Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Metal Machine »

Okej, då förstår jag din tankegång, och jag håller med om Claesson. Det får bli tränarnas uppgift att se till att alla spelare gör sitt jobb. I det ingår att utnyttja sina kvalitéer på bästa sätt.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Metal Machine skrev:Okej, då förstår jag din tankegång, och jag håller med om Claesson. Det får bli tränarnas uppgift att se till att alla spelare gör sitt jobb. I det ingår att utnyttja sina kvalitéer på bästa sätt.

Jo ser ju onekligen ganska ungt ut på backsidan, Visst tror jag ju på ge chansen åt dom yngre men behövs ju ändå nån äldre med rutin/erfarenhet.
Honken är ju borta och antagligen Printz och DT oxå=/ så få hoppas Challe har nå i kikarn som vi inte vet om=)
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

Rykte: Claesson till Ottawa
Untouchable
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Untouchable »

Metal Machine skrev:
vr6power skrev:
mb81 skrev:
vr6power skrev:Det man funderar mest över är backarna, Vi har 3st och ingen av dom ser ju direkt hotfulla ut mest ganska klena och spinkiga behövs ju fylla på med nå större starkare pjäser oxå.

Nån som vet om det är på ingång nytt eller hur det blir med printz, tjärna, claesson, kyle osv? nåt konkret då inte bara lösa rykten på forum?
Vi har iofs 5 backar! Men behöver verkligen in lite klassbackar nu!

ok såg bara på första sidan där frasse skrivit men glömde holm och arnesson=) men det hjälper ju inte fortfarande bara barn, behövs bättre starkare men framför allt mer erfarna=/
Starkare? För att vara så unga har våra backar väldigt bra fysik. Titta på Arnesson i träningsklippet t.ex. Han är sjukt vältränad och stark, trots att han bara är 18 år. Gustafsson har, enligt hemsidan, lagt på sig en hel del vikt under det senaste året och Holm väger runt 90 kilo, precis som inför den senaste säsongen. Det är fan inte att leka med! Lennhammer skulle däremot gott kunna lägga på sig nåt kilo mer. Och naturligtvis håller jag med dig om att vi behöver få in några mer erfarna backar.

Tror det är Alexander Falk (93:a) som du menar i träningsklippet och jag håller med om att junisbackarna har bra fysik och blanda dessa med mer erfarna backar så kan det bli riktigt bra!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4793650.ab

Hockeyligan vill bli av med huggsexan kring unga talanger.

Nu kan Sportbladet avslöja att man vill införa ett lönetak på för spelare upp till 21 år.

Ingångslönen för en junior ska vara 18 750 kronor.

Visste inte riktigt vart denna info passade, men det här får duga. Det här skulle ju lätt gynna Djurgården.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

vr6power skrev:
Amadeus skrev:
vr6power skrev:
Venom skrev:
Jim Morrison skrev:Nu ska bara Nilson och Ottosson in så ser laget nästan exakt likadant ut som förra året...

.....
Det är väl bara halva laget som byts ut om dom två kritar på, och det är ju tydligen inte tillräckligt för vissa.

Halva laget? Tänk efter nu lite va? vi har ju inte direkt tagit in nå nytt, Är ju bara några enstaka nya.
Du har inte så stor koll på spelarna va? tex på backsidan har vi ju bara en ny David Lidström.
Forwads har vi nya Johner, Linkan, hank, honken och sörensen alltså 5st
Och till sist en 2a målvakt Reideborn.
Vet inte hur stort ditt lag är men men att Otto och Mackan kritar på igen så är det nästan samma gäng som vi hade? Hoppas verkligen vi får in lite rutinerade backar.
Wesslan är borta, Kempe och Norman är borta.
Likaså Mattias T, Bombom, Almtorp, Carlsson, Andreas Holmqvist och Tim Sandberg.
Zibbe och Kyle är också borta. Printz och DT kan nog också räknas bort. Borta är säkerligen Sillen och Brodin.
Det är 15 st. Har säkert glömt nån, men nog närmar det sig halva laget allt.

DEt där är ju ren gissning bara tänk om challe vill ha kvar dom du nämner.
Har ju inte talats om hälften av dom du nämner och så länge inget är klart räknar iaf inte jag bort nån eller in nån.
De enda som är rena gissningar är DT, Printz och Brodin.
Sillen kommer säkerligen ta erbjudandet om AHL som Nashville vill ge honom.
Så det blir 12 borta om man tar bort mina 3 "gissningar".
Måste väl ändå ses som en viss förändring i laget.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Untouchable skrev:Tror det är Alexander Falk (93:a) som du menar i träningsklippet och jag håller med om att junisbackarna har bra fysik och blanda dessa med mer erfarna backar så kan det bli riktigt bra!
Ja, det är det nog! Jag förutsatte att det var Arnesson, eftersom han var mest lik killen i filmen av A-lagsspelarna. Nåja, jag står ändå fast vid att han (i filmen) ser ut att vara riktigt bra tränad!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4793650.ab

Nu kan Sportbladet avslöja att man vill införa ett lönetak på för spelare upp till 21 år.

Visste inte riktigt vart denna info passade, men det här får duga. Det här skulle ju lätt gynna Djurgården.
Jag räknade ut att om en spelare skriver första kontraktet som 16åring så skulle han som mest tjäna 23,9tusen/månader vid 21års ålder (i och med 5% löneökning/säsong). På så sätt gynnas givetvis klubbar med bra juniorverksamhet.

Risken med det förslaget tror jag kan vara att allt fler juniorer försöker göra en "Landeskog" och åka över till Nordamerikanska juniorligorna och spela där. Anpassningen till liten rink, samt den mediala uppmärksamheten tror jag kommer locka än mer om lönerna här i Sverige sänks.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jerka skrev:
Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4793650.ab

Jag räknade ut att om en spelare skriver första kontraktet som 16åring så skulle han som mest tjäna 23,9tusen/månader vid 21års ålder (i och med 5% löneökning/säsong). På så sätt gynnas givetvis klubbar med bra juniorverksamhet.

Risken med det förslaget tror jag kan vara att allt fler juniorer försöker göra en "Landeskog" och åka över till Nordamerikanska juniorligorna och spela där. Anpassningen till liten rink, samt den mediala uppmärksamheten tror jag kommer locka än mer om lönerna här i Sverige sänks.
Framför allt lockar nog sign-on bonusen och AHL-lönen mer än bara elitserielön. När spelaren är tillräckligt gammal för det.

Landeskog tackade väl nej till ett kontrakt på 80k i DIF för att spela i juniorligorna och få 50 dollar i veckan. Haha...
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jerka skrev:

Rykte: Claesson till Ottawa
Skulle se det betydligt mer passande att Widerstedt blir utsedd till ny VD på Ikea... Claesson platsar inte ens i DIF:s allsvenska lag, att han skulle klara av NHL är inget annat än ett skämt. Ottawas scouter måste rökt på när de bevakade herr Claesson.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Börjar kännas som vi har fått ihop stommen i vårt lag nu. Nu lär det inte bli en värvning om dagen längre utan nu börjar de där 3-4 månaderna där man får se sista nyförvärven.

En målvakt, två forwards och tre backar är kvar förmodar jag.
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:Börjar kännas som vi har fått ihop stommen i vårt lag nu. Nu lär det inte bli en värvning om dagen längre utan nu börjar de där 3-4 månaderna där man får se sista nyförvärven.

En målvakt, två forwards och tre backar är kvar förmodar jag.
Ska bli oerhört spännande att se vilken målvakt det blir, samt backar. Är just de två punkterna jag oroar mig mest över, måste få in stabilitet.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Where in the world is Markus Ljungh?..
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tessan

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Jim Morrison skrev:Where in the world is Markus Ljungh?..
Bra fråga, flera som undrar.
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Låst