talat så tycker jag just den här typen av doping som Rahm gjorde är så oskyldig...lathet efter en skada för att återhämta sig snabbare.
Vi gillar utmaningar som Åkesson säger.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
- SirDIFalot
Ja, det är ju inte riktigt som att dopa sig inför 100-meters finalen i friidrott och beröva den rättmätiga vinnaren från guldet, typ.-daniel- skrev:Cyklist, om jag får be.SirDIFalot skrev:En cyklare som fördömer dopning?-daniel- skrev:Frågan är dock hur hans status är, nog rätt tufft att ha tränat på egen hand (väl?) senaste två åren...SirDIFalot skrev:Hade faktiskt inte haft något emot Robin Rahm som andramålvakt. Han är ju säkert rätt desperat efter jobb nu när han två års långa avstängning är över. Han hade nog hållit som reserv och det skulle kunna bli succé... Men nu finns det ju ingen chans då vi signat Reideborn.
Jag tror dessutom att DIF aldrig skulle våga en sådan värvning, dålig publicitet och allt vad det heter. I duktiga lilla PK-sverige är man ju alltid en brottsling även fast man sonat sitt illdåd. Doping är ju också så HEMSKT.... märkligt bara att det är extremt vanligt på andra håll i hockeyvärlden.![]()
Men ärligt talat så tycker jag just den här typen av doping som Rahm gjorde är så oskyldig...lathet efter en skada för att återhämta sig snabbare.
Expert.
Jag tror att Sandberg skulle hålla helt okej HA-nivå. Dock så behövs det bra backar för det. Antingen skaffa två bra backar och Sandberg eller två okej backar och en riktigt bra målvakt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi ska upp ur HA illa kvickt. Då är det inte aktuellt med en "okej" målvakt, eller "okej" backar. En kvalserie kräver mer än så.Axel_K skrev:Jag tror att Sandberg skulle hålla helt okej HA-nivå. Dock så behövs det bra backar för det. Antingen skaffa två bra backar och Sandberg eller två okej backar och en riktigt bra målvakt.

Tänk om, bara om.. Dominik "The Dominator" Hašek skulle bli våran förstakeeper!

Nu till verkligheten, vilka av dessa tror Ni vaktar våran DIF-sköld i HockeyAllsvenskan?
* Johan Backlund http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1154
* Johnny Oduya

* Henrik Karlsson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254
* Martin Gerber http://www.eliteprospects.com/player.php?player=92
Jag tror på den sistnämnda: Martin Gerber. Men hoppas på Johan Backlund!
- SirDIFalot
Växjö hade väl inte råd att ha Gerber kvar?
Expert.
Sandberg är för kort. Lämnar alltför stora hål över axlar etc. Han skulle behöva 10 cm till för att kunna bli riktigt bra. Eller otroliga reflexer.Axel_K skrev:Jag tror att Sandberg skulle hålla helt okej HA-nivå. Dock så behövs det bra backar för det. Antingen skaffa två bra backar och Sandberg eller två okej backar och en riktigt bra målvakt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller med tidigare talare om att vi inte har en chans på Gerber han är för dyr men större mirakel har skett 10 % på att han spelar för DIF nästa säsong. Trist med Tellan samtidigt förstår jag honom. Känner att jag har för dålig koll på keeprar som håller Allsvensk standard och som inte har kontrakt. Hoppas på någon utifrån som tar chansen och tar det där klivet som behövs.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Så du menar att Fredrik Norrena begär mindre ca$h än Gerber?SirDIFalot skrev:Växjö hade väl inte råd att ha Gerber kvar?
Visst kan det vara så, men nu när våran kära Tellqvist inte är här, så borde ca$hen finnas att få hit Gerber som våran förstakeeper.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Lite kul att folk hakar upp sig på längden:Magnutz skrev:Sandberg är för kort. Lämnar alltför stora hål över axlar etc. Han skulle behöva 10 cm till för att kunna bli riktigt bra. Eller otroliga reflexer.Axel_K skrev:Jag tror att Sandberg skulle hålla helt okej HA-nivå. Dock så behövs det bra backar för det. Antingen skaffa två bra backar och Sandberg eller två okej backar och en riktigt bra målvakt.
Mikael Tellqvist
Tim Thomas
Jimmy Howard
Miikka Kiprusoff
Jonathan Quick
Niklas Bäckström
José Theodore
(jaja äpplen och päron..)
Mfl målvakter
Även:
Viktor "urrk" Fasth
Är alla målvakter som är kortare, lika långa eller 1-2 cm längre än Sandberg. Så att säga att han är just för kort stämmer inte, problemet är i så fall att han inte klarar täcka målet tillräckligt. Att man tycker att han är för dålig för att ha som målvakt.
Nu vet jag inte hur mycket dessa målvakter väger så det utesluter jag inte spelar nån roll. Men använd inte argumentet att han är för kort för att stå i mål.
Nu garderar du dig med reflexerna, vilket jag kan köpa, men det har mer med hans målvaktstil/kunnande att göra.
Har tagit mig en semestersup så vet inte om det var särskilt sammanhängande detta inlägg.
2014-04-07, vad hände?
Problemet är ju att idag hinner inga spelare blir ikoner som förr, då spelarna spelade "en hel livstid" i föreningen typ Håkan Södergren, Jens Öhling, Ronnie Pettersson. Så fort man får fram en ung halvskaplig lirare som blir ens favorit, likt Krüger och Josefson, så drar de ju från klubben snabbare än en avlöning och hinner därför aldrig bli en ikon. Och det är ju därför man aldrig kan bygga upp ett lag med unga lovande talanger längre, utan måste köpa avdankat utifrån.Axel_K skrev:Exakt! Vi behöver nya ikoner - som blir lika stora som Jimmie, Ragge, Challe m.fl!DIF_Soldier skrev:Tycker annars detta är rätt bra för DIF. Allt för länge ha vi gått och väntat på att "hjältarna" ska vända hem. Tellan nobbade oss för spel i KHL, sedan nobbade vi honom och sedan nobbade han oss.
DT har det tjatats om ända sedan 2006, och när han väl kommer skrapar han ihop ynka 14 poäng, gammal, på dekis och ovanpå det en av syndabockarna.
SKIT i det gamla gardet nu - jag tycker det är viktigare att vi skapar nya ikoner för Djurgården. Hank och Johner tror jag definitivt har potentialen till det.
Tellan, Tjärnqvist & co. ska med all rätt gjort sin sista match i vår fina tröja. Mot nya ikoner!
Vi behöver unga spelare som kan ta oss till guldet! Det är lång väg att gå, men dit ska vi!
- SirDIFalot
Det tror jag inte en sekund på. Sänk förväntningarna.Rocky3000 skrev:Så du menar att Fredrik Norrena begär mindre ca$h än Gerber?SirDIFalot skrev:Växjö hade väl inte råd att ha Gerber kvar?
Visst kan det vara så, men nu när våran kära Tellqvist inte är här, så borde ca$hen finnas att få hit Gerber som våran förstakeeper.
Expert.
Någon som är sugen på att ta rygg om jag lanserar en helt prestigelös liten intern tipstävling för en förbannat god sak medan vi andaktsfullt väntar på konkreta nyheter kring lagbygget?
Den som eventuellt känner sig manad tokgissar på 3 backar som ansluter till truppen. För varje felaktigt svar man lämnar förbinder man sig att donera en hundralapp till "Jag har skrivit på för Djurgår'n-kampanjen." Tycker någon av moderatorerna att det är åt helvete off-topic här och stör tråden får ni väl bryta ut detta inlägg och göra en ny trådstart av det då.
Here goes.
Tom Koivisto
Elias Granath
Timmy Pettersson
Det blir dom tre. Garanterat.
Den som eventuellt känner sig manad tokgissar på 3 backar som ansluter till truppen. För varje felaktigt svar man lämnar förbinder man sig att donera en hundralapp till "Jag har skrivit på för Djurgår'n-kampanjen." Tycker någon av moderatorerna att det är åt helvete off-topic här och stör tråden får ni väl bryta ut detta inlägg och göra en ny trådstart av det då.
Here goes.
Tom Koivisto
Elias Granath
Timmy Pettersson
Det blir dom tre. Garanterat.