Vart tog Martin Gerber vägen? Skulle han kunna vara aktuell för DIF om det nu skulle vara så illa att Tellan inte kommer?Mattebo skrev:Ser ut som om det blir utomlands eller DIF för Tellan. Norrena blev klar för Växjö. De andra lagen har fullt, eller någon gammal målvakt som Tellan nog inte vill tävla med. Klubbarna vill dessutom säkert inte betala två rutinerade målvakter. Elitserien är full målvaktsmässig.
gnaget – Daniel Larsson
Brynäs – Honken, Svedberg
Frölunda – Hudacek, Hellberg, Andersen
Färjestad – Nihlstorp
HV – Wesslau
LHC – Andersson, Engstrand
Luleå – Rautio, Gustafsson
Modo – Alsenfelt, Starkbaum
Rögle – Jonas Fransson
SAIK – Eriksson, Svensson
Timrå – Bellisimo, Lundström
Växjö – Norrena
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Vill nämna att det är ju kluberklant som lyckades så bra att vi är i allsvenskan nu;)
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Den stora boven i förra säsongens fiasko är helt enkelt Järlan, som gjorde pissiga värvningar, höll kvar en omotiverad Hardy mot hans vilja och hans allmänna inkompetens som sportchef. En snestegt sittkissare hade kunnat räkna ut att förra säsongen skulle sluta som den gjorde. Jag plus några till förutsåg redan i oktober förra året var det var på väg. Men inte han som har betalt för att göra det!DIF_Soldier skrev:Det var i slutändan bröderna Tjärnqvists duttande med puck som skickade ned oss i HA. Det var i slutändan Ottos brända jävla öppna mål Örebro borta som skickade ned oss. Det var paralyserat spel i 45 omgångar som skickade ned oss. Det var ett kollektiv som inte kunde vinna borta mot fucking BIK Karlskroga som skickade ned oss. Det var mumier till coacher som skickade ned oss. Det var en lobotomerad sportschef och en trött ordförande som skickade ned oss. Ska jag fortsätta?Magnutz skrev:Klumpertanz på blå i PP? Han kunde inte ens ta emot en pass..
Det var ju i slutändan Mr Klubertanz jävla duttande med puck som skickade ner oss i HA.
Förbannat skönt att slippa karljävlen...
Konstigt att vissa säger att Kyle bara var bra 09/10 bara för att hela laget var bra. Och nu säger alla att han är så jävla dålig och han kan dra åt helvete. Kan det inte vara samma sak där i sådana fall? Att han var lika dålig precis som alla andra?
Statistiken ljuger ju inte helt och hållet och den säger att han var SÄMST i hela liganbastis7 skrev:Konstigt att vissa säger att Kyle bara var bra 09/10 bara för att hela laget var bra. Och nu säger alla att han är så jävla dålig och han kan dra åt helvete. Kan det inte vara samma sak där i sådana fall? Att han var lika dålig precis som alla andra?

Ohddan skrev:Statistiken ljuger ju inte helt och hållet och den säger att han var SÄMST i hela liganbastis7 skrev:Konstigt att vissa säger att Kyle bara var bra 09/10 bara för att hela laget var bra. Och nu säger alla att han är så jävla dålig och han kan dra åt helvete. Kan det inte vara samma sak där i sådana fall? Att han var lika dålig precis som alla andra?
Stackars alla våra forwards som inte lyckades göra lika många poäng som den SÄMSTA i hela ligan. Det var bara våra tre forwards i förstalinan som lyckades med bedriften. Vad säger det om resten utav laget?
- SirDIFalot
plus/minus ljuger också en hel del.... Kolla in Ragge 08/09. Den är den bästa säsongen jag sett av en back under 2000-talet.Ohddan skrev:Statistiken ljuger ju inte helt och hållet och den säger att han var SÄMST i hela liganbastis7 skrev:Konstigt att vissa säger att Kyle bara var bra 09/10 bara för att hela laget var bra. Och nu säger alla att han är så jävla dålig och han kan dra åt helvete. Kan det inte vara samma sak där i sådana fall? Att han var lika dålig precis som alla andra?
Expert.
daaviid skrev:Ohddan skrev:Statistiken ljuger ju inte helt och hållet och den säger att han var SÄMST i hela liganbastis7 skrev:Konstigt att vissa säger att Kyle bara var bra 09/10 bara för att hela laget var bra. Och nu säger alla att han är så jävla dålig och han kan dra åt helvete. Kan det inte vara samma sak där i sådana fall? Att han var lika dålig precis som alla andra?
Stackars alla våra forwards som inte lyckades göra lika många poäng som den SÄMSTA i hela ligan. Det var bara våra tre forwards i förstalinan som lyckades med bedriften. Vad säger det om resten utav laget?
En hel del, dom var värdelösa hela högen. Vi behöver inte en back som kan göra en del pinnar framåt men fumla till dubbelt så många bakåt.
Jag såg flest matchavgörande tabbar från Kyle. Gillar honom som person men säsongen senast var ett praktfiasko. +/- skit samma, han stod på hälarna i defensiven. Stod och såg på utan att ta vare sig position eller spelare. De gångar han gav sig ner bakom mål släppte han sin gubbe framför mål och .. han var fruktansvärt dålig som back. Offensivt var han feg och sköt för sällan.bastis7 skrev:Konstigt att vissa säger att Kyle bara var bra 09/10 bara för att hela laget var bra. Och nu säger alla att han är så jävla dålig och han kan dra åt helvete. Kan det inte vara samma sak där i sådana fall? Att han var lika dålig precis som alla andra?
Så.
Sedan sög en hel del andra också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Ja-ke den andre
Vart kommer Pettersson-Wentzel spela nästa säsong?
Dock är han gnagare men ändå.
Dock är han gnagare men ändå.
Calle Johansson måste ändå ses som en obestridlig auktoritet i ämnet: Hur en back skall spela PP.
När han gång efter gång ljudligt suckar, stönar och fullständigt toksågar Kyle jäms med fotknölarna varje gång han ser hur han agerar på blålinjen så gör han knappast det utan anledning. Det är för övrigt rätt skönt att någon annan ser vad jag ser ute på isen.
Betänk då att offensiven är Kyles enda objektiva styrka, i försvarszon är han en ren jävla katastrof, och vi har sammantaget en mentalt svag back med sugrörsarmar som är skotträdd och konstant hamnar i fel position. Nej tack. NEJ TACK. Vad han eventuellt kan tänkas prestera i sina allra bästa stunder är ganska ointressant när han just visat att han i 40-50 matcher per år kan ligga obehagligt nära sin lägstanivå som är ynkligt jävla låg och pinsam.
Klubertanz är den absoluta antitesen till "en rejäl back" - något vi desperat behöver nu, en klippa, en rese, någon vi kan lita på i alla lägen.
När han gång efter gång ljudligt suckar, stönar och fullständigt toksågar Kyle jäms med fotknölarna varje gång han ser hur han agerar på blålinjen så gör han knappast det utan anledning. Det är för övrigt rätt skönt att någon annan ser vad jag ser ute på isen.
Betänk då att offensiven är Kyles enda objektiva styrka, i försvarszon är han en ren jävla katastrof, och vi har sammantaget en mentalt svag back med sugrörsarmar som är skotträdd och konstant hamnar i fel position. Nej tack. NEJ TACK. Vad han eventuellt kan tänkas prestera i sina allra bästa stunder är ganska ointressant när han just visat att han i 40-50 matcher per år kan ligga obehagligt nära sin lägstanivå som är ynkligt jävla låg och pinsam.
Klubertanz är den absoluta antitesen till "en rejäl back" - något vi desperat behöver nu, en klippa, en rese, någon vi kan lita på i alla lägen.
- Jim Morrison
Klubertanz behöver ett lag med extrem framgång för att lyckas. Ett självspelande piano utsmyckat med lysdioder och discorök. En Boumedienne-deluxe helt enkelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- SirDIFalot
Okej, dom där inläggen då han bara spekulerar vilt klarar jag mig gärna utan... Han verkar inte fatta att Reideborn är andramålvakt? Skum snubbe.DIF e Cult skrev:Nytt från Hockey pappan
http://hockey-pappan.blogspot.se/2012/0 ... l?spref=tw
Expert.
Skulle Printz välja att stanna kvar börjar han närma sig status som DIF-ikon i min bok, med gloria och allt. Med lätthet skulle han kunna få ett hyfsat lukrativt kontrakt i en liga långt bättre än Hockeyallsvenskan.
Jag tror det när jag ser det.
Jag tror det när jag ser det.