Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Detta kommer bli en tuff säsong gubbar..
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag var under intrycket att Tellan mer eller mindre var klar, lite detaljer återstod i kontraktet och han skulle sätta sig ner med DIF efter sin semester, det första som händer när han kommer hem är att han skriver på för Riga. Vad gick fel? Girighet,dålig deal,sämre för familjen, pissig DIF-ledning?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
På vilket sätt kunde det bli sämre för familjen? Tycker vi har pissat honom i nyllet dem senaste 3-4 säsongerna eftersom han verkligen ville komma hem och vi ba sket i honom fast vi velat ha honom tidigare, får man någonsin se han i DIF igen? :/BaronVonDif skrev:Jag var under intrycket att Tellan mer eller mindre var klar, lite detaljer återstod i kontraktet och han skulle sätta sig ner med DIF efter sin semester, det första som händer när han kommer hem är att han skriver på för Riga. Vad gick fel? Girighet,dålig deal,sämre för familjen, pissig DIF-ledning?
-
- Säsongskort: Ja
Från KHLs All Star-match till Hockeyallsvenskan.DIF e Cult skrev:Chris Holt? http://eliteprospects.com/player.php?player=9422
När vi ändå är ute och drömmer så hörde jag rykten om att NY Rangers hade en svensk målvakt som det gick rätt okej för. Minns inte vad han hette, tror han spelade i frölunda när han va i Sverige...
Så om Challe bara ringer dessa två borde problemet snart va löst!
Du är med oss överallt, Stefan.
Också besviken ang Tellan, doch utan att känna till det ekonomiska. Hade väl mer eller mindre tagit ut honom i förskott på klubhjärta, men men. Det jag vill ha sagt är att jag haft förhoppningar om att just klubbhjärtat i honom skulle ha höjt honom till fornstora dagar, för i ärlighetens namn har varken hans insatser i MoDo / KHL / NHL imponerat alltför mycket på mig. Senaste säsongen "borde" han ha kunnat vara en landslagskandidat, men hans insats får väl betecknas som "överlag stabil" snarare än "bländande". Står själv handfallen v.g. andra namn men Challe tycks ju ha haft fler järn i elden och DIF har ju "alltid" en bra målvakt, så... Tror inte att man kallt räknat hem Tellan och ignorerat andra namn.
-
Vet vi ens att Tellan var "förstahandsvalet"? Det är väl mest bara önsketänkande och spekulationer på diverse bloggar och forum.
Jag hade också gärna sett honom, men hade inga högt ställda förväntningar.
Jag hade också gärna sett honom, men hade inga högt ställda förväntningar.
- wingmachine
Ere inte dags att börja ragga hem Ridderwall? Känns inte som att vi kan få så mycket bättre...
Han har skrivit på för Örebro...wingmachine skrev:Ere inte dags att börja ragga hem Ridderwall? Känns inte som att vi kan få så mycket bättre...
- SirDIFalot
DIF ska ha lagt undan en hel del pengar till målvaktsposten. Då man vill ha en riktigt bra målvakt.-daniel- skrev:Gerber var nog utan att överdriva ES dyraste målvakt senaste säsongen, glöm honom.
Jag har gillat det jag sett av den tyska keepern Endras som Andy skrev om också, men nu antar jag han gjorde en riktig jävla plattmatch när de mötte Norge. Han lär alldeles oavsett vara för dyr.
Vill veta vart det sket sig med Tellan, jag har en känsla av att man försöker snåla in i på målvaktsposten av ren princip...inse att det är den enskilt mest viktiga spelaren. Nu säger jag iofs inte att man skulle betala hur mycket som helst för exempelvis Tellqvist men har vi trots allt mellan 15-18 miljoner i spelarbudget så bör det finnas utrymme för en vass keeper, men det var kanske något annat som låg bakom Tellans beslut? Kanske helst undviker HA-spel?
Nåväl, en totalt värdelöst jävla tråkig måndag med enbart skit från morgon till kväll vart inte bättre av det här beskedet. Skit.
Tellan verkar inte varit så jättesugen på att spela i allsvenskan, och pengarna i KHL går givetvis inte att jämföra med det som vi kunde erbjuda...
Andreas Hadelöv, Nicklas Dahlberg, Daniel Sperrle?
Expert.
- Jim Morrison
Fyfan om det blir Hadelöv eller Dahlberg. Sperrle är den enda jag kan tänka mig - och då blir det en jävla chansning ändå, med tanke på att han endast har agerat backup/delat på förstaspaden på sistone.SirDIFalot skrev:DIF ska ha lagt undan en hel del pengar till målvaktsposten. Då man vill ha en riktigt bra målvakt.-daniel- skrev:Gerber var nog utan att överdriva ES dyraste målvakt senaste säsongen, glöm honom.
Jag har gillat det jag sett av den tyska keepern Endras som Andy skrev om också, men nu antar jag han gjorde en riktig jävla plattmatch när de mötte Norge. Han lär alldeles oavsett vara för dyr.
Vill veta vart det sket sig med Tellan, jag har en känsla av att man försöker snåla in i på målvaktsposten av ren princip...inse att det är den enskilt mest viktiga spelaren. Nu säger jag iofs inte att man skulle betala hur mycket som helst för exempelvis Tellqvist men har vi trots allt mellan 15-18 miljoner i spelarbudget så bör det finnas utrymme för en vass keeper, men det var kanske något annat som låg bakom Tellans beslut? Kanske helst undviker HA-spel?
Nåväl, en totalt värdelöst jävla tråkig måndag med enbart skit från morgon till kväll vart inte bättre av det här beskedet. Skit.
Tellan verkar inte varit så jättesugen på att spela i allsvenskan, och pengarna i KHL går givetvis inte att jämföra med det som vi kunde erbjuda...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Både tråkigt och lite underligt att man inte lyckades nå en överenskommelse med Tellqvist. Intrycket man som utomstående fått har ju varit att både DIF och spelaren varit helt inställda på att få till en lösning och att förhandlingarna fortlöpte fullständigt friktionsfritt.
Självfallet handlar det om att Riga viftat med en klart tjockare sedelbunt. Det gör mig egentligen inte så mycket att Tellqvist går till den som betalar bäst, det är bara rationellt agerande, men jag tycker gott att han åtminstone då offentligt kunde ha hintat lite (exempelvis genom en kommentar till Marie Hallman) om att det inte alls var så självklart att han skulle hamna i Djurgårn som folk ville tro. Personligen har jag inga speciellt starka känslor inför Tellqvist men jag vet att många andra har det och jag förstår om dom idag känner sig svikna. Nu kom ju beskedet som en överraskande käftsmäll och sånt är aldrig roligt.
Med ens är man långt mindre optimistisk inför kommande säsong och det är läge att slänga in ett caveat. Det här med att bygga ett lag bakifrån verkar inte riktigt vara Challes melodi.
Självfallet handlar det om att Riga viftat med en klart tjockare sedelbunt. Det gör mig egentligen inte så mycket att Tellqvist går till den som betalar bäst, det är bara rationellt agerande, men jag tycker gott att han åtminstone då offentligt kunde ha hintat lite (exempelvis genom en kommentar till Marie Hallman) om att det inte alls var så självklart att han skulle hamna i Djurgårn som folk ville tro. Personligen har jag inga speciellt starka känslor inför Tellqvist men jag vet att många andra har det och jag förstår om dom idag känner sig svikna. Nu kom ju beskedet som en överraskande käftsmäll och sånt är aldrig roligt.
Med ens är man långt mindre optimistisk inför kommande säsong och det är läge att slänga in ett caveat. Det här med att bygga ett lag bakifrån verkar inte riktigt vara Challes melodi.
- SirDIFalot
Tellan är ju gammal Djurgårdare, honom vill du väl inte ha?Jim Morrison skrev:Fyfan om det blir Hadelöv eller Dahlberg. Sperrle är den enda jag kan tänka mig - och då blir det en jävla chansning ändå, med tanke på att han endast har agerat backup/delat på förstaspaden på sistone.SirDIFalot skrev:DIF ska ha lagt undan en hel del pengar till målvaktsposten. Då man vill ha en riktigt bra målvakt.-daniel- skrev:Gerber var nog utan att överdriva ES dyraste målvakt senaste säsongen, glöm honom.

Ska jag rangordna dom tre så blir det..
1. Hadelöv
2. Dahlberg
3. Sperrle
Jag skulle nog ha en stor klump i magen hela sommaren om vi värvade något helt okänt namn från utlandet som man inte hade någon aning om vem det var... Känns lite gamble. Enda positiva är väl att vi får en billigare målvakt nu. Men således också en sämre..
Expert.
- Jim Morrison
Haha, självfallet vill jag ha in Tellqvist. På samma sätt vill jag gärna ha in Murray, Kronwall, Boyle, Thoresen, osv, osv. Det jag inte vill ha är gamla DIF-spelare utan kvaliteter som inte hade värvats om dom inte var just gamla DIF-lirare. Typ Michael Holmqvist. Men det vet du också att jag menarSirDIFalot skrev: Tellan är ju gammal Djurgårdare, honom vill du väl inte ha?
1. Hadelöv
2. Dahlberg
3. Sperrle
Jag skulle nog ha en stor klump i magen hela sommaren om vi värvade något helt okänt namn från utlandet som man inte hade någon aning om vem det var... Känns lite gamble. Enda positiva är väl att vi får en billigare målvakt nu. Men således också en sämre..

Hadelöv... Alltså, hur mycket ambition och motivation finns det i den mannen? Det lät ju seriöst som att han skulle gå i pension med familjen i Skåne där han trivs bäst. Ska han då komma till ett hårdsatsande DIF och slita som ett jävla djur varje kväll i allsvenskan för att ta upp oss? Känns som en jävla omställning i sådana fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Ja, det är ju frågetecknet med Hadelöv...Jim Morrison skrev:Haha, självfallet vill jag ha in Tellqvist. På samma sätt vill jag gärna ha in Murray, Kronwall, Boyle, Thoresen, osv, osv. Det jag inte vill ha är gamla DIF-spelare utan kvaliteter som inte hade värvats om dom inte var just gamla DIF-lirare. Typ Michael Holmqvist. Men det vet du också att jag menarSirDIFalot skrev: Tellan är ju gammal Djurgårdare, honom vill du väl inte ha?
1. Hadelöv
2. Dahlberg
3. Sperrle
Hadelöv... Alltså, hur mycket ambition och motivation finns det i den mannen? Det lät ju seriöst som att han skulle gå i pension med familjen i Skåne där han trivs bäst. Ska han då komma till ett hårdsatsande DIF och slita som ett jävla djur varje kväll i allsvenskan för att ta upp oss? Känns som en jävla omställning i sådana fall.
When Marty Turco comes marching home again....

Expert.