Printz låg absolut inte under 100k i DIF. Och han har gjort sin bästa säsong i karriären.gaspo skrev:150k ha ha ha skärpning nu! Han hade kanske 80-90k i DIF varför i helvete skulle han få 150k i HV?SirDIFalot skrev:50 papp i DIF eller 150 i HV.... Det är väl typ dom skillnaderna. Och han har kanske fem år kvar på karriären.FFFHTB skrev:Fast varför skulle inte Printz vilja stanna? Om jag fick välja mellan att bo i Stockholm eller Jönköping hade svaret varit väldigt enkelt även om jag fick x antal mer pengar i hv.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
Först och främst därför att han marknadsmässigt är värd det och sekundärt därför att Noah Welch som han i så fall skulle agera ersättare åt säkerligen snarare hade 200kkr i månaden, eller kanske t.o.m. mer.gaspo skrev:150k ha ha ha skärpning nu! Han hade kanske 80-90k i DIF varför i helvete skulle han få 150k i HV?SirDIFalot skrev:50 papp i DIF eller 150 i HV.... Det är väl typ dom skillnaderna. Och han har kanske fem år kvar på karriären.FFFHTB skrev:Fast varför skulle inte Printz vilja stanna? Om jag fick välja mellan att bo i Stockholm eller Jönköping hade svaret varit väldigt enkelt även om jag fick x antal mer pengar i hv.
Jag är helt säker på att David kan välja och vraka mellan ett antal erbjudanden som skulle ge honom minst 150 lax/månad.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle vara glasklart att utnämna Printz till lagkapten om han blir kvar.
Säg den glädje som varar
Skulle gråta glädjetårar om han valde att stanna, och jag tror inte att jag kommer få chansen att göra det.DIF_Soldier skrev:Skulle vara glasklart att utnämna Printz till lagkapten om han blir kvar.
Vad har han att hämta i DIF? Förutom att han har spelat här i 5~ år så har han ingen direkt anknytning till klubben, och han är inte en av de som borde stanna för att han var en del i det sjunkande skeppet.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Tror du underskattar lönenivån i Elitserien. Den är långt högre än man tror dessutom är/var Printz högt ansedd i DIF och elitserien, så han hade nog ett förhållandevis bra avtal för en defensiv back.gaspo skrev:150k ha ha ha skärpning nu! Han hade kanske 80-90k i DIF varför i helvete skulle han få 150k i HV?SirDIFalot skrev:50 papp i DIF eller 150 i HV.... Det är väl typ dom skillnaderna. Och han har kanske fem år kvar på karriären.FFFHTB skrev:Fast varför skulle inte Printz vilja stanna? Om jag fick välja mellan att bo i Stockholm eller Jönköping hade svaret varit väldigt enkelt även om jag fick x antal mer pengar i hv.
Snarare tvärtom! Tror att många överskattar elitserielönerna! Jag vet att många har bra betalt men det är inte för många som ligger över 150-200k i elitserien.John Terry skrev:Tror du underskattar lönenivån i Elitserien. Den är långt högre än man tror dessutom är/var Printz högt ansedd i DIF och elitserien, så han hade nog ett förhållandevis bra avtal för en defensiv back.gaspo skrev:150k ha ha ha skärpning nu! Han hade kanske 80-90k i DIF varför i helvete skulle han få 150k i HV?SirDIFalot skrev:50 papp i DIF eller 150 i HV.... Det är väl typ dom skillnaderna. Och han har kanske fem år kvar på karriären.FFFHTB skrev:Fast varför skulle inte Printz vilja stanna? Om jag fick välja mellan att bo i Stockholm eller Jönköping hade svaret varit väldigt enkelt även om jag fick x antal mer pengar i hv.
- SirDIFalot
Det är alldeles för många spelare som ligger över 100k. Det är egentligen bara första kontraktet som skrivs efter juniortiden, lex Brodin och Cehlins som landar kring 60-80k. Om dom inte nu varit bättre än Brodin och Cehlin. Jesper Fasth landade ju på över 200k i HV. Det har jag dock inga problem med om man tycker han är en supertalang och försöker hålla fast vid honom. Men att en sån som Mattias Carlsson fick ca 200k i månaden när han gick till SSK efter att ha varit en fjärdelinare i Linköping i 3-4 år. Det är sjukt och det sänker bara elitserieklubbarna att det är där dom marknadsmässiga lönerna ligger.gaspo skrev: Snarare tvärtom! Tror att många överskattar elitserielönerna! Jag vet att många har bra betalt men det är inte för många som ligger över 150-200k i elitserien.
Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Nu blir det lite OT
Men att lönenivån är så hög har mångt och mycket att göra med hur strukturen i hockeyn är uppbyggd kring övergång och respekt för avtal att göra.
Det finns inga övergångssummor (i princip) inom ishockeyn vilket gör att det inte finns ens med i föreningarnas budget. Spelare respekterar avtalen och föreningar tittar i regel aldrig på spelare som står under kontrakt. Jagar man spelare så jagar man alltid kontraktslösa spelare. Jag tror (obs! detta är vad jag tror) att det inte finns sign on-bonusar vilket slutar med att det enda föreningarna använder som förhandlingsvapen i stort sätt är lönerna.
Att stora andelar av lönerna dessutom läggs undan i pensioner påverkar säkerligen skatteläget vilket gör att det inte kostar föreningen lika mycket heller att ge en spelare 150k/månaden i lön.
Här finns lite mer info i den här artikeln.
Men att lönenivån är så hög har mångt och mycket att göra med hur strukturen i hockeyn är uppbyggd kring övergång och respekt för avtal att göra.
Det finns inga övergångssummor (i princip) inom ishockeyn vilket gör att det inte finns ens med i föreningarnas budget. Spelare respekterar avtalen och föreningar tittar i regel aldrig på spelare som står under kontrakt. Jagar man spelare så jagar man alltid kontraktslösa spelare. Jag tror (obs! detta är vad jag tror) att det inte finns sign on-bonusar vilket slutar med att det enda föreningarna använder som förhandlingsvapen i stort sätt är lönerna.
Att stora andelar av lönerna dessutom läggs undan i pensioner påverkar säkerligen skatteläget vilket gör att det inte kostar föreningen lika mycket heller att ge en spelare 150k/månaden i lön.
Här finns lite mer info i den här artikeln.
-
Herregud vad folk överskattar Printz. Han är en okej defensiv back men har ju inga andra verktyg alls. Seg och horribelt dålig i passningsspelet.
Han är en okej 5-6:e back i ett bra Elitserielag.
Är såklart bra att ha kvar, men skulle inte bry mig särskilt om han lämnade. Bättre lägga pengarna på andra spelartyper som kan tillföra mer till laget.
Han är en okej 5-6:e back i ett bra Elitserielag.
Är såklart bra att ha kvar, men skulle inte bry mig särskilt om han lämnade. Bättre lägga pengarna på andra spelartyper som kan tillföra mer till laget.
- SirDIFalot
Ska backsidan vara klar "senaste i slutet på denna vecka" och tre backar ska in så borde det nog vara dags för en av backarna idag....
Expert.
Hur ser det ut med Tellqvist ? E han hemma i Sverige nu eller? Hur länge ska det ta innan han bestämmer sig?
håller medSirDIFalot skrev:Ska backsidan vara klar "senaste i slutet på denna vecka" och tre backar ska in så borde det nog vara dags för en av backarna idag....
Var det inte Magnutz som skrev att om inte Tellan skrivit på innan mitten av Maj finns det läge att börja oroa sig?XantE skrev:Hur ser det ut med Tellqvist ? E han hemma i Sverige nu eller? Hur länge ska det ta innan han bestämmer sig?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Seriöst?FFFHTB skrev:Fast varför skulle inte Printz vilja stanna? Om jag fick välja mellan att bo i Stockholm eller Jönköping hade svaret varit väldigt enkelt även om jag fick x antal mer pengar i hv.
Även när vi spelade i Eliserien hade vi svårt att få spelare till DIF och Stockholm.
Stjärnspelare väljer inte efter att vi stationerade i huvudstaden. Var många år sedan det lockade, om det ens har gjort det någonsin.
Möjligen kan vi hoppas på att Printz rotat sig med familjen och att Aik inte vill ha honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Att spela i en klubb där förväntningarna är höga från fans lockar dessutom inte heller, även om spelare påstår det när dom skriver på.BOMBOM BOUCHARD skrev:Seriöst?FFFHTB skrev:Fast varför skulle inte Printz vilja stanna? Om jag fick välja mellan att bo i Stockholm eller Jönköping hade svaret varit väldigt enkelt även om jag fick x antal mer pengar i hv.
Även när vi spelade i Eliserien hade vi svårt att få spelare till DIF och Stockholm.
Stjärnspelare väljer inte efter att vi stationerade i huvudstaden. Var många år sedan det lockade, om det ens har gjort det någonsin.
Möjligen kan vi hoppas på att Printz rotat sig med familjen och att Aik inte vill ha honom.
aik har kontrakt med många backar redan. Finns inte plats för Printz.
Expert.