DIF_Soldier skrev:Vi hade en introlåt (2008?) som jag tyckte passade utmärkt.
Är absolut inget Nightwish-fan, men Crimson Tide And Deep Blue Sea är faktiskt en ganska klockren introlåt. En melodi som bör passa alla.
Sen hade ingen varit gladare än jag om det skulle bli lite Slayer på Hovet, men det är som sagt föga troligt.
Kanske låter lite gammal nu, men nej tack till Slayer. Är bra nöjd över att kunna höra med öronen och hoppas kunna fortsätta med det några år till...
Satans oljud
"If there's a choice between good tunes and eternal hell or eternal heaven and new kids on the fucking block I'm gonna surf on the lake of fire rocking out!"
- Bill Hicks
En låt som har nämnts i tråden och som faktiskt skulle vara klockren som introlåt är ju The Quiet Place med In Flames. Kanske passar bättre i Scandinavium, men satan vilken dröm det vore att ha den!
När folk kallar Pantera för rock vet jag att jag inte delar deras musiksmak. Men det roligaste är dem som påstår sig "lyssna på allt" och samtidigt ryggar tillbaka vid blotta åsynen av Dimmu Borgir. Då är det en jävla massa de INTE lyssnar på, kan jag meddela.
Men Dimmu Borgir - Puritania vore ruskigt häftig att ha som introlåt. Den eller The Quiet Place kan jag bara fortsätta drömma om.
Metal Machine skrev:När folk kallar Pantera för rock vet jag att jag inte delar deras musiksmak. Men det roligaste är dem som påstår sig "lyssna på allt" och samtidigt ryggar tillbaka vid blotta åsynen av Dimmu Borgir. Då är det en jävla massa de INTE lyssnar på, kan jag meddela.
Men Dimmu Borgir - Puritania vore ruskigt häftig att ha som introlåt. Den eller The Quiet Place kan jag bara fortsätta drömma om.
För mig är pantera hårdrock.
Dimmu borgir har jäävligt häftiga intron på sina låtar
Metal Machine skrev:När folk kallar Pantera för rock vet jag att jag inte delar deras musiksmak. Men det roligaste är dem som påstår sig "lyssna på allt" och samtidigt ryggar tillbaka vid blotta åsynen av Dimmu Borgir. Då är det en jävla massa de INTE lyssnar på, kan jag meddela.