Ledningens rökridå...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Ledningens rökridå...

Inlägg av Jojje »

Vi känner alla till ledningens utspel i media om att man vill köpa hovet, jag har hela tiden sagt att detta bara är ett spel för galleriet, att man vill visa handlingskraft och få oss samt media att fokusera på något positivt istället.

Jag tycker att detta är fel, vi fans förtjänar ärliga och raka svar.

Pratade om detta med en kollega som också är Djurgårdare runt kaffeautomaten i morse. Han tog på sig att undersöka frågan direkt med Globe Arenas.

Svaret kom snabbt.
Jag träffade Djurgården hockeys ledning i förra veckan. Om dom vore intresserade så skulle väl rimligen frågan kommit upp. Det gjorde den inte, och för Stockholms stad är den inte aktuell.

Med vänlig hälsning

Hans-Göran Olsson
Hans-Göran är styrelsordförande i Globe Arenas.

Där har vi det, svart på vitt. Inte nog med att det är 0% chans att DIF får köpa hovet, man har dessutom haft ett möte väldigt nyligen där frågan inte ens togs upp av DIF.

Varför ljuger man fansen rätt upp i ansiktet? Förtjänar vi inte att få veta sanningen?

Jag blir illa berörd av detta...
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Man mår fan illa.. Såhär får det inte bara gå till!! Nån som är med på att göra en banderoll o skriva "Avgå styrelsen!"?
Bild
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Prova att läsa artikeln i Aftonbladet.
Frågan om att köpa Johanneshov har kommit upp till diskussion.
- Det vore rena drömmen om vi kunde göra det. Vi har pratat om det där och kommer att höra oss för om det är möjligt, säger Mats Larsson.
1) De "har pratat om det" (=dåtid, redan gjort)
2) De "kommer att höra sig för" (=framtid, har ej gjorts)

Imorgon på mötet kan du ställa frågan rakt ut till styrelsen om köpet med Hovet och hur konkreta planerna är.
hägersten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av hägersten »

Mycket bra skrivet man ska inte gå händelserna iförväg.mötet är väl på onsdag
Stambert skrev:Prova att läsa artikeln i Aftonbladet.
- Det vore rena drömmen om vi kunde göra det. Vi har pratat om det där och kommer att höra oss för om det är möjligt, säger Mats Larsson.

Imorgon på mötet kan du ställa frågan rakt ut till styrelsen om köpet med Hovet och hur konkreta planerna är.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Stambert skrev:Prova att läsa artikeln i Aftonbladet.

På onsdag på mötet kan du ställa frågan rakt ut till styrelsen om köpet med Hovet och hur konkreta planerna är.
Bra skrivet! Men tyvärr finns det de som inte gör annat än letar fel hos DIF och samtidigt hyllar DIF i andra lags forum.

Gå på mötet på onsdag!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Re: Ledningens rökridå...

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:Vi känner alla till ledningens utspel i media om att man vill köpa hovet, jag har hela tiden sagt att detta bara är ett spel för galleriet, att man vill visa handlingskraft och få oss samt media att fokusera på något positivt istället.

Jag tycker att detta är fel, vi fans förtjänar ärliga och raka svar.

Pratade om detta med en kollega som också är Djurgårdare runt kaffeautomaten i morse. Han tog på sig att undersöka frågan direkt med Globe Arenas.

Svaret kom snabbt.
Jag träffade Djurgården hockeys ledning i förra veckan. Om dom vore intresserade så skulle väl rimligen frågan kommit upp. Det gjorde den inte, och för Stockholms stad är den inte aktuell.

Med vänlig hälsning

Hans-Göran Olsson
Hans-Göran är styrelsordförande i Globe Arenas.

Där har vi det, svart på vitt. Inte nog med att det är 0% chans att DIF får köpa hovet, man har dessutom haft ett möte väldigt nyligen där frågan inte ens togs upp av DIF.

Varför ljuger man fansen rätt upp i ansiktet? Förtjänar vi inte att få veta sanningen?

Jag blir illa berörd av detta...
Jojje, inget som kommer från dig är "svart på vitt".
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jo, detta är svart på vitt, vi FÅR INTE KÖPA HOVET.

Punkt slut.
DanneS

Inlägg av DanneS »

En vinkel på det hela kan ju vara att styrelsen är medvetna om Stockholms stads ställning i frågan, och vill med hjälp av supportrarna få igång en debatt och sätta lite press på staden att sälja hovet.
Kanske inte så troligt men en teori i alla fall.

Globenarenorna sitter ju i en ganska svår sitts dom med. Vill det sig riktigt illa så har dom ju snart inget elitserielag alls att hyra ut sina arenor till. Gud förbjude.
Skurken i det hela är som många nämnt tidigare vår kära spökboll. Ett skrytbygge och en värdelös hockeyarena från början till slut.
De alternativen jag ser för Globen är att antingen jämna skräpet med marken och bygga en ny arena eller bygga ett tak strax ovanför etage 7.
Inget av dessa alternativen känns särskilt troliga, allra minst det första.

Att DIF ens skulle få en chans att köpa hovet är en dröm men ack så trevlig.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Förstår bara inte varför man går ut med saker som aldrig kommer att hända... Ungefär som när man gav sitt "vallöfte" vid årsmötet, att DIF inom kort skulle ha 10 000 åskådare i snitt. Hur puckad får man vara?

Nu går man ut i media och säger saker som man visst kom på i samma minut och som inte går att genomföra vilket får dem att framstå som misslyckade återigen.

Har noll respekt för sittande ledning.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Vilket skitsnack Jojje :)

Aftonbladet har förstorat upp det här från ingenting alls till att lura ett helt lags supportrar och få upp förhoppningar och drömmar (som sedan krossas).
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag har till skillnad från andra personer inte tappat förtroendet för styrelsen. Och som vissa redan har påpekat så har aldrig Mats Larsson sagt att de ska köpa Hovet, bara att de ska kolla upp förtusättningarna för det. Läs artikeln igen!

Sen angående att man "lovat" 10.000 åskådare i framtiden är en myt. De har dock sagt att de har som målsättning att ha 10.000 personer i snitt år 2010. (Obs, jag kan ha fel på året men tror att det är det nämnda året).

På onsdag kommer vi supportrar som är på plats att få klarhet i de flesta frågor. Kommer du Jojje?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Micke Nylander skrev:På onsdag kommer vi supportrar som är på plats att få klarhet i de flesta frågor. Kommer du Jojje?
Tror inte det, ser inte vitsen...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Mötet kommer bli tråkigt utan Jojje...
Bild
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Therocket1 skrev:Mötet kommer bli tråkigt utan Jojje...
Har ingen lust att spendera en eftermiddag med raketforskare som nyllet och don t. Sen vet jag inte vad folk hade trott att man ska få ut av detta möte.

Det enda som man kommer att få höra är en orgie i bortförklaringar. Hur allt ser bättre ut bla bla.

Men ni får lova att trycka dit dem angående hovet. Skulle vara kul att se vad de säger om det nu när det är svart på vitt att det är kört. Nästa plan? Har de pratat med DIF fotboll om att dela yta? osv osv.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ett tillägg ang. bortförklaringar. Pratade med en person ur sportkommitén idag ang. mina kontakter, hörde inte en enda bortförklaring om att de inte har råd m.m. ;)
Bild
Skriv svar