Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev:Den som kastar skit på Tellan för att han inte vill spela i Allsvenskan måste vara sällsynt dum i huvudet. Varför skulle han komma krypandes till DIF nu bara för att vi helt plötsligt behöver honom?
Tellqvist ville spela i DIF i fjol men var inte välkommen. Nu när vi åkte ur är han välkommen igen men föredrar KHL framför.

Vad är problemet? Tror inte riktigt att alla heller har förstått det faktum att vi spelar i Allsvenskan och inte Elitserien. Bara för att man är Djurgårdare betyder inte det nödvändigtvis att man till varje pris vill spela för Djurgården.
Mig veterligen har ingen kastat skit på Tellan för att han inte valde Allsvenskan? Dom flesta är faktiskt bara gränslöst besvikna, men verkar förstå hans val?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kricke

Inlägg av Kricke »

jensa85 skrev:Den som kastar skit på Tellan för att han inte vill spela i Allsvenskan måste vara sällsynt dum i huvudet. Varför skulle han komma krypandes till DIF nu bara för att vi helt plötsligt behöver honom?
Tellqvist ville spela i DIF i fjol men var inte välkommen. Nu när vi åkte ur är han välkommen igen men föredrar KHL framför.

Vad är problemet? Tror inte riktigt att alla heller har förstått det faktum att vi spelar i Allsvenskan och inte Elitserien. Bara för att man är Djurgårdare betyder inte det nödvändigtvis att man till varje pris vill spela för Djurgården.
Aldrig hört talas om Djurgården - alltid oavsett???
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:

Mig veterligen har ingen kastat skit på Tellan för att han inte valde Allsvenskan? Dom flesta är faktiskt bara gränslöst besvikna, men verkar förstå hans val?
Nog fan var det flera stycken längre bak i tråden som menade på att Tellan var en svikare? Annars var jag bara full eller nått när jag läste igenom allt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kricke skrev:

Aldrig hört talas om Djurgården - alltid oavsett???
Det där med läsförståelse var aldrig din grej va kryckan?

Förresten, blir Reideborn tredje eller fjärdemålvakt? Behöver vi två, tre eller kanske rentav fyra målvakter till?
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Jag tror det måste hållas kontakt med gamla spelare för att de ska vilja komma tillbaka och hjälpa till för klubbkänslans skull. Det behövs nån som visar att klubben inte glömmer bort dem. Ha koll på när de kommer hem till Sverige för semester från utlandsklubben. Ha ett par träffar med dem under sommaren. Fixa och ordna. Klubbkänslan förtvinar utan underhåll. Att kalla på våra EX-spelare och åberopa "alltid, oavsett" funkar bara om ovanstående fungerat.

vi är villiga att stå upp för vår familj men inte förbehållslöst.

Tellan vill inte spela i HockeyAllsvenskan och väljer därför en liga som är både sportsligt och lönemässigt överlägsen. Inte alls konstigt. Otroligt synd, jo som fan, men inte alls konstigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Jag tror det måste hållas kontakt med gamla spelare för att de ska vilja komma tillbaka och hjälpa till för klubbkänslans skull. Det behövs nån som visar att klubben inte glömmer bort dem. Ha koll på när de kommer hem till Sverige för semester från utlandsklubben. Ha ett par träffar med dem under sommaren. Fixa och ordna. Klubbkänslan förtvinar utan underhåll. Att kalla på våra EX-spelare och åberopa "alltid, oavsett" funkar bara om ovanstående fungerat.

Tellan vill inte spela i HockeyAllsvenskan och väljer därför en liga som är både sportsligt och lönemässigt överlägsen. Inte alls konstigt. Otroligt synd, jo som fan, men inte alls konstigt.
Dock konstigt att han väljer att låta agenten tala å hans vägnar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker inte heller man ska kasta skit på Tellan, men spelare som nyss nobbat spel i DIF men hälsar att de "hoppas att det ska gå bra för Djurgårn" bör hålla käften. Tacka nej till kontrakt är okej, men smöra då fan inte. Knip käft och spela i sunk-Riga istället.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:Jag tror det måste hållas kontakt med gamla spelare för att de ska vilja komma tillbaka och hjälpa till för klubbkänslans skull. Det behövs nån som visar att klubben inte glömmer bort dem. Ha koll på när de kommer hem till Sverige för semester från utlandsklubben. Ha ett par träffar med dem under sommaren. Fixa och ordna. Klubbkänslan förtvinar utan underhåll. Att kalla på våra EX-spelare och åberopa "alltid, oavsett" funkar bara om ovanstående fungerat.

Dock konstigt att han väljer att låta agenten tala å hans vägnar.
Killen är hemma och vänder mellan två resor och låter agenten sköta snacket utåt. Inte konstigt. Synd att det inte görs ordentligt men det ska ju skyndas så jävligt överallt. Det kommer att komma ett längre svar från Tellan angående allt detta under sommaren. Det lovar jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Jensa!
O hur i helvete vet du att vi nekade Tellan utan skäl innan? Han är kanske ville ha för mkt betalt har det slagit dig? Samma som jag tror att han vill ha för mkt nu! Finns bara pengar i mångas huvud.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker annars detta är rätt bra för DIF. Allt för länge ha vi gått och väntat på att "hjältarna" ska vända hem. Tellan nobbade oss för spel i KHL, sedan nobbade vi honom och sedan nobbade han oss.

DT har det tjatats om ända sedan 2006, och när han väl kommer skrapar han ihop ynka 14 poäng, gammal, på dekis och ovanpå det en av syndabockarna.

SKIT i det gamla gardet nu - jag tycker det är viktigare att vi skapar nya ikoner för Djurgården. Hank och Johner tror jag definitivt har potentialen till det.

Tellan, Tjärnqvist & co. ska med all rätt gjort sin sista match i vår fina tröja. Mot nya ikoner!
Säg den glädje som varar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

DIF_Soldier skrev:Tycker annars detta är rätt bra för DIF. Allt för länge ha vi gått och väntat på att "hjältarna" ska vända hem. Tellan nobbade oss för spel i KHL, sedan nobbade vi honom och sedan nobbade han oss.

DT har det tjatats om ända sedan 2006, och när han väl kommer skrapar han ihop ynka 14 poäng, gammal, på dekis och ovanpå det en av syndabockarna.

SKIT i det gamla gardet nu - jag tycker det är viktigare att vi skapar nya ikoner för Djurgården. Hank och Johner tror jag definitivt har potentialen till det.

Tellan, Tjärnqvist & co. ska med all rätt gjort sin sista match i vår fina tröja. Mot nya ikoner!
Exakt! Vi behöver nya ikoner - som blir lika stora som Jimmie, Ragge, Challe m.fl!
Vi behöver unga spelare som kan ta oss till guldet! Det är lång väg att gå, men dit ska vi!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Axel_K skrev:
DIF_Soldier skrev:Tycker annars detta är rätt bra för DIF. Allt för länge ha vi gått och väntat på att "hjältarna" ska vända hem. Tellan nobbade oss för spel i KHL, sedan nobbade vi honom och sedan nobbade han oss.

Exakt! Vi behöver nya ikoner - som blir lika stora som Jimmie, Ragge, Challe m.fl!
Vi behöver unga spelare som kan ta oss till guldet! Det är lång väg att gå, men dit ska vi!
Sen är det ju lite roligt att samma personer som inte ville ha tillbaka Tellan utan tyckte Wesslan va en bättre framtidslösning, nu fördömer honom för att han inte vill spela för oss i HA...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Orka vara sur för att Tellan väljer KHL istället för Allsvenskan, hahaha. Som att nån bollrullare i Umeå skulle få skit för att han valde Premier League istället för Superettan. Skärp er för fan.

Hade en spelare som Tellan kommit hem och visat hjärta skulle han såklart hyllas gränslöst, men väljer han det andra alternativet så måste man förstå. Allt annat är totalt efterblivet.
-----
Lagbygget känns väl halvdant just i detta nu men vi får ha tålamod. Kommer det in en bra målvakt såsom Hellberg och sedan ett par bra backar och Otto/Ljungh så kan jag inte tänka mig att vi gör sämre ifrån oss än de senaste två åren. Vi kommer snarare ha god chans att gå upp direkt igen. Skönt med nytt friskt blod!

Och tack för allt Almtorp och Tjärnqvistarna, fan vad bra ni var, ses aldrig igen hoppas jag.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Jippie!!!! Almtorp borta!!!!

Härliga Djurgårn!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Jim Morrison skrev:Mig veterligen har ingen kastat skit på Tellan för att han inte valde Allsvenskan? Dom flesta är faktiskt bara gränslöst besvikna, men verkar förstå hans val?
Kanske inte, men du gnäller på honom nu när han inte vill tala ut om det. Han är förmodligen inte så sugen på att tala ut om det själv eftersom att det finns så pass många idioter som tar ett "nej" så jävla seriöst. Folk som inte fattar att det är hans karriär. Folk som inte fattar att det inte är så kul att gå från Gondolen- till Donken-nivå i sin jävla karriär, speciellt inte när Donken tackade nej förra året.

Inget riktat mot dig nu Jim Morrison, men vissa människor här inne agerar så jävla efterblivet att jag börjar undra vad det är för jävla idioter som fortfarande har tillåtelse att existera på denna planet. Fy fan.
Låst