Säsongskort 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Hajduk »

Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:Jag och ett par till vill köpa säsongskort men har inte gjort det än eftersom vi bara kan tänka oss att köpa ståplats. När ska de släppa dessa biljetter egentligen? Var det sista maj?

Fan vi är väl 5500 som har säsongskort på Stadion (vilket iofs är alldeles för lite) men en liknande siffra i hockeyn vore väl helt okej? ;)
Helt okej? Det vore en dröm. Kommer tyvärr aldrig ske om inte det börjas med massiva kampanjer.
Varför sätter inte klubben fart då? Jag väntar tills jag får min ståplats.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

Hajduk skrev:
Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:Jag och ett par till vill köpa säsongskort men har inte gjort det än eftersom vi bara kan tänka oss att köpa ståplats. När ska de släppa dessa biljetter egentligen? Var det sista maj?

Fan vi är väl 5500 som har säsongskort på Stadion (vilket iofs är alldeles för lite) men en liknande siffra i hockeyn vore väl helt okej? ;)
Helt okej? Det vore en dröm. Kommer tyvärr aldrig ske om inte det börjas med massiva kampanjer.
Sätt fart själv, hetsa polarna och få så många som möjligt att köpa säsongskort :)
DIF!
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Daniel942 skrev:
Hajduk skrev:
Daniel942 skrev:

Sätt fart själv, hetsa polarna och få så många som möjligt att köpa säsongskort :)
Det är ju det jag har gjort! Sen kan jag ju inte säga att det är stor uppslutning men det är ju en annan femma. Nu hoppas vi att det finns några klackbiljetter kvar när de släpps 31/5. :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Om det är ett stort intresse för klackkort bör DIF Hockey kolla upp möjligheterna att utöka klacksektionen, likt det fotbollen gjorde.

Låter lite absurt att skriva att man ska utöka klacksektionen efter en degradering, men folk kanske hellre pröjsar 1000:- och står i klacken än att köpa för 2500+ på sittplats. Vad vet jag.
DIF!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Daniel942 skrev:Om det är ett stort intresse för klackkort bör DIF Hockey kolla upp möjligheterna att utöka klacksektionen, likt det fotbollen gjorde.

Låter lite absurt att skriva att man ska utöka klacksektionen efter en degradering, men folk kanske hellre pröjsar 1000:- och står i klacken än att köpa för 2500+ på sittplats. Vad vet jag.
Fast får ju inte bli så att folk köper billigt i klacken och sätter sig ner där eller inte bidrar överhuvudtaget
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

sthlm1891 skrev:
Daniel942 skrev:Om det är ett stort intresse för klackkort bör DIF Hockey kolla upp möjligheterna att utöka klacksektionen, likt det fotbollen gjorde.

Fast får ju inte bli så att folk köper billigt i klacken och sätter sig ner där eller inte bidrar överhuvudtaget
Självklart inte. Det är ju en nackdel med utökad klack, men det får man ju jobba med isåfall.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte ens hur man kan diskutera utökad klack? Kommer vi ens sälja 50% så många säsplåtar i klacken som förra säsongen...?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Förstår inte ens hur man kan diskutera utökad klack? Kommer vi ens sälja 50% så många säsplåtar i klacken som förra säsongen...?
Jo, jag sa ju att det lät lite absurt. ;) Men det verkar som att haussen är lite större på klack än på övriga sektioner iaf.
DIF!
Frajn

Inlägg av Frajn »

sthlm1891 skrev:

Kanske fel ställe att ta upp detta på men måsta bara lägga till det. Innan jag själv började skriva här så läste jag det mesta som skrevs på forumet under en väldigt lång tid och en av de saker som diskuterades då var problemet med klackturister. Jag ser personligen en stor risk att många lockas av att det är så billigt att köpa säsongskort i klacken i år. Kan ju blir hur snett som helst enligt mig. Dock tänkte jag tanken redan under förra säsongen att man bör försöka skapa en kärna med folk som alltid sjunger och som tillsammans kan hetsa andra till att göra det. Jag kan personligen säga att jag absolut inte gör det så ofta om jag är helt själv omgärdad av folk som inte sjunger. Brukar sluta med att man byter plats tills man hamnar bredvid någon så man inte enbart hör sin egen röst under ramsorna. Skulle bli en helt annan sak om man står tillsammans med folk som faktiskt vill att alla ska sjunga och som kan hetsa tillsammans. Det vet ju alla att det är lätt att få till grupptryck i sådana situationer. Skulle inte en sådan kärna kunna skapas av de som hänger på detta forum? Alla här inne som står i klacken ses på en viss plats innan matcherna och går gemensamt in på läktaren och sjunger som aldrig förr? Det bör fungerar enligt mig då inte alla som vill sjunga hänger här på forumet och hänger med utan iställer sig lita random i klacken och när man då får igång ett kontinuerligt tryck där fler hjälper till att hetsa så bör det bli ett bättre drag.

Som sagt bara mitt personliga förslag. Kanske inte fungerar men värt att testa enligt mig..
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Bara att hetsa dem som inte sjunger i klacken, säga åt föräldrar med smååååååbarn i klacken att dra och hota folk som sitter ner. Utnyttjar man det billigare priset ska man fan bidra på ett annat sätt.
Behövs inte vara någon organiserad grupp som får det att funka, få folk att förstå att det inte är okej att hålla käften i klacken. Om alla tar sitt ansvar och får folk att känna sig ovälkomna när man inte sjunger i klacken. I värsta fall får man säga till på skarpen så att idioten antingen början sjunga eller flyttar på sig.
skinza

Inlägg av skinza »

Heaty skrev:Bara att hetsa dem som inte sjunger i klacken, säga åt föräldrar med smååååååbarn i klacken att dra och hota folk som sitter ner. Utnyttjar man det billigare priset ska man fan bidra på ett annat sätt.
Behövs inte vara någon organiserad grupp som får det att funka, få folk att förstå att det inte är okej att hålla käften i klacken. Om alla tar sitt ansvar och får folk att känna sig ovälkomna när man inte sjunger i klacken. I värsta fall får man säga till på skarpen så att idioten antingen början sjunga eller flyttar på sig.
Det kanske är bättre att peppa folk att börja sjunga istället för att hota dem?

För övrigt så släpps biljetterna till klacken efter den 31/5.
Enligt biljettansvarig hos Dif är chansen stor att det finns säsongskort kvar.
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Frajn skrev:
sthlm1891 skrev:

Kanske fel ställe att ta upp detta på men måsta bara lägga till det. Innan jag själv började skriva här så läste jag det mesta som skrevs på forumet under en väldigt lång tid och en av de saker som diskuterades då var problemet med klackturister. Jag ser personligen en stor risk att många lockas av att det är så billigt att köpa säsongskort i klacken i år. Kan ju blir hur snett som helst enligt mig. Dock tänkte jag tanken redan under förra säsongen att man bör försöka skapa en kärna med folk som alltid sjunger och som tillsammans kan hetsa andra till att göra det. Jag kan personligen säga att jag absolut inte gör det så ofta om jag är helt själv omgärdad av folk som inte sjunger. Brukar sluta med att man byter plats tills man hamnar bredvid någon så man inte enbart hör sin egen röst under ramsorna. Skulle bli en helt annan sak om man står tillsammans med folk som faktiskt vill att alla ska sjunga och som kan hetsa tillsammans. Det vet ju alla att det är lätt att få till grupptryck i sådana situationer. Skulle inte en sådan kärna kunna skapas av de som hänger på detta forum? Alla här inne som står i klacken ses på en viss plats innan matcherna och går gemensamt in på läktaren och sjunger som aldrig förr? Det bör fungerar enligt mig då inte alla som vill sjunga hänger här på forumet och hänger med utan iställer sig lita random i klacken och när man då får igång ett kontinuerligt tryck där fler hjälper till att hetsa så bör det bli ett bättre drag.

Som sagt bara mitt personliga förslag. Kanske inte fungerar men värt att testa enligt mig..
De här problemen ni tar upp är inget nytt. Det är samma sak i fotbollsklacken. Jag hatar folk som sätter sig längst ut på sektion L och de som inte sjunger.
Det är dock skitviktigt att vi drar ihop mycket folk. Jag har inte haft säsongskort till klacken tidigare (har bara i fotbollen) men det är fan viktigare nu än någonsin tidigare att man går dit och skriker sig hes varenda jävla match.

Jag tycker det är bra förslag att klacken (kanske via forumet) kunde hålla ihop och gå igenom lite grejer. Helt klart får fan ingen sitta eller inte sjunga. Sådana ska fan bort från klacken! Såklart utan hot och våld. Finns det ingen tråd om klacken?
Frajn

Inlägg av Frajn »

Jo, skrev i klacktråden.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det skulle bli prishöjningar för säsongskorten efter 31/5. Någon som vet något mera om detta? Hur stor höjning kan det röra sig om?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hajduk skrev:Det skulle bli prishöjningar för säsongskorten efter 31/5. Någon som vet något mera om detta? Hur stor höjning kan det röra sig om?
Runt en 500-ing var det i ES.
DIF!
Skriv svar