Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SettleR

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SettleR »

Daniel942 skrev:Äntligen kan vi fastslå att det hockeypappan skriver bara är strunt. Over and out.
+1

Har killen någonsin haft rätt i det han skriver?
Användarvisningsbild
Sudden
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

SettleR skrev:
Daniel942 skrev:Äntligen kan vi fastslå att det hockeypappan skriver bara är strunt. Over and out.
+1

Henrik Eriksson, men hur svårt var det att lista ut?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Jim Morrison skrev:
DIF e Cult skrev:Börjar kännas som läge för någon/några GODA NYHETER snart!!! Varför inte Ottos signatur tex?
Vad pratar du om? Vi fick ju en intervju med Alexander Wennberg!!!
Förlåt tänkte jag inte på.. :-)
Frajn

Inlägg av Frajn »

Fan är så gränslöst besviken just nu. Kräver någon form av kommentar vad som (inte) hände!
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Hur många år har Micke kvar som målvakt om han e helt skadefri osv? Han fyller ju 33 i September. Så börjar kanske svänga in på sista versen nu
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Jerka skrev:
Stavhoppet skrev:Vad tror vi om en Keeper som denna?

Jakub Kovar http://eliteprospects.com/player.php?player=10475

Han står i tjeckiska landslaget och verkar ha gjort det riktigt bra, spelar kvar i tjeckiska ligan?
Skulle inte bli förvånad om han får NHL-kontrakt med tanke på hans resultat denna säsong, samt ålder och storlek. Han skulle vara en bättre värvning än Tellan, så honom kan du fetglömma.
Dessutom har han ju kontrakt 2012-2013 med sin gamla klubb enligt länken.
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Jerka skrev:
Stavhoppet skrev:Vad tror vi om en Keeper som denna?

Jakub Kovar http://eliteprospects.com/player.php?player=10475

Han står i tjeckiska landslaget och verkar ha gjort det riktigt bra, spelar kvar i tjeckiska ligan?
Skulle inte bli förvånad om han får NHL-kontrakt med tanke på hans resultat denna säsong, samt ålder och storlek. Han skulle vara en bättre värvning än Tellan, så honom kan du fetglömma.

Kanske sant tänkte bara eftersom han var kvar i den tjeckiska ligan att han kanske kunde vara ett alternativ, men du har förmodligen rätt.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Hörde av med Sillen. Han spelar inte med Djurgården nästa säsong.

http://www.sportal.se/blogg/mattebo/ing ... tart-dd%5D
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

SettleR skrev:
+1

Fast killen har haft rätt om alla förutom Tellan i år och Tellan till Riga är väl ingen som sett komma?
Alla har varit helt övertygade om Tellan...
Sen har han riktigt bra källor när det kommer till DIF det kan ingen förneka.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Jag tycker att Djurgården ska göra något oväntat, en lösning som både är oväntad och ekonomisk. Är trött på det här inavelstänket som existerar både i fotbollen och hockeyn. Vi måste för fan våga värva utifrån också. Nu vet jag inte hur Tyler Plante utmärkte sig på träningarna i Djurgården(men hur väl han än utmärkte sig så var han en given tvåa bakom Wesslau som i princip var förra årets bästa spelare sett över hela säsongen), men jag betvivlar inte att det finns KS-potential som förstemålvakt i den 87:an. Han är knappast ett såll, och stor är han(nästan 10kg och över 10 cm på Hadelöv). Tror inte det är jättedyrt med en sån lösning heller. Jämn och fin räddningsprocent. Osäkra kort i ex-djurgårdare på ålderns höst som Hadelöv, nej tack. Nu får vi fan börja så frön för framtiden också.

Snart föreslår väl någon Osten. :roll:
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Jag hade hellre tagit Sillen än Tim. Men men.

För jävla surt med Tellan.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ja-ke den andre skrev:Jag hade hellre tagit Sillen än Tim. Men men.

För jävla surt med Tellan.
Samma för mig, eller någon utifrån!

Men kommer fortfarande gråta glädjetårar om Otto och Printz kan krita på nu, hade varit så jävla underbart!!
Spela fult
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag är lika förvånad som de flesta andra över att Tellan inte spelar i DIF kommande säsong.

Tycker definitivt att vi inte skall "känna oss dumpade" dock. Glöm aldrig att det var han som ville hit och att det var vi som stängde dörren.

Värden står dock inte och faller med Tellan, även om jag tror han hade blivit perfekt för oss.

Var i Globen i lördags och såg Tyskland besegra Danmark. Matchens lirare i det tyska laget hette Endras. Imponerades stort av hans målvaktsspel. Har alltid fnyst lätt åt honom beroende på hans ringa storlek och sin något speciella målvaktsstil, men oj va bra han var i lördags.

Utan kontrakt står han också, men lär väl få bättre och mer intressanta bud efter VM än att harva i den svenska andra ligan....

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15107
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Andy skrev:Jag är lika förvånad som de flesta andra över att Tellan inte spelar i DIF kommande säsong.

Tycker definitivt att vi inte skall "känna oss dumpade" dock. Glöm aldrig att det var han som ville hit och att det var vi som stängde dörren.

Värden står dock inte och faller med Tellan, även om jag tror han hade blivit perfekt för oss.

Var i Globen i lördags och såg Tyskland besegra Danmark. Matchens lirare i det tyska laget hette Endras. Imponerades stort av hans målvaktsspel. Har alltid fnyst lätt åt honom beroende på hans ringa storlek och sin något speciella målvaktsstil, men oj va bra han var i lördags.

Utan kontrakt står han också, men lär väl få bättre och mer intressanta bud efter VM än att harva i den svenska andra ligan....

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15107
Har ingen koll på hur länge Endras stod igår och hur många baljor av de 12 han släppte, men han hade väl knappast någon härlig dag på jobbet va?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Owuya vore en dröm men han blir nog kvar och försöker leva sin dröm ett tag till. Hadelöv känns iskallt tycker jag, han är för gammal. Vet inte vad det finns för alternativ annars? Hoppas Challe har någon bra backup-plan nu.

Tänkte på en annan spelare till framtiden. Backen Alexander Urbom i Devils farmarlag. Han är ju härifrån och de få gånger jag sett honom i Devils har han varit asbra. Den dagen han ger upp sin dröm så hoppas jag verkligen att han kommer hem till oss. Stor som ett hus är han också, hade passat som handen i handsken nästa säsong.
Låst