Skulle inte förvåna mig om Reideborn visar sig vara en riktigt bra värvning, han har ju gjort bra ifrån sig det han spelat i HA, sen finns det väl säkert en anledning till att han trots detta inte spelat oftare men.. Jag menar han får ju en bättre målvaktstränare i dif och är ung och målvakter som vi fans varit skeptiska till har ju överraskat rätt många gånger förr de senaste åren? Sen är detta givetvis inget man kan lita på! Så håller absolut med om att det skulle kännas tryggt med en etablerad första keeper men namn som Backlund och Gerber som nämnts tidigare här kan vi ju glömma direkt.SirDIFalot skrev:Just Reideborn gör ju att man vill ha en riktigt bra förstamålvakt... Hade vi stått med en mer erfaren reserv hade jag nog kunnat tänka mig en sämre målvakt. Typ en duo med Hadelöv/Åkerlund. Hoppas att någon av dom kliver fram.-daniel- skrev:Så dålig är väl inte Åkerlund? Men känns ju "sådär" om det blir så.
Hans senaste sejour i Borås lär ju inte varit så enkel, sett till hur dåligt det lagets försvar var rent allmänt...
Men paret Åkerlund / Reideborn känns ju som en uppsättning för ett mittenlag i HA, inte direkt som något lag som satsar mot toppen.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Varit frånvarande från forumet en dag och märker nu att Tellan ska till KHL. Dystopi. Reideborn förstakeeper? Hett. Owuya då, vill inte han komma hem? Åeåeåeåewuya!
Och hur går det med backuppsättningen som skulle vara spikad den här veckan? Vad händer? Går allt i baklås? Härliga Djurgårn.
Och hur går det med backuppsättningen som skulle vara spikad den här veckan? Vad händer? Går allt i baklås? Härliga Djurgårn.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Owuya lär vi med väldigt stor sannolikhet kunna glömma.
- Amadeus
Läste på Facebook att DIFs målvaktstränare Magnusson också slutar.
Någon som vet om det stämmer?
Han ska väl vara en av de bättre, så det känns som en jäkla förlust
om det nu stämmer.
om det nu stämmer.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- SirDIFalot
Jasså?Amadeus skrev:Läste på Facebook att DIFs målvaktstränare Magnusson också slutar.
om det nu stämmer.
Har hört att han var bra förut men efter att han kom in den andra sejouren inte varit lika engagerad och dessutom bara jobbat halvtid eller något sånt?
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Jävla pissigt det varit senaste veckorna här nu då, Blir så jävla sur när alla bara drar och skiter i att spela upp klubben.. Speciellt Daniel Tjärnqvist e jag sur på.
-
Usch, vad surt det känns med Tellan. Jag är så galet besviken. Det finns inte ord.
Ja det stämmer. Krockar med jobb på hockeyförbundet:Amadeus skrev:Läste på Facebook att DIFs målvaktstränare Magnusson också slutar.
om det nu stämmer.
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... ellan.html
Oklart vem som blir målvaktstränare nu dock då Magnusson slutar.antonlennde skrev:Skulle inte förvåna mig om Reideborn visar sig vara en riktigt bra värvning, han har ju gjort bra ifrån sig det han spelat i HA, sen finns det väl säkert en anledning till att han trots detta inte spelat oftare men.. Jag menar han får ju en bättre målvaktstränare i dif och är ung och målvakter som vi fans varit skeptiska till har ju överraskat rätt många gånger förr de senaste åren? Sen är detta givetvis inget man kan lita på! Så håller absolut med om att det skulle kännas tryggt med en etablerad första keeper men namn som Backlund och Gerber som nämnts tidigare här kan vi ju glömma direkt.SirDIFalot skrev:Just Reideborn gör ju att man vill ha en riktigt bra förstamålvakt... Hade vi stått med en mer erfaren reserv hade jag nog kunnat tänka mig en sämre målvakt. Typ en duo med Hadelöv/Åkerlund. Hoppas att någon av dom kliver fram.-daniel- skrev:Så dålig är väl inte Åkerlund? Men känns ju "sådär" om det blir så.
Hans senaste sejour i Borås lär ju inte varit så enkel, sett till hur dåligt det lagets försvar var rent allmänt...
Men paret Åkerlund / Reideborn känns ju som en uppsättning för ett mittenlag i HA, inte direkt som något lag som satsar mot toppen.
Får han??? Hur menar du nu? I Almtuna har han ju haft Wikegårds polare Micce Andreasson som ju ses som en av topp fem i Sverige när det gäller målvaktstränare. Han har till och med högre anseende än Magnusson som också lämnar oss till kommande säsong.antonlennde skrev:Skulle inte förvåna mig om Reideborn visar sig vara en riktigt bra värvning, han har ju gjort bra ifrån sig det han spelat i HA, sen finns det väl säkert en anledning till att han trots detta inte spelat oftare men.. Jag menar han får ju en bättre målvaktstränare i dif och är ung och målvakter som vi fans varit skeptiska till har ju överraskat rätt många gånger förr de senaste åren? Sen är detta givetvis inget man kan lita på! Så håller absolut med om att det skulle kännas tryggt med en etablerad första keeper men namn som Backlund och Gerber som nämnts tidigare här kan vi ju glömma direkt.SirDIFalot skrev:Just Reideborn gör ju att man vill ha en riktigt bra förstamålvakt... Hade vi stått med en mer erfaren reserv hade jag nog kunnat tänka mig en sämre målvakt. Typ en duo med Hadelöv/Åkerlund. Hoppas att någon av dom kliver fram.-daniel- skrev:Så dålig är väl inte Åkerlund? Men känns ju "sådär" om det blir så.
Kap??? Forsberg är ju ett jättesåll. Bara att skjuta högt så går precis allting in.jensa öhling skrev:SSK gjorde ett kap som lånade in JVM-målisen Anton Forsberg. Med facit på hand skulle vi givetvis tagit honom. SSK ser starka ut öht.
Ett målis-alternativ är Pontus Sjögren, om han lämnar MIF. Ingen Tellan precis, men en bra allsvensk målvakt. Frågan är dock om han är tillräckligt bra i en eventuell kvalserie.
Nej, inte Ponta Sjögren tack. Han var ju en katastrof hos Beirut och gör ju minst två-tre jättetavlor per säsong. Stod ju för några horribla sådana också den senaste säsongen. Sen är ju frågan vilken målvakt som är sugen på att komma till en förening utan målvaktstränare.
Jo det är han. Han är en typisk andrekeeper. Ingen etta att luta sig mot när det blåser snålt. Dessutom håller han plocken i fel hand. Om han bytte till rätt hand kanske det skulle gå bättre för honom. Däremot skulle Åkerlund/Reideborn funka som tvåa/trea med en rutinerad och stabil keeper typ Martin Gerber eller Andreas Hadelöv som etta.-daniel- skrev:Så dålig är väl inte Åkerlund? Men känns ju "sådär" om det blir så.
- SirDIFalot
Så du menar att han skulle bli bättre om han bytte hand på plocken? Allvarligt?Kricke skrev:Jo det är han. Han är en typisk andrekeeper. Ingen etta att luta sig mot när det blåser snålt. Dessutom håller han plocken i fel hand. Om han bytte till rätt hand kanske det skulle gå bättre för honom. Däremot skulle Åkerlund/Reideborn funka som tvåa/trea med en rutinerad och stabil keeper typ Martin Gerber eller Andreas Hadelöv som etta.-daniel- skrev:Så dålig är väl inte Åkerlund? Men känns ju "sådär" om det blir så.
Expert.
- reservjesus
Kricke och hockeypappan måste vara släkt, för båda verkar tro att Reideborn ska vara vår 3e målvakt.
clowns to the left of me, jokers to the right
-
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Micce var väl i Frölunda den gångna säsongen. Och nu har Örebro värvat honom. Det lär gå åt om dom ska få ordning på Ridderwall nån gång. Väntar fortfarande på att han ska bli förstekeeper nånstans. En jäklar talang som inte haft rätta flytet och/eller inställningen att bli etta.Kricke skrev:Får han??? Hur menar du nu? I Almtuna har han ju haft Wikegårds polare Micce Andreasson som ju ses som en av topp fem i Sverige när det gäller målvaktstränare. Han har till och med högre anseende än Magnusson som också lämnar oss till kommande säsong.antonlennde skrev:Skulle inte förvåna mig om Reideborn visar sig vara en riktigt bra värvning, han har ju gjort bra ifrån sig det han spelat i HA, sen finns det väl säkert en anledning till att han trots detta inte spelat oftare men.. Jag menar han får ju en bättre målvaktstränare i dif och är ung och målvakter som vi fans varit skeptiska till har ju överraskat rätt många gånger förr de senaste åren? Sen är detta givetvis inget man kan lita på! Så håller absolut med om att det skulle kännas tryggt med en etablerad första keeper men namn som Backlund och Gerber som nämnts tidigare här kan vi ju glömma direkt.SirDIFalot skrev:Just Reideborn gör ju att man vill ha en riktigt bra förstamålvakt... Hade vi stått med en mer erfaren reserv hade jag nog kunnat tänka mig en sämre målvakt. Typ en duo med Hadelöv/Åkerlund. Hoppas att någon av dom kliver fram.-daniel- skrev:Så dålig är väl inte Åkerlund? Men känns ju "sådär" om det blir så.
Jag tror att Reideborn har potential att bli en bra Allsvensk målvakt, har sett honom en delning vinter. Men det är förstås riktigt farligt att chansa med honom som #1 kommande säsong, men det tror jag inte att dom har för avsikt att göra heller.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2