android skrev:
1. Jag har för mig att du, precis som jag, har tränat med högberg.
Jag håller inte med dig. Tycker att han inbjuder till samtal hur och varför man ska träna, vilket bör vara en stöttepelare.
------
I övrigt, hade crossfit och kettelbells varit SÅ bra så hade alla lag och alla elitidrottsmän kört på det idag.
EDIT: Märkte att det lät lite drygt det jag hade skrivit. Inte alls meningen. Intressant diskussion. Jag har inga siffror på kettelbells effekter och inte heller Crossfit, kan någon med koll redovisa dessa i träingstråden?
Skulle gärna ha en diskussion med folk om detta, fast på "riktigt".
m0ng00se skrev:individuella träningsprogram måste ju vara det optimala. Ålder, fysisk status, hur mycket man hållt på med styrketräning, back/forward/golie osv osv. Att skicka ner alla till ett gym/träningslokal för att göra samma sak känns som waste of time. ska man boosta laget optimalt måste man ner på individbasis och förutsättningarna för just den individen och vad man har för plan/hur han vill spela/man vill använda honom.
Sen tycker jag man ska lägga en slant på att "träna" huvvet. Är inte huvvet med spelar det ingen roll hur jäkla snabb du är på rören eller vilken teknik du har. Klara allsvenskan, ett getingbo till kvalserie och den tunga mateln av att "vi ska upp igen NU" kan vara väldigt betungande. Lära sig vända negativa tankar till positiva, lära sig hantera tung press från media, fans och laget och sig själv. Åter igen här lär vi ner på individbasis för att få det optimala resultatet.
Som sagt fel tråd. Tror dock inte Arnold tränade mer än vad hockeygrabbarna gör. Däremot tryckte han väl i sig bra mycket mer mat (och annat mer olagligt). Med största sannolikhet så sov han mer och krökade mindre.
Men själva träningen TROR jag inte att han bedrev mer.
Många av dom bästa NHL-spelarna spelar riktigt mycket Xbox. Problemet ligger inte där.
android skrev:Som sagt fel tråd. Tror dock inte Arnold tränade mer än vad hockeygrabbarna gör. Däremot tryckte han väl i sig bra mycket mer mat (och annat mer olagligt). Med största sannolikhet så sov han mer och krökade mindre.
Många av dom bästa NHL-spelarna spelar riktigt mycket Xbox. Problemet ligger inte där.
android skrev:Som sagt fel tråd. Tror dock inte Arnold tränade mer än vad hockeygrabbarna gör. Däremot tryckte han väl i sig bra mycket mer mat (och annat mer olagligt). Med största sannolikhet så sov han mer och krökade mindre.
m0ng00se skrev:individuella träningsprogram måste ju vara det optimala. Ålder, fysisk status, hur mycket man hållt på med styrketräning, back/forward/golie osv osv. Att skicka ner alla till ett gym/träningslokal för att göra samma sak känns som waste of time. ska man boosta laget optimalt måste man ner på individbasis och förutsättningarna för just den individen och vad man har för plan/hur han vill spela/man vill använda honom.
Sen tycker jag man ska lägga en slant på att "träna" huvvet. Är inte huvvet med spelar det ingen roll hur jäkla snabb du är på rören eller vilken teknik du har. Klara allsvenskan, ett getingbo till kvalserie och den tunga mateln av att "vi ska upp igen NU" kan vara väldigt betungande. Lära sig vända negativa tankar till positiva, lära sig hantera tung press från media, fans och laget och sig själv. Åter igen här lär vi ner på individbasis för att få det optimala resultatet.
Jag som har noll koll på de övriga lagen i Allsvenskan, hur står vi oss i jämförelse just nu? Lagbygget är ju inte klart än, framförallt inte på backsidan. Skulle vara oerhört uppskattat med en lite kortare redogörelse över hur lagbyggen ser ut i de andra lagen och vilka spelare man ska se upp med osv.
Satt ner med Zabel häromdagen och det var locket på när det gällde det mesta. Zabel sa dock att Micke Holmqvist är värvad för en tredje/fjärde-kedja så det kändes väl skönt. Däremot kan man ju undra varför vi signar så många av våra juniorer när han antydde att de inte tränat lika hårt som till exempel Brynäs juniorer. Men det är väl så, man har tur eller otur med juniorer... Det är ingenting man rår över.
pulverapa skrev:Satt ner med Zabel häromdagen och det var locket på när det gällde det mesta. Zabel sa dock att Micke Holmqvist är värvad för en tredje/fjärde-kedja så det kändes väl skönt. Däremot kan man ju undra varför vi signar så många av våra juniorer när han antydde att de inte tränat lika hårt som till exempel Brynäs juniorer. Men det är väl så, man har tur eller otur med juniorer... Det är ingenting man rår över.
Man ska ju inte måla fan på väggen än. Vi vet ju idag vad vi kan förvänta oss av våra juniorer. Förhoppsningsvis tar några av dom några extra kliv i HA och gör oss alla positivs överraskade.
Ser de 3 första kedjorna som jämna så är ingen ranking när jag hade Johner i den andra kedjan jag nämnde, den skulle lika gärna kunnat står över eller som trea.
Tror Otto förlänger, och forwardssidan ser då ganska komplett ut. Kommer antagligen in en till, kanske rentav Mackan. Ljungh vetekatten var han tagit vägen. Vi är dock lite kort på högerskyttar i nuläget.
Två toppbackar (minst en högerskytt) och en förstemålvakt saknas.