Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Datsyuk_13 »

Oerhört tragiskt att en så pass bra spelare som Fleury väljer att gå till Södertälje. Där hade man verkligen kunnat få in en potentiell skyttekung i laget. Får innerligt hoppas (så här i efterhand) att DIF har någon ÄNNU bättre forward på ingång och därför medvetet valde att vänta med erbjudandet. För skulle det - gud förbjude - vara så att en "skitklubb" som SSK nuförtiden anses vara mer attraktiv att spela för än självaste Mesta Mästarna, ja, då borde man verkligen ha all anledning att vara orolig inför Djurgårdens IF:s fortsatta hockeyframtid...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2012-05-12 00:09:17, redigerad totalt 4 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Nu hoppas jag istället att man går all in på Soares, en spelare som alltså kom tvåa i poängligan efter Conny Strömberg senaste gången som han spelade i HockeyAllsvenskan...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Datsyuk_13 skrev:Nu hoppas jag istället att man går all in på Soares, en spelare som alltså kom tvåa i poängligan efter Conny Strömberg senaste gången som han spelade i HockeyAllsvenskan...
Med största sannolikhet så är Otto och Ljungh de sista forwardsen. Efter vi re-signade Tim ser jag inte vart en spetsforward skulle få plats tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DT är för övrigt officiellt klar för Köln nu.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:DT är för övrigt officiellt klar för Köln nu.
Det var väl för bra för att vara sant att han skulle följa med ner. Min känsla för bröderna Tjärnqvist består dock, och den är inte bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:
Det var väl för bra för att vara sant att han skulle följa med ner. Min känsla för bröderna Tjärnqvist består dock, och den är inte bra.
I min bok var DT en mycket större besvikelse än Mackan ifjol. Han var inte ens nära att vara den storbacken vi väntade oss. Mackan vann iaf poängligan även om han inte direkt såg ut att ha kul.... 13 jävla poäng och klenare än valfri junior framför eget mål. DT skulle förmodligen bara kostat mer än han smakade i Allsvenskan.
Expert.
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
I min bok var DT en mycket större besvikelse än Mackan ifjol. Han var inte ens nära att vara den storbacken vi väntade oss. Mackan vann iaf poängligan även om han inte direkt såg ut att ha kul.... 13 jävla poäng och klenare än valfri junior framför eget mål. DT skulle förmodligen bara kostat mer än han smakade i Allsvenskan.
Kan det tom ha varit så att han inte platsade i DIF...jag ställer bara frågan? Jag håller med SirDIFalot, jag tycker också att han var en stor besvikelse den gångna säsongen långt ifrån den storback han en gång var. Framförallt tyckte jag han var riktigt dålig efter hjärnskakningen i januari.
Vad säger ni om Lasse Kopitz som Andy puffade för för ett tag sedan? Tillsammans med Timmy Pettersson? Ser faktiskt ganska stabilt ut...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Enormt tråkigt för giriga Tjärnqvists barn! Byta skola/dagis gång på gång bara för att pappa o mamma e sjukt giriga!

Du är inte välkommen tillbaka din jävla looser!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF e Cult skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Kan det tom ha varit så att han inte platsade i DIF...jag ställer bara frågan? Jag håller med SirDIFalot, jag tycker också att han var en stor besvikelse den gångna säsongen långt ifrån den storback han en gång var. Framförallt tyckte jag han var riktigt dålig efter hjärnskakningen i januari.
Vad säger ni om Lasse Kopitz som Andy puffade för för ett tag sedan? Tillsammans med Timmy Pettersson? Ser faktiskt ganska stabilt ut...
Väldigt svårt att säga något om en back från tyska ligan, har ingen direkt koll där.. Särskilt en defensiv back där det inte går att mäta hans prestation i poängskörden han haft senaste åren.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Gud så skönt att någon säger det...

Jag har inte riktigt vågat vända på den stenen här inne.

När jag sitter och tänker tillbaks på den gågna säsongen kommer ibland tanken att det är DT som är den största besvikelsen.

Vi hade enorma förväntningar på någon som skulle leda defensiven, spela rejält och utstrålade lugn. Vi förväntade oss en klassback av landslagskaliber som ersättare till Ragge. Vissa bedömde till och med DT var bättre än Ragge. Framför allt förväntade vi oss en spelare som ledde laget, tog ansvar och som göt mod i truppen, en sån där kille som genom sina handlingar på plan visar var skåpet ska stå (en Challe sista två sässongerna, en Ragge eller en Alfredsson). En ledande spelare på plan, vid sidan av plan och i omklädningsrummet.

Fick vi det? Nej - vi fick en ok defensiv pjäs, men allt det där andra saknades...

Jag tror att en, förvisso duktig, men överbetald, halvmotiverad back som bara kommer till jobbet - varken mer eller mindre, är exakt vad vi inte behöver för att ta oss upp.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tyckte DT var riktigt bra första månaderna, men efter hans hjärnskakning såg karln livrädd ut och vågade inte gå in i en enda närkamp. Vart väl något bättre under KS men han var långt i från den ledande backklippan jag vet att han har potential att vara.

Nåväl, att han lämnar stod ganska självklart, har hela tiden varit extremt skeptisk till att Mackan & DT skulle förlänga och gå med på att spela för i sammanhanget kaffepengar.

Så...tack för allt och ingenting.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tyckte DT var riktigt bra första månaderna, men efter hans hjärnskakning såg karln livrädd ut och vågade inte gå in i en enda närkamp. Vart väl något bättre under KS men han var långt i från den ledande backklippan jag vet att han har potential att vara.

Nåväl, att han lämnar stod ganska självklart, har hela tiden varit extremt skeptisk till att Mackan & DT skulle förlänga och gå med på att spela för i sammanhanget kaffepengar.

Så...tack för allt och ingenting.
Tyckte han såg grym ut första 10 matcherna även om det inte lossnade poängmässigt. Han var extremt smart. Men sedan tappade han och det gjorde inte heller några poäng framåt. Framför allt han var raka motsatsen till en ledare PÅ ISEN. Han var ju en av spelarna som vek ner sig allra mest när det stod tydligen att vi skulle bli ett bottenlag...
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
Fleury som spelare är förmodligen Allsvenskans bästa målskytt, men det är det där med det mentala som kan spöka.

Folk klagar på att Tim signades, men jag tycker Ljungh blir mer överflödig än Tim om Otto förlänger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.
Fleury som spelare är förmodligen Allsvenskans bästa målskytt, men det är det där med det mentala som kan spöka.

Folk klagar på att Tim signades, men jag tycker Ljungh blir mer överflödig än Tim om Otto förlänger.
Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:
Remy Lebeau skrev:Jag hade Fleury som drömvärvning direkt när vi åkte ur. 12 mål i Elitserien trots sparsamt med speltid är inte dåligt. Fleaury har dock haft det ganska så tufft vid sidan av plan. Historien med hans fru och barn kan knappast ha undgått någon vid det här laget.

Ljungh är dock center och man vill nog inte göra om 10/11 års tabbe. Tror inte man vågar se Weigel som en av fyra centrar och ha juniorer som reserver bara.
Du ska nog inte vara helt hundra på att Ljungh är/var tänkt som center. Han spelade sin bästa hockey som ytterforward ifjol. Där han i playoff till kvalserien var VIK's bästa poänggörare som just ytter.
Låst