Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Angående Enqvist; hans agent gick ut och sade att prio ett fortfarande är NHL och att det ännu inte finns något "fog" för att vara nära spel i Elitserien eller, som åtminstone jag hoppas på, HA.
Enqvist är ju trots allt bara 24-25 (?) och jag tror inte han ger upp NHL-drömmen än. Verkar dessutom som om Montreal fått en ny GM så förhoppningsvis för Enqvist kan det innebära mer NHL-spel i framtiden.
Åter till värvningsfrågan. Är Iggulden eller Soares ett alternativ? För de har väl ingen tid kvar på sina kontrakt med Växjö så vitt jag vet. Tekniskt skickliga spelare som är bra på att producera poäng. Dock så kanske spel i HA inte är ett alternativ för dem... Men hoppas kan man ju alltid
Enqvist är ju trots allt bara 24-25 (?) och jag tror inte han ger upp NHL-drömmen än. Verkar dessutom som om Montreal fått en ny GM så förhoppningsvis för Enqvist kan det innebära mer NHL-spel i framtiden.
Åter till värvningsfrågan. Är Iggulden eller Soares ett alternativ? För de har väl ingen tid kvar på sina kontrakt med Växjö så vitt jag vet. Tekniskt skickliga spelare som är bra på att producera poäng. Dock så kanske spel i HA inte är ett alternativ för dem... Men hoppas kan man ju alltid
Victory is sweetest when you've known defeat.
var det inte snack om Soares för ett tag sen?Henke95 skrev:Angående Enqvist; hans agent gick ut och sade att prio ett fortfarande är NHL och att det ännu inte finns något "fog" för att vara nära spel i Elitserien eller, som åtminstone jag hoppas på, HA.
Så backsidan klar nästa vecka. Kanske hockeypappan har rätt iaf. En 1:a och 2:a back skulle inte vara helt fel och våra backar skulle se riktigt bra ut. Skönt att Challe säger att han går på kvalitet och inte på ålder. Tycker det har varit ett jävla tjat om att våra backar är för unga men va faan om de är bra spelar det väl ingen roll?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
aik kommer han garanterat inte att gå till. Det kan jag verkligen inte tänka mig. Kom igen, det är Ante vi pratar om nu.sensei skrev:Jobbigt läge med Ante.. Kan nog mycket väl bli HV om han vill spela i Sverige. Samtidigt så kanske han är sugen på att vara närmare sin familj när han ändå kommer tillbaks. Då finns ju alltid gnägget.SirDIFalot skrev:Då räknar vi. Tredje gången idag som någon länkar.Busmicke skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -stjarnan/
Kan väl inte vara möjligt att Engqvist går till gnaget????
Jag förstår inte, skummar folk inte igenom de senaste inläggen innan de länkar?
Det här blir en rysare..
DIF!
-
- Kontakt:
Brodin skall till Ässät med ettårig kontrakt. Publicerades nyss.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Efter att ha läst statusuppdateringen med Challe så får jag känslan av att det endast är två backar man eftersöker... jag tycker det låter oerhört tunt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4807919.ab
Inte för att jag bryr mig speciellt mycket eftersom han knappast varit bra. Men att NHL-lagen har så mycket att säga till om är bra vidrigt..
Inte för att jag bryr mig speciellt mycket eftersom han knappast varit bra. Men att NHL-lagen har så mycket att säga till om är bra vidrigt..
Fick en liten lätt oroskänsla i magen efter ha läst Challe intervjun. Är man nöjd på forwardssidan eller finns det utrymme för fler nyförvärv? Vad händer med Ljungh-gate?
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Tyvärr ganska intetsägande artiklar som mest innehöll klyschor.
Är det en etta och en tvåa vi ska ha in på backsidan? Är det två eller tre backar man söker? Fanns det intresse för Fredrik Ericsson? Han kan ju omöjligtvis räknas som en 1:a eller 2:a för AS?
Vad händer med Ottosson? Vad händer med Ljungh? Är Marcus Nilson avskriven? Hur många forwards återstår att signa? Vilka av Wennberg, Weigel och Blomstrand räknas in bland fyra kedjor? Ses Sörensen som en topp 6 forward? Ses Åberg som en topp 6 forward? Kommer Reideborn vara uttalad andramålvakt?
Hade i alla fall gärna fått på pränt hur många spelare man siktar på att ta in, det är ju till och med Järlan kunnat vräka ur sig, visserligen till Hallman och inte hemsidan men ändå. Det enda vi egentligen fick veta var att backsidan närmar sig en lösning. I övrigt mest.. "Vi gör så gott vi kan och hoppas få in så bra spelare som möjligt" typ.
Är det verkligen bara två backar som ska in ska det vara ett Suter-Weber backpar på allsvensk nivå som kan spela 30 minuter per match. Annars ser det förbannat tunt ut.
Är det en etta och en tvåa vi ska ha in på backsidan? Är det två eller tre backar man söker? Fanns det intresse för Fredrik Ericsson? Han kan ju omöjligtvis räknas som en 1:a eller 2:a för AS?
Vad händer med Ottosson? Vad händer med Ljungh? Är Marcus Nilson avskriven? Hur många forwards återstår att signa? Vilka av Wennberg, Weigel och Blomstrand räknas in bland fyra kedjor? Ses Sörensen som en topp 6 forward? Ses Åberg som en topp 6 forward? Kommer Reideborn vara uttalad andramålvakt?
Hade i alla fall gärna fått på pränt hur många spelare man siktar på att ta in, det är ju till och med Järlan kunnat vräka ur sig, visserligen till Hallman och inte hemsidan men ändå. Det enda vi egentligen fick veta var att backsidan närmar sig en lösning. I övrigt mest.. "Vi gör så gott vi kan och hoppas få in så bra spelare som möjligt" typ.
Är det verkligen bara två backar som ska in ska det vara ett Suter-Weber backpar på allsvensk nivå som kan spela 30 minuter per match. Annars ser det förbannat tunt ut.
Expert.
SirDIFalot skrev:Tyvärr ganska intetsägande artiklar som mest innehöll klyschor.
Luuuuugn! laget är snart klart och då får du säkert svar på alla dina frågor. Tänk om challe skulle läcka ur sig om vart spelarna kommer spela i vilka formationer såhär tidigt!.
- SirDIFalot
Det måste ju finnas några som är helt avskrivna som vi hade kunnat få på pränt? Jag menar Carlsson och Almtorp exempelvis. Nu vet vi ju att dom inte blir kvar via andra medier men från Djurgårdens håll har det varit helt tyst.
Expert.
Skönt att det är tyst, då slipper man läsa om alla spelare som är påväg till/från DIF bara jobbigt för hjärtat!SirDIFalot skrev:Det måste ju finnas några som är helt avskrivna som vi hade kunnat få på pränt? Jag menar Carlsson och Almtorp exempelvis. Nu vet vi ju att dom inte blir kvar via andra medier men från Djurgårdens håll har det varit helt tyst.
- SirDIFalot
Du menar man får bara höra rykten via andra medier utan att få saker bekräftat från DIF kring Ottosson, Nilson osv? Är det bra för hjärtat?Robin.H skrev:Skönt att det är tyst, då slipper man läsa om alla spelare som är påväg till/från DIF bara jobbigt för hjärtat!SirDIFalot skrev:Det måste ju finnas några som är helt avskrivna som vi hade kunnat få på pränt? Jag menar Carlsson och Almtorp exempelvis. Nu vet vi ju att dom inte blir kvar via andra medier men från Djurgårdens håll har det varit helt tyst.
Expert.
Just i det fallet kanske han syftar på att han är i Sverige just nu? Hur som helst så håller jag med om att allt från den sidan verkar lite suspekt. Någon som vet vem det egentligen är?XantE skrev:"Andreas vet inte ens om han blir kvar i Sverige" han spelar inte ens i Sverige just nu..
Ur spår bönder!
Att Brodin väljer Finland känns bra, inte kul att möta spelare som har spelat för DIF även om de kanske inte toppresterat i laget.
Nu vill jag få in dessa backar och en första keeper, sen får tar jag gärna in någon bra center till. Otto i all ära, men är han omotiverad så vill jag inte ha in honom, då satsar jag hellre på en annan center.
Nu vill jag få in dessa backar och en första keeper, sen får tar jag gärna in någon bra center till. Otto i all ära, men är han omotiverad så vill jag inte ha in honom, då satsar jag hellre på en annan center.