Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Jag säger såhär, träffar skotten målet så sitter de... Och du vill inte stå i vägen.. Han är främst en defensiv back men kan skjuta. Vi kan säga så. Han har ett riktigt hårt skott. Men siktet är inte det bästa, eller rättare sagt, han skjuter för hårt. :P
Bild
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Therocket1 skrev:Jag säger såhär, träffar skotten målet så sitter de... Och du vill inte stå i vägen.. Han är främst en defensiv back men kan skjuta. Vi kan säga så. Han har ett riktigt hårt skott. Men siktet är inte det bästa, eller rättare sagt, han skjuter för hårt. :P
Haha :lol: . Inte konstigt då, men framför några spelare på mötet. Om inte till den här säsongen, så till nästa. Tror vi behöver lite mera utspritt blod i vårat lag...
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Varför inte testa Pär Arlbrandt?
In magical hands I trust.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Gråhns är riktigt vass.
Dessutom går ju hans kontrakt ut efter denna säsong,
så då kan vi ju bara med lätthet plocka över honom.

Han vill nämligen lira högre upp än allsvenskan, där han är för bra för att harva runt i. Han hade en klausul med aik om att han kunde gå till ssk till denna säsong, om ssk inte åkte ur, vilket dem ju sen gjorde. Därför blev han kvar.
Blue Brigade Sthlm
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Therocket1 skrev:Jag säger såhär, träffar skotten målet så sitter de... Och du vill inte stå i vägen.. Han är främst en defensiv back men kan skjuta. Vi kan säga så. Han har ett riktigt hårt skott. Men siktet är inte det bästa, eller rättare sagt, han skjuter för hårt. :P
Lite Kennholt-vibbar. :lol:
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Mattias Weinhandl har kommit ut på marknaden, skit i att köpa Hovet och satsa på slutspel. En målskytt som Weinhandl är en bra början :!:
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Även om Weinhandl skulle lämna nhl så skulle han nog spela för modo för dif. men man kan ju alltid hoppas att man har råd också.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Nu när det vankas JVM och vi tappar Ribben, Hörnqvist och Engqvist kanske ett lån med köpoption skulle vara aktuellt?
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

spiik skrev:Gråhns är riktigt vass.
Dessutom går ju hans kontrakt ut efter denna säsong,
så då kan vi ju bara med lätthet plocka över honom.

Han vill nämligen lira högre upp än allsvenskan, där han är för bra för att harva runt i. Han hade en klausul med aik om att han kunde gå till ssk till denna säsong, om ssk inte åkte ur, vilket dem ju sen gjorde. Därför blev han kvar.
Gjorde mål igår igen hörde jag. Kontakta Gråhns NU!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kennholt skrev:
Har DIF inte värvat tillräckligt många gnagare de senaste åren tycker du? Franzén, Mattsson, F.Ericson.. pangvärvningar allihop, verkligen..
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Glöm inte för all del Liwing.
Bild
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Therocket1 skrev:Glöm inte för all del Liwing.
Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Förstärkning inför nästa säsong tycker jag borde bli om våran Ronnie slutar så skulle jag vilja se Sanny Lindström, Timrå. Dom är ganska lika i sin spelstil, båda är väl inga hejjare i anfallszonen men desto skickligare och proffsigare i försvaret. Sanny har dessutom ett förflutet i Huddinge, och jag tycker att det verkar som gjutet att han blir Ronnies ersättare.

Och det verkar vara många som tycker att man ska ta in lillebror Thoresen, men en spelare jag har fastnat för är Hynning som utvecklas för fullt i Luleå, han kommer dessutom från Stockholmsområdet. Han spelade i AIK, men man kan kanske försöka locka hit honom.

Någon som tycker att det här verkar realistiskt inför nästa säsong?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Ritterwand skrev:
Kennholt skrev:
Har DIF inte värvat tillräckligt många gnagare de senaste åren tycker du? Franzén, Mattsson, F.Ericson.. pangvärvningar allihop, verkligen..

Nej det är inga pangvärvningar, dom är ju jättedåliga håller inte du med?

Gråhns däremot är en utpräglad målskytt som är värd att testas.

2 senaste säsongerna har killen gjort 107p (visserligen i sunkserier, men om inget händer är vi också där)

Lite vassare än Mattsson
Skriv svar