SirDIFalot skrev:Skulle inte Per Hållberg kunna vara ett alternativ? Har det mesta vi behöver. Rutin, defensivt stark, ledartyp och tillräckligt skicklig med puck för att slå första passet ur zon på ett bra sätt.
Per Hållberg?! Nej, nej, nej!!! Hans karriärkurva pekar inte uppåt direkt.
Nej exakt. Det är väl därför vi har en chans på honom?
Ja, det är väl alldeles självklart att vi har "chans" på honom. Problemet är bara att han helt enkelt inte håller en tillräckligt hög nivå för att gå in som topp 2-back i ett lag som satsar på att gå upp till elitserien direkt. Det är i alla fall min åsikt.
Eftersom han besitter de kvalitéerna vi saknar och dessutom har Challe haft honom tidigare, det gör nog honom till ett troligt alternativ i mina ögon.
Håller med, Per Hållberg har rutinen vilket kan leda långt. Trots att man är gammal och kanske inte har den bästa statistiken i form av mål och assist, kan denna typ av spelare betyda mycket.
Jag tycker att DIF saknar en PP-back. Nu när Lill-Honken, DT och Kyle verkar lämna. Det sägs ju ofta och det kanske stämmer att PP och BP betyder väldigt mycket och oftast fäller avgörandet. Rätt eller fel så känns det att man saknar en PP-back av hög klass på HA-nivå. Behärskar Per Hållberg den nivån?
Det jobbiga är att jag tycker vi saknar både backar med PP-kvalité och backar som håller rent kring egen kasse. Och vi har inte många backplatser kvar att ta in folk på...
Det är lite magert på dem fronterna, känns som att backarna som finns i dag har bra spelförståelse, skridskoåkning och passningspel för HA. Lennhammer är stor men känns inte som någon försvarsgeneral framför kassen. Challe borde jobba på att få in tre backar. En PP-back, en tvåvägar och en klippa runt målet.
Ja, visst fan saknas det oerhört mycket på backsidan. Om vi inte får in två - helst tre - backar som är starkare kort än de vi har nu så ser det naturligtvis jäkligt skakigt ut.
Sen vet jag inte om jag tycker det är så oerhört avgörande att vi inte har utpräglade PP-backar; förra säsongen hade vi en fruktat stark backuppsättning i PP men oj så bra det gick i den spelformen... Men naturligtvis måste vi ha in någon som åtminstone har ett hyfsat skott; att lita på att Gustafsson skall bli en bra PP-back känns trots allt "något" osäkert.
-daniel- skrev:Ja, visst fan saknas det oerhört mycket på backsidan. Om vi inte får in två - helst tre - backar som är starkare kort än de vi har nu så ser det naturligtvis jäkligt skakigt ut.
Sen vet jag inte om jag tycker det är så oerhört avgörande att vi inte har utpräglade PP-backar; förra säsongen hade vi en fruktat stark backuppsättning i PP men oj så bra det gick i den spelformen... Men naturligtvis måste vi ha in någon som åtminstone har ett hyfsat skott; att lita på att Gustafsson skall bli en bra PP-back känns trots allt "något" osäkert.
Jag är inte helt främmande för att spela med fyra eller fem forwards i PP. Men det är inte särskilt vanligt i Sverige tyvärr.
-daniel- skrev:Ja, visst fan saknas det oerhört mycket på backsidan. Om vi inte får in två - helst tre - backar som är starkare kort än de vi har nu så ser det naturligtvis jäkligt skakigt ut.
Jag är inte helt främmande för att spela med fyra eller fem forwards i PP. Men det är inte särskilt vanligt i Sverige tyvärr.
Jo precis, inte helt emot det heller. Åtminstone om man har forwards som är snabba på grillorna och snabbt kan ta tillbakajobbet.
Tror faktiskt inte alls det är omöjligt att Challe tänkt sig något liknande om vi inte får in några fler utpräglade PP-backar...
Jo precis, inte helt emot det heller. Åtminstone om man har forwards som är snabba på grillorna och snabbt kan ta tillbakajobbet.
Tror faktiskt inte alls det är omöjligt att Challe tänkt sig något liknande om vi inte får in några fler utpräglade PP-backar...
Även jag ser helst fyra forwards och en back i PP. Sätt upp Åberg på blå istället för någon trött back!
Sen ser jag helst att vi värvar stora, elaka, defensiva backar. Vill inte se en massa snurrpannor till backar som tror de är Erik Karlsson.
Lidström sägs ju vara skaplig i PP. Lennhammer är för mig en offensiv back. I j-laget hade han fina kvalitéer på blå, verkar ju dock prioriterat försvarsspelet senaste åren vilket är helt rätt. Även Holm tycker jag är rätt smart på blå.
Ser hellre att vi tar in defensiva backar med styrkan i uppspelen. Resten löser sig nog.
Tror inte Timmy kommer hem för att spela i HA. Vill heller inte se Hållberg eller Granath. Ser hellre att man hittar en riktigt bra back från andra sidan pölen. Någon oslipad diamant.
Även jag ser helst fyra forwards och en back i PP. Sätt upp Åberg på blå istället för någon trött back!
Sen ser jag helst att vi värvar stora, elaka, defensiva backar. Vill inte se en massa snurrpannor till backar som tror de är Erik Karlsson.
Åberg har ju en grym bössa men vettefan om jag vill ha honom på point i PP, tror det skulle vara svårare att förvalta Linkans passningar då också... Men typ såhär..
Hank och Ölve får stångas framför mål i varsitt powerplay. Åberg och Linkan med klubbarna inåt i banan. Lidström på point. Johner med klubban inåt i banan i PP2. Kanske testa både Weigel/Ljungh i början. Se vem som tar rollen bäst. Sedan ska förhoppningsvis Lennhammer ersättas av någon av backarna som kommer komma in.
Känns ju förjävligt när man läser det Challe säger om våra backar ( David är dessutom erfaren, Kim har rätt mycket erfarenhet om man tittar utifrån ett allsvenskt perspektiv. Erik har i alla fall spelat en halv elitserie och har viss erfarenhet, precis som Philip)
Skulle inte vi satsa på ta oss tillbaka direkt?=/ Nog faen måste det ju in nånting tyngre än detta?minst 2st rejäla men slutar väl med kyle och claesson som stannar.
Detta känns som JJ och Hardy (vi har nästan onödigt bra backar) sen gick det åt helvete=(
vr6power skrev:Känns ju förjävligt när man läser det Challe säger om våra backar ( David är dessutom erfaren, Kim har rätt mycket erfarenhet om man tittar utifrån ett allsvenskt perspektiv. Erik har i alla fall spelat en halv elitserie och har viss erfarenhet, precis som Philip)
Skulle inte vi satsa på ta oss tillbaka direkt?=/ Nog faen måste det ju in nånting tyngre än detta?minst 2st rejäla men slutar väl med kyle och claesson som stannar. Detta känns som JJ och Hardy (vi har nästan onödigt bra backar) sen gick det åt helvete=(
Fast snarare tvärtom. Just nu har vi en av allsvenskans sämsta backuppsättningar på pappret. Förra säsongen hade vi på pappret en relativt stark trupp sett till backarna. Där var det forwards som knappt höll allsvensk klass.