Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jaha, där försvann den enda målvakten på hela marknaden...
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jaha, Challe, då får du jobba hårt med dina andra alternativ på målvaktsposten!
Topp sju kan väl vara ett realistiskt mål nästa säsong med tanke på defensiven så här långt.
Money talks. Så är det bara.
Money talks. Så är det bara.
Vem ska vi annars ha i målet?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Såg faktiskt inte matchen i går, men det var ingen härlig dag på jobbet för någon i det tyska laget. Om jag är rätt informerad så startade Endras och släppte in 3 snabba på första fem för att bli utbytt och sedan starta i tredje och släppa in tian, elvan och tolvan.Roppan skrev:Har ingen koll på hur länge Endras stod igår och hur många baljor av de 12 han släppte, men han hade väl knappast någon härlig dag på jobbet va?Andy skrev:Jag är lika förvånad som de flesta andra över att Tellan inte spelar i DIF kommande säsong.
Tycker definitivt att vi inte skall "känna oss dumpade" dock. Glöm aldrig att det var han som ville hit och att det var vi som stängde dörren.
Värden står dock inte och faller med Tellan, även om jag tror han hade blivit perfekt för oss.
Var i Globen i lördags och såg Tyskland besegra Danmark. Matchens lirare i det tyska laget hette Endras. Imponerades stort av hans målvaktsspel. Har alltid fnyst lätt åt honom beroende på hans ringa storlek och sin något speciella målvaktsstil, men oj va bra han var i lördags.
Utan kontrakt står han också, men lär väl få bättre och mer intressanta bud efter VM än att harva i den svenska andra ligan....
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15107
Ingen lysande insats med andra ord - men man skall nog inte låta en VM match bestämma vilken syn man har på en målvakt (jämför med Sveriges tapp mot Ryssland). Statistisk och resultat säger inte allt.
Jag svär dock att det målvaktsspel Endras visade upp i Globen mot Danmark var fantastiskt och vittnade om stor potential.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Tellqvist bröderna Tjärnqvist penga kåta jävlar! Ni sållar er till Fernholm
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Martin Gerber verkar vara ledig. Kanske kan vara något för Djurgården?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=92
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=92
Bra jobb. Mer intressant att läsa än massa rykten. Mer!Mattebo skrev:Hörde av med Sillen. Han spelar inte med Djurgården nästa säsong.
http://www.sportal.se/blogg/mattebo/ing ... tart-dd%5D
Ta ett snack med challe. Han är nog rätt rak om man ställer rätt frågor. Hemsidan verkar ju inte vilja fråga.
Senast redigerad av android den 2012-05-14 15:48:00, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
-
Okej, nu är ju inte truppen spikad på långa vägar (nåja). Minst två backar, två forwards och en målvakt ska in. Men att det inte blev nåt med Tellan känns ungefär sådär.
Ingen Tjärna, ingen Tellan. Pessimismen frodas.
För övrigt vore Hadelöv eller Dahlberg rena mardrömmen. Vi behöver en målvakt som kan vinna matcher åt oss.
Ingen Tjärna, ingen Tellan. Pessimismen frodas.
För övrigt vore Hadelöv eller Dahlberg rena mardrömmen. Vi behöver en målvakt som kan vinna matcher åt oss.
-
det var ett jävla hackande på TIM då!!!! hoppas att han gör en jävla massa poäng för då kommer det att låta helt annorlunda härinne förbannade kappvändare
Är helt övertygad att detta kommer bli bra till slut med trupp osv lugna ner er det är inte bara att slänga i hop ett lag som jag tycker att man gjorde förra säsongen bla bättre att vara noga i bedömningarna så coola ner lite grann,synd f.ö med Tellqvist men hade det nästan på känn tyvärr.

Är helt övertygad att detta kommer bli bra till slut med trupp osv lugna ner er det är inte bara att slänga i hop ett lag som jag tycker att man gjorde förra säsongen bla bättre att vara noga i bedömningarna så coola ner lite grann,synd f.ö med Tellqvist men hade det nästan på känn tyvärr.
- Jim Morrison
Om vi inte hade råd med Tellan, som säkerligen skulle kunna tänka sig att ta en någorlunda rabatt, så har vi fan heller råd med Gerber. Aldrig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Klart det låter annorlunda om han gör åt helvete massa poäng. Precis som det kommer gnällas på Linkan om han gör 0 poäng.peter johansson skrev:det var ett jävla hackande på TIM då!!!! hoppas att han gör en jävla massa poäng för då kommer det att låta helt annorlunda härinne förbannade kappvändare![]()
Kan tillägga att jag inte har något emot Tim.
Senast redigerad av android den 2012-05-14 16:01:43, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
+1peter johansson skrev:det var ett jävla hackande på TIM då!!!! hoppas att han gör en jävla massa poäng för då kommer det att låta helt annorlunda härinne förbannade kappvändare![]()
Vidare sjukt segt med Tellan som inte kommer men tror nog Challe har ett par andra alternativ som ska kunna ta oss tillbaka.
Kanske Steve Valiquette? Backup till Henke under några år i Rangers. Numera härjar han i Europa. Storväxt och meriterad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11023
tar upp en icke-EU-plats dock, men det är smällar man får ta. Om det är någon position man inte ska hålla tillbaka med är det sista utposten.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11023
tar upp en icke-EU-plats dock, men det är smällar man får ta. Om det är någon position man inte ska hålla tillbaka med är det sista utposten.
Ja, det var ett slag i magen att vi inte får Tellan, trodde som många andra att det var så gott som klart. Nåja, Får önska honom lycka till.
Men, var Tellan vårt förstaalternativ? Kanske Challe jobbar på någon annan. Hadelöv, som en del här har nämnt, är jag mycket skeptiskt till.
Men, var Tellan vårt förstaalternativ? Kanske Challe jobbar på någon annan. Hadelöv, som en del här har nämnt, är jag mycket skeptiskt till.