Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
På samma sätt som många säger att han förra året var så kass kan bero på att resten av laget var skit så kan man säga att han 09/10 helt enkelt var i ett bra lag.
Vilket fall som helst så väljer jag att se vad han presterat senast, och då måste han bort.
Vilket fall som helst så väljer jag att se vad han presterat senast, och då måste han bort.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är väl en del subjektiva orsaker om man vill ha bort både Mackan och Kyle. Båda har väl haft bättre säsonger, men dom båda hör ju till toppsegmentet när det gäller poängleveransen. Sen ser ju inte +/- så bra ut, men Djurgården var som sagt ett förlorande lag föregående säsong och då är det svårt att få fina siffror i den kolumnen oavsett. Det är väl Norman och Claesson som har godkänt där i hela truppen...
Jag behåller nog som sagt gärna båda även om jag är kluven och förstår alla argument mot att behålla dem.
Jag behåller nog som sagt gärna båda även om jag är kluven och förstår alla argument mot att behålla dem.
Ja jag vet inte men jag måste ändå gå lite mot strömmen här, Jag gillade inte Kyle första gången heller.
Tyckte han såg klen och svag ut och han gjorde många misstag då oxå dock hade han andra som redde ut hans misstag tappade puckar osv det saknade han iår.
Kyle är helt enkelt för svag i egna zonen och speciellt framför sin egna målvakt.
Som sagt vi har redan junisar med samma kvalite på kontrakt, nu behövs 2st riktiga backar med rutin tex DT Printz Kronwall Ragge nåt i den stilen.
Tyckte han såg klen och svag ut och han gjorde många misstag då oxå dock hade han andra som redde ut hans misstag tappade puckar osv det saknade han iår.
Kyle är helt enkelt för svag i egna zonen och speciellt framför sin egna målvakt.
Som sagt vi har redan junisar med samma kvalite på kontrakt, nu behövs 2st riktiga backar med rutin tex DT Printz Kronwall Ragge nåt i den stilen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
DT kommer flytta och Printz och Kyle vill inte stanna och vi har inte råd med dessa heller så vi kan sluta diskutera dom.
Expert.
Under den senare delen av fjolårets säsong var det direkt plågsamt att se Kyle spela PP. Det var galet uppenbart att hans självförtroende var helt nere på botten och att hans psyke faktiskt inte är det allra bästa. Han vågade aldrig skjuta, livrädd som han var för att åka på en snabb kontring där han blir frånskrinnad och ännu en gång gör en löjlig figur och blir syndabock. Istället spelade han bara ifrån sig pucken och hoppades på att någon annan skulle våga ta ansvar.
Vi måste ha en pp-back som är en föregångsman, som leder, som ser en chans att bli hjälte där andra ser en risk att göra bort sig, och som har något annat i sin arsenal än de jävla singlande höstlöv till skott som Kyle har att erbjuda. Någon extern finansiär kan förslagsvis visa Djurgårdshjärtat genom att ge kontraktslöse Richard Lintner ett erbjudande han inte kan tacka nej till.
Vi måste ha en pp-back som är en föregångsman, som leder, som ser en chans att bli hjälte där andra ser en risk att göra bort sig, och som har något annat i sin arsenal än de jävla singlande höstlöv till skott som Kyle har att erbjuda. Någon extern finansiär kan förslagsvis visa Djurgårdshjärtat genom att ge kontraktslöse Richard Lintner ett erbjudande han inte kan tacka nej till.
Tycker att Anders Söderberg (ratad i SAIK) kan vara en intressant värvning trots att han är "så gammal". Karln är ju en speedkula på rören ännu och väldigt teknisk. Har varit med om att ta upp SAIK till ES förr.
Tror att Söderberg och Tim Eriksson skulle snurra på bra i AS.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Har inte han gått ut med att han inte ens vet om det blir ett nytt lag, dvs. lägger av, eller tänker jag på någon annan?kalle99 skrev:Tycker att Anders Söderberg (ratad i SAIK) kan vara en intressant värvning trots att han är "så gammal". Karln är ju en speedkula på rören ännu och väldigt teknisk. Har varit med om att ta upp SAIK till ES förr.
Ur spår bönder!
Finns det några som helst spekulationer om vilka backnamn som presenteras nästa vecka?
Vilka aktiva backar finns det idagsläget med anknytning till Djurgården eller Challe?
Vilka aktiva backar finns det idagsläget med anknytning till Djurgården eller Challe?
i
Lite synd att vi åkte ur, nu sätter vi gamla spelare i skiten. Typ Andreas Engqvist och Mackan Nilson som jag tror båda skulle kunna skriva på för gnaget...
- -daniel-
Damien Fleury klar för SSK, så honom kan vi tyvärr (dock högst väntat) skriva av helt.
- -daniel-
Ja för det är ju verkligen synd om Nilson som var högst delaktig i degraderingen...vad skall stackars Marcus ta vägen nu?pulverapa skrev:Lite synd att vi åkte ur, nu sätter vi gamla spelare i skiten. Typ Andreas Engqvist och Mackan Nilson som jag tror båda skulle kunna skriva på för gnaget...
-
Kul med Otto, en av få som jag tyckte var bra förra året. Bortsett från KS då han var helt osynlig. Men Otto är en bra spelare och förtjänar ett bättre slut i DIF än att åka ur.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Tror du verkligen att de skulle kunna göra det - allvarligt?!?pulverapa skrev:Lite synd att vi åkte ur, nu sätter vi gamla spelare i skiten. Typ Andreas Engqvist och Mackan Nilson som jag tror båda skulle kunna skriva på för gnaget...
- SirDIFalot
Fan, det är ju verkligen en spelare man hoppades på. Trodde inte han skulle välja allsvenskan.-daniel- skrev:Damien Fleury klar för SSK, så honom kan vi tyvärr (dock högst väntat) skriva av helt.
Expert.