DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

En poäng är jag nöjd med. Långt på förhand sa jag att det blir oavgjort, mest troligt 0-0, men om inte, 1-1. Och rätt hade jag.
Efter 85 minuter sa jag fortfarande att kvitteringen skulle komma, kändes så jävla självklart. Aik hade inte skapat en målchans, men det skrek ända inifrån Råsundas djupaste grund att kvitteringen skulle komma på något sätt och vis innan matchen var över.

Olyckligt att Pedersen blir syndabock, och surt såklart att vi tappar ledningen sent, men jag är som tidigare sagt nöjd. Det viktigaste är att aik inte vinner idag och att deras svit utan vinst mot oss förlängs. Nu ska vi bara slå dom i sista bunkerderbyt eller kryssa, så kan vi njuta när bunkern rivs med sex raka derbyn i ryggen utan en seger för Mordor Fotbollsklubb.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, det är makalöst att man hittat än större riskmoment med nya keeperuppsättninge....Tycker nästan Vaio är värst faktiskt, Jensen gjorde iofs några dundertabbar men laptopen är fan nästan än mer osäker. Helt Ok på skott men den icke-trygghet han sprider på inlägg / hörnor är priceless...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Metal Machine skrev:Jag håller med er. Tar tillbaka det jag skrev förut.
Men detta är en av de värsta förlusterna - ja, det är ingenting annat än det - någonsin. Snacka om att bli pissad på och få gå hem blöt och jävlig en kall vinternatt. Usch...

Skillnaden för mig personligen är att en sån match svider i exakt..... 4min,
Sedan är jag redan nån annanstans i tankarna.

När det "fördömda hockeylaget" är i farten & gör nåt liknande mår jag fysiskt illa enda in i märgen.
Så sommarhalvåret är som en lång balsamering av själen,
En lång sammanhållen period av hel ok mående
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Djurgårn skrev:Otroligt dålig match. Fanns verkligen ingenting att se i denna match då den saknade precis allt. Dåligt passningsspel, knappt några närkamper och noll målchanser. Målvaktssituationen måste verkligen lösas.
Med andra ord en allsvensk match. Lägg ner skiten och lotta matcherna i stället. Allsvenskan är endast intressant i tabellform.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mindrocker skrev:
Djurgårn skrev:Otroligt dålig match. Fanns verkligen ingenting att se i denna match då den saknade precis allt. Dåligt passningsspel, knappt några närkamper och noll målchanser. Målvaktssituationen måste verkligen lösas.
Med andra ord en allsvensk match. Lägg ner skiten och lotta matcherna i stället. Allsvenskan är endast intressant i tabellform.

Haha... :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Metal Machine skrev:Jag håller med er. Tar tillbaka det jag skrev förut.
Men detta är en av de värsta förlusterna - ja, det är ingenting annat än det - någonsin. Snacka om att bli pissad på och få gå hem blöt och jävlig en kall vinternatt. Usch...

Skillnaden för mig personligen är att en sån match svider i exakt..... 4min,
Sedan är jag redan nån annanstans i tankarna.

När det "fördömda hockeylaget" är i farten & gör nåt liknande mår jag fysiskt illa enda in i märgen.
Så sommarhalvåret är som en lång balsamering av själen,
En lång sammanhållen period av hel ok mående
Precis, beskriver exakt min syn på det hela...
Användarvisningsbild
XantE

DIF Fotboll

Inlägg av XantE »

Mindrocker skrev:
Allsvenskan e tydligen den svåraste ligan att tippa,förstår det spec när tabellen e så jävla jämn..
Manijock

Inlägg av Manijock »

Pedersen är brytningsstark javisst, köper jag. Han må även riva och slita, men det gör även Kebba, Joona och fan tom Bergström. Precis som den förstnämda är han dock förbannat obegåvad när det gäller all form av bolltouch. Skickar bollar åt höger och vänster utan någon form av struktur på nått. Tanklöst helt enkelt! Har sett alla matcher hittils(som någon frågade över) och när vår backlinje ska slå enkla två tre meters pass mellan varandra så ser det ut som om det handlar om raketforskning. Joona är en av få som klarar av passningsspelt hyfsat men Pedersen ständigt skakar som ett satans asplöv. DIF behöver en trygg mittback, en Mellberg typ som kan styra spelet i backlinjen brevid Toivio. Han är inte den speltypen som ska behöva göra detta då hans främsta styrka sitter i brytningsspelet precis som Marc, fast fan så mycket bättre. Vi behöver inte fyra Tauer-typer i backlinjen!

JohanPez: Kanske ska hitta något annat att göra än att skriva forum på din fritid OM du nu har problem med folk som inte står på din sida i en enskild fråga. Att skriva "du är fan dum i huvudet" hör inte hemma alls i ett inlägg som har i syfte att visa motståndspunkt mot mig. Se Lee Harvey Oswalds inlägg. Han står på din sida(det vill säga, inte min) men skriver välformulerat och respektingivande. Cudos! Summering: Du får tycka precis hur du vill men bete dig hövligt och som du själv vill bli behandlad. Ett litet tips på vägen bara så du undviker onödig konflikt i framtiden, något jag lärt mig med åren härinne.

Tessan: Daja har tamefan snudd på ständigt hållit toppklass(undantaget premiären). Allt annat är rappakalja om man frågar mig!
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Manijock skrev:Pedersen är brytningsstark javisst, köper jag. Men det är även Kebba, Joona och fan tom Bergström. Precis som den förstnämda är han dock förbannat obegåvad när det gäller all form av bolltouch. Skickar bollar åt höger och vänster utan någon form av struktur på nått. Tanklöst helt enkelt! Har sett alla matcher hittils och när vår backlinje ska slå enkla två tre meters pass mellan varandra så ser det ut som om det handlar om raketforskning. Joona är en av få som klarar av passningsspelt hyfsat men Pedersen ständigt skakar som ett satans asplöv. DIF behöver en trygg mittback, en Mellberg typ som kan styra spelet i backlinjen brevid Toivio. Han är inte den speltypen som ska behöva göra detta då hans främsta styrka sitter i brytningsspelet precis som Marc, fast fan så mycket bättre.

JohanPez: Kanske ska hitta något annat att göra än att skriva forum på din fritid OM du nu har problem med folk som inte står på din sida i en enskild fråga. Att skriva "du är fan dum i huvudet" hör inte hemma alls i ett inlägg som har i syfte att visa motståndspunkt mot mig. Se Lee Harvey Oswalds inlägg. Han står på din sida(det vill säga, inte min) men skriver välformulerat och respektingivande. Cudos! Summering: Du får tycka precis hur du vill men bete dig hövligt och som du själv vill bli behandlad. Ett litet tips på vägen bara så du undviker onödig konflikt i framtiden, något jag lärt mig med åren härinne.

Tessan: Daja har tamefan snudd på ständigt hållit toppklass(undantaget premiären). Allt annat är rappakalja om man frågar mig!
Jag gör mycket annat på min fritid och jag kan inte erinra mig om att jag någonsin tidigare angripit en person tidigare på det här forumet. Jag har inga problem med åsikter som skiljer sig från mina men om man slänger ur sig att en spelare som både är duktig och framförallt försöker och jobbar hårt ska likställas med en legoknekt som glidit på hälarna i två säsonger och dessutom har medalj i onödiga utvisningar (och därmed rejält med pinnar som givits bort) undrar jag hytt det står till med kalibreringen.
Går man ut med järva åsikter får man vara beredd att det kan bränna till, sen får jag väl erkänna att jag förmodligen tog i lite extra i affekt efter en jobbig "torsk" det lär jag varken vara första eller sista att göra och ber om ursäkt för det men jag motiverade ju ändå varför jag ansåg att du hade fel.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Om det är någon aikare som hånar er imorgon angående självmålet, bara le och säg lugnt:

• "Det finns en gud, och Daniel Arnefjord är hans profet!"

Det kommer göra susen!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Manijock skrev:Pedersen är brytningsstark javisst, köper jag. Han må även riva och slita, men det gör även Kebba, Joona och fan tom Bergström. Precis som den förstnämda är han dock förbannat obegåvad när det gäller all form av bolltouch. Skickar bollar åt höger och vänster utan någon form av struktur på nått. Tanklöst helt enkelt! Har sett alla matcher hittils(som någon frågade över) och när vår backlinje ska slå enkla två tre meters pass mellan varandra så ser det ut som om det handlar om raketforskning. Joona är en av få som klarar av passningsspelt hyfsat men Pedersen ständigt skakar som ett satans asplöv. DIF behöver en trygg mittback, en Mellberg typ som kan styra spelet i backlinjen brevid Toivio. Han är inte den speltypen som ska behöva göra detta då hans främsta styrka sitter i brytningsspelet precis som Marc, fast fan så mycket bättre. Vi behöver inte fyra Tauer-typer i backlinjen!

Moget skrivet. Håller med dig om Daja.
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

.....självmål kan hända den bäste! Ingen att gnälla över!
Manijock

Inlägg av Manijock »

JohanPez skrev:
Manijock skrev:Pedersen är brytningsstark javisst, köper jag. Men det är även Kebba, Joona och fan tom Bergström. Precis som den förstnämda är han dock förbannat obegåvad när det gäller all form av bolltouch. Skickar bollar åt höger och vänster utan någon form av struktur på nått. Tanklöst helt enkelt! Har sett alla matcher hittils och när vår backlinje ska slå enkla två tre meters pass mellan varandra så ser det ut som om det handlar om raketforskning. Joona är en av få som klarar av passningsspelt hyfsat men Pedersen ständigt skakar som ett satans asplöv. DIF behöver en trygg mittback, en Mellberg typ som kan styra spelet i backlinjen brevid Toivio. Han är inte den speltypen som ska behöva göra detta då hans främsta styrka sitter i brytningsspelet precis som Marc, fast fan så mycket bättre.

Jag gör mycket annat på min fritid och jag kan inte erinra mig om att jag någonsin tidigare angripit en person tidigare på det här forumet. Jag har inga problem med åsikter som skiljer sig från mina men om man slänger ur sig att en spelare som både är duktig och framförallt försöker och jobbar hårt ska likställas med en legoknekt som glidit på hälarna i två säsonger och dessutom har medalj i onödiga utvisningar (och därmed rejält med pinnar som givits bort) undrar jag hytt det står till med kalibreringen.
Går man ut med järva åsikter får man vara beredd att det kan bränna till, sen får jag väl erkänna att jag förmodligen tog i lite extra i affekt efter en jobbig "torsk" det lär jag varken vara första eller sista att göra och ber om ursäkt för det men jag motiverade ju ändå varför jag ansåg att du hade fel.
Gott så! Finner mig absolut i din syn angående Pedersen även om jag absolut inte håller med dig. Är mer än beredd på att det kan brinna till angående mina rätt råa sågningar, men jag är inte direkt kär i personliga påhopp. Känns onödigt då jag tidigare sett att du och ditt nick är god för betydligt mer än så.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det som hände igår var tungt men det kändes fan som att gå hem på små rosa moln i jämförelse med hur det kändes efter att ett gäng sopor spelade ner oss i hockeyallsvenskan. Där kan vi snacka katastrof på riktigt.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kennedy grinar för att han inte får gå till aik. Synd, du kunde ha gått till vilken jävla klubb du ville om du inte trodde att du var värd en sådan jävla hög lön att du nobbade allting.
Skriv svar