Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
fillefilander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

Hajduk skrev:
mb81 skrev:Har gärna Mackan kvar men då ska han fan ta sitt ansvar likt Jimmie och Ölve att gå ner i lön. Du är rik som ett troll redan och du kan nog få tillbaka kärleken som gick förlorad förra året om du gör en grym säsong.

Ge han en fet bonus om vi går upp istället! Då har han nåt att spela för!
Det är en jävligt bra idé. Lova skitstora bonusar vid avancemang istället för höga löner. Kallas också prestationsbaserad lön. Borde vi köra med hela tiden framöver.
Kanonbra förslag! Känns inte det som att det är nåt som redan tillämpas? Det borde vara självklart.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
mb81
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

För er som tar allt på stenhårt allvar på eliteprospects så är Mackan borttagen från vår trupp där
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

aik och hv vill tydligen ha Andreas Engqvist. Frågan är vad han vill.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -stjarnan/
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Amadeus skrev:aik och hv vill tydligen ha Andreas Engqvist. Frågan är vad han vill.
Undrar hur många gånger denna länk kommer postas idag... Se en sida bakåt!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Jepe skrev:
Amadeus skrev:aik och hv vill tydligen ha Andreas Engqvist. Frågan är vad han vill.
Undrar hur många gånger denna länk kommer postas idag... Se en sida bakåt!
Ber om ursäkt. Missde det
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Engqvist till gnaget? Känner mig inte direkt orolig 8)
4-3-3
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av 4-3-3 »

http://www.hockeyligan.se/artikel/23376/
Engqvist kan nog alla svenska lag glömma.
4-3-3
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

Andreas har fått en ett antal jättefina erbjudanden från Elitserien och flera lag är väldigt intresserade av honom, men i nuläget finns inget fog för att han skulle vara nära spel i Elitserien" säger Engqvists agent Peter Wallén till Hockeyligan.se.

Hehe ja men Dif spelar ju i Allsvenskan :P

(Drömma får man va?)
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Från hockeypappan: Sportexpressen skriver idag att ex Djurgårdaren Andreas Engqvist kan vara aktuell för AIK. Som Djurgårdare blir man smått förtvivlad, så det enda rätta är att fråga Ante själv. Så jag skickar iväg ett sms och får svaret. "Det snurrar så många rykten där ute." Andreas vet inte dagsläget om han ens blir kvar i Sverige.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

bastis7 skrev:Från hockeypappan: Sportexpressen skriver idag att ex Djurgårdaren Andreas Engqvist kan vara aktuell för AIK. Som Djurgårdare blir man smått förtvivlad, så det enda rätta är att fråga Ante själv. Så jag skickar iväg ett sms och får svaret. "Det snurrar så många rykten där ute." Andreas vet inte dagsläget om han ens blir kvar i Sverige.
Jag får riktigt dåliga vibbar från den här som kallar sig "hockeypappan", känns som han fabricerar ihop massa saker och vill ge sken av att han har kontakter inom Djurgården Hockey. Jag kan ha helt fel dock, men känns lite Bjurre-varning på honom...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:
bastis7 skrev:Från hockeypappan: Sportexpressen skriver idag att ex Djurgårdaren Andreas Engqvist kan vara aktuell för AIK. Som Djurgårdare blir man smått förtvivlad, så det enda rätta är att fråga Ante själv. Så jag skickar iväg ett sms och får svaret. "Det snurrar så många rykten där ute." Andreas vet inte dagsläget om han ens blir kvar i Sverige.
Jag får riktigt dåliga vibbar från den här som kallar sig "hockeypappan", känns som han fabricerar ihop massa saker och vill ge sken av att han har kontakter inom Djurgården Hockey. Jag kan ha helt fel dock, men känns lite Bjurre-varning på honom...
Jag känner då precis likadant. Bjurre-varning.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
Jag VET att han har kontakter i Djurgården. Sen kan han givetvis fabricera men jag kan övertyga er om att han har kontakter i Djurgården hockey.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
Ja har han varit först med något "rykte" där det nämns namn? Att säga att vi har två backar på g som ska vara back 1 och 2 vet väl alla genom att kolla på truppen(sen så verkade det iofs nära enligt honom, undrar vad han har för källor?). Lät iaf sm det vore bra backar och kan hoppas han har rätt iaf!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

"Andreas vet inte ens om han blir kvar i Sverige" han spelar inte ens i Sverige just nu..
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:
Jerka skrev:
Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4793650.ab

Hockeyligan vill bli av med huggsexan kring unga talanger.

Nu kan Sportbladet avslöja att man vill införa ett lönetak på för spelare upp till 21 år.

Ingångslönen för en junior ska vara 18 750 kronor.

Visste inte riktigt vart denna info passade, men det här får duga. Det här skulle ju lätt gynna Djurgården.
Jag räknade ut att om en spelare skriver första kontraktet som 16åring så skulle han som mest tjäna 23,9tusen/månader vid 21års ålder (i och med 5% löneökning/säsong). På så sätt gynnas givetvis klubbar med bra juniorverksamhet.

Risken med det förslaget tror jag kan vara att allt fler juniorer försöker göra en "Landeskog" och åka över till Nordamerikanska juniorligorna och spela där. Anpassningen till liten rink, samt den mediala uppmärksamheten tror jag kommer locka än mer om lönerna här i Sverige sänks.
Framför allt lockar nog sign-on bonusen och AHL-lönen mer än bara elitserielön. När spelaren är tillräckligt gammal för det.

Landeskog tackade väl nej till ett kontrakt på 80k i DIF för att spela i juniorligorna och få 50 dollar i veckan. Haha...
Landeskog drog ju till Kanada för att satsa på hockeyn till 100% till skillnad från Sture -p killarna som verkar tycka krogen är roligare än att utvecklas å bli en riktigt bra hockeyspelare..

Edit: och ja titta vart Gabriel spelar idag och hur går det för honom?
Låst