Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Carl_G

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Carl_G »

easer90 skrev:Inte roligt när hjärtat med dollartecknet på är större än Djurgårdshjärtat hos våra gamla spelare :(
Kan vi inte bara lägga ner dom där hjärtat-diskussionerna.
Genom sig själv känner man andra....

Varför tror många att en massa bra gamla Djurgårdsspelare ska spela i DIF
bara för att vi behöver det?
Varför skulle Tellan vilja spela i DIF för 60-70k brutto när han får 3 gånger
så mycket efter skatt i KHL?

Vi tar följande senario:

Man blir sparkad från sitt nuvarande arbete. Då ringer dom från ditt gamla jobb
som du har jobbat på i 15 åroch frågar om du inte vill börja jobba där igen för säg 22k brutto.

Sen ringer ett annat företag och erbjuder dig 100.000 i månaden istället.

Hade du varit lojal mot ditt gamla jobb då och börjat där istället för att ta det nya
erbjudandet där du skulle tjäna ca 2 miljoner mer under 2 år?
Evigt medlem i DIF, alltid oavsett!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Inte alls besviken..

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jahapp. Det trodde man faktiskt inte. Trodde att Tellan skulle välja oss till 100% faktiskt.

Känns katastrofuselt. Får vi en Hadelöv nu som inte har något emot att lägga av? Känns ju som att han verkligen har motivationen för att lira. Nä. Känns riktigt jävla dåligt det här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Med facit i hand så skulle DIF inte ha sagt f u till Tellan för ett år sedan. Fan.
i
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Den här gången vill jag ha en förklaring från båda parter varför det vart såhär så man inte beskyller fel personer...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Är övertygad om att målvaktssidan kommer bli vår stora svaghet nästa säsong. Tror vi till och med kan falla på det. Härligt.

Men vi fick ju en intervju med Alexander Wennberg i alla fall. Känns ju jävligt skoj. Nu när Tellan har nobbat och allt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Ajajaj inte bra. Det känns som att Hadelöv är vårat sista hopp om vi ska komma till kvalet nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Fy fan alltså, var 100% säker att Tellan skulle skriva på för oss, fy fan vad besviken jag är nu.
Vem tar vi in nu då?
vr6power

Inlägg av vr6power »

Nån här inne som på allvar trodde vi skulle gå upp direkt till finrummet? skrev det tidigare och skriver det igen, Kolla våra backar kolla spelarna som är kvar tror ni vi går upp med sånt?

Kanske i drömmarnas värld men inte i verkligheten varken med eller utan Tellan.
Vi kommer harva i AS bra många mer än en säsong om nu inte dom 2-3 sista backarna heter Kronwall, Murray, Odouya, Vännänen i efternamn och hur stor är chansen?? Och målvakten råka vara ett gästspel av Hasek som är trött på sitta i gungstolen.

Vi kommer igen men inte direkt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev:Ajajaj inte bra. Det känns som att Hadelöv är vårat sista hopp om vi ska komma till kvalet nästa säsong.
Vårt "hopp"? En målvakt som inte verkade ha något emot att kanske gå i pension? Som vill bosätta sig i Skåne nu när han blivit äldre. Avd. motivation?
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jim Morrison skrev:Är övertygad om att målvaktssidan kommer bli vår stora svaghet nästa säsong. Tror vi till och med kan falla på det. Härligt.

Men vi fick ju en intervju med Alexander Wennberg i alla fall. Känns ju jävligt skoj. Nu när Tellan har nobbat och allt.
Speciellt om det blir Hadelöv. Jag har hört från diverse Skellefteåbor att hans insatser och generella ambitioner är mer eller mindre värdelösa. Han är slut helt enkelt. Han tillsammans med Hynning och Pikkarainen har varit 11/12 års hackkycklingar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Äntligen kan vi fastslå att det hockeypappan skriver bara är strunt. Over and out.
DIF!
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Hmm det kändes inte direkt skitbra att Rellan valde KHL.

Vad finns det för alternativ?
Hadelöv känns som en nödlösning då han flyttade till skåne pga Familj/motivation?

Kanske ngn transatlant?

Nu känns det lite som upp till bevis och visa att vi ska upp till elitserien igen redan nästa år...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det här var bland de värsta dråpslagen jag känt på riktigt jävla länge... Riktigt tufft och tungt. Helvete.

Känns inte som det finns så många alternativ som kan passa, Hadelöv i form är naturligtvis bra men som flera varit inne på känns det "sådär" att övertala någon som mer eller mindre lagt av att spela för i sammanhanget småpengar.

Undrar lite vad som hände med Tellan trots allt... var man verkligen så långt i från varandra ekonomiskt? :|
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tänk att en spelare kan göra att man går från optimism till extrem pessimism när man ser på nästa säsong. Jag tror inte mycket på det här laget just nu. Tyvärr. Speciellt inte om vi får in Hadelöv, då jag tror att hans motivation är som bortblåst.

Förlåt att jag repeterar mig, men jag känner mig gränslöst besviken just nu bara.
Låst