De har väl redan Honken? Ska de ha två avdankade målvakter?Tessan skrev:Brynäs tappar Svedberg till NHL - kommer de rycka i Tellan nu, tro?!?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
i
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4811996.ab
Vidare läsning om Tjärnan.
Ingen större förlust i min syn. Finns fler som kan styra och skymma framför mål.
Lycka till i Rögle
Vidare läsning om Tjärnan.
Ingen större förlust i min syn. Finns fler som kan styra och skymma framför mål.
Lycka till i Rögle
Dubbelpost..
Senast redigerad av Mash den 2012-05-11 09:17:19, redigerad totalt 1 gånger.
Vi har alltså fått Ottawa som farmarlag. Trevligt. Tipsar om Almtorp och Carlsson också...Datsyuk_13 skrev:Du menar väl "klar för Binghampton"?
Han borde snarare sagt: vi letar efter spelare som har den rätta förlorarmentaliteten. Det passar perfekt i vårt lag som alltid viker ner oss och är sämst när det gäller! Han har spelat i ett hyfsat lag men varit en av de stora anledningarna att vi kallar de dåliga. Perfekt!captcash skrev:Alla vet nu att Claesson lämnar, men läste ni den "roliga" quoten från deras folk?
JVM-backen Fredrik Claesson lämnar Djurgården för spel i Ottawa.
- Han har inte spelat i ett speciellt bra lag, men jag tror att det har hjälpt hans spel, säger Tim Murray, Ottawas assisterande general manager.
Han har ju iof rätt men fan dessa otacksamma jävla NHL-lag som inte bara kommer och snor vad de vill, de passar på att förolämpa oss också! Tack!
Förutom att visa att han kan vara nykter en hel kvalserie.......Tessan skrev:Conny kan vi glömma, han vill till Elitserien eller tjäna pengar utomlands. "Jag har ingenting mer att bevisa i Allsvenskan"
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja det stämmer ju tyvär... Hade han pratat om klubben DIF så hade man blivit sne men bevisligen hade vi ju ett kasst lag.captcash skrev: - Han har inte spelat i ett speciellt bra lag, men jag tror att det har hjälpt hans spel, säger Tim Murray, Ottawas assisterande general manager.
Han har ju iof rätt men fan dessa otacksamma jävla NHL-lag som inte bara kommer och snor vad de vill, de passar på att förolämpa oss också! Tack!
Förstår samtidigt inte vad Ottawa ser i Claesson en back som inte spelar fysiskt eller ens vågar gå på kropp i AHL/NHL? Han kommer få det väldigt jobbigt tror jag men all lycka till.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Haha tamkatten Claeson i NHL - det blir returbiljett per omgående. Förhoppningsvis inte till oss då han var en av dom sämre på slutet av säsongen
Självklart är det inte sant utan ett spel för galleriet. Det är precis som Widing som sa när han inte fick förlängt med oss och var klar för brynäs igen "Brynäs har alltid varit prio ett". Självklart är det inte sant men man har all förståelse för att de vill ge en sådan bild utåt mot sina fans i sin nya (gamla)förening.haak skrev:MT va alltså överens med Rögle under kvalserien, känns sådär....
- Tobyaxelsson
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"Ser några namn nu i tidningen som skrivit kontrakt i NHL ,det krävs inte mycket nuförtiden för att komma till NHL." - Linkan
Kan det vara Claesson han pratar om?

För det är Djurgården som får mig att le!
Skönt Claesson är borta iaf, Dock tror jag han kommer utvecklas enormt efter lite stryk därborta.
Nån canadick/ryssfan osv kör över han ett par ggr när dom ser han är livrädd eller så packar han väskan och gör som dicken och åker hem till mamma igen.
Nån canadick/ryssfan osv kör över han ett par ggr när dom ser han är livrädd eller så packar han väskan och gör som dicken och åker hem till mamma igen.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Nja, det krävs fortfarande en hel del för att få spela i Nhl men däremot krävs det inte mycket för ett try-out kontrakt.Tobyaxelsson skrev:"Ser några namn nu i tidningen som skrivit kontrakt i NHL ,det krävs inte mycket nuförtiden för att komma till NHL." - Linkan
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Ingen som har mer om chismen mellan DIF o Mackan?
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Hehe, tack för dagens första skratt. Mjau!Donkels skrev:Haha tamkatten Claeson i NHL - det blir returbiljett per omgående. Förhoppningsvis inte till oss då han var en av dom sämre på slutet av säsongen
Han får enligt en källa inte ens träna med laget. Samtidigt har Enefalk sagt att kontraktet gäller. Känns som ett utspel?gaspo skrev:Ingen som har mer om chismen mellan DIF o Mackan?