Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av seppuko »

Vi ska ju inte glömma bort hur grym Åberg var i början. Sen att skada sig i en träningsmatch inför JVM och sedan vara hemma och se kompisarna göra något som inte skett på 30 år, medieanstormningen och allt. Skadad och sen mentalt knäckt.

Tror nu när allt det där är bakom honom och kanske ett fint lag i draften samt en fin start på säsongen sedan att det kommer gå riktigt bra för Åberg.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
vr6power

Inlägg av vr6power »

Man ska ju vara positiv, Men just nu känns det som vi kommer harva i AS ett par år=(.
Tar vi in både mackan och otto har vi ju samma förlorar gäng i princip=( ingen av dom kommer ju direkt spela i 3-4 kedjan, ska Linkan hank och nye johner där göra allt eller?
Sen för att inte tala om backsidan=/vad har vi där en ny spinkig kille som kanske är bra kanske inte, Vars är alla rutinerade spelare i medelåldern som challe prata om? Är ju inte bordshockey vi ska spela där spaggeti armar duger.

Första tanken som slår en är att challe förösker leva på gamla meriter på spelare.tyvärr.

Man kan ju inte förvänta sig vad som helst av Linkan heller och inte av Tellan heller om han nu kommer, Mackan vet ju alla är en humörs spelare det är inte såna vi behöver.

Rätta mig gärna om jag har fel, bara mina tankar.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fy fan vad jag hatar NHL o deras jävla draftar!!! Kan bara komma o ta precis vad som helst för en strunt summa!
oskais

Inlägg av oskais »

Tror definitivt att Pontus har stora chanser för att klippa guldgallret i årets allsvenska upplaga. Sätt honom med Linkan i början i några matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det var verkligen goda nyheter, jag har en liten hockeycrush på Åberg. Tycker att han är grymt bra faktiskt, inte bara på att skjuta. När vi är som yra höns i egen zon brukar han kunna fiska åt sig pucken, hålla i och lugna ner, tex. Dä ä sant dä!
JiWe

Inlägg av JiWe »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:
Andy skrev:Nu spamar jag - sorry...

Fick dock en helt galen tanke i huvuddet. Vad tror ni om möjligheterna att locka M Turco tillbaks till DIF? Han gillar europa och gjorde ju en liten utflykt till Salzburg den gångna sässongen för att spela ett par matcher i ET. Han håller fortfarande klass och det är huvudanledningen till att Boston signade honom för att avlasata TT under slutspurten. Han älskar ishockey och han gillade Stockholm. Dessutom håller han på att avsluta sin karriär. Kanske skulle man kunna göra en super deal med honom? Ett år i Stockholm och DIF som han gillade med modest lön som en härlig avslutning på en fantastisk karriär.

Som sagt - en helt galen tanke, men varför inte?
Haha, jag har också tänkt på det... Han skämde ju ut sig i NHL sista vändan så inte en chans att han får bud därifrån.
Gäller inte hans kontrakt med Boston längre? Har inte riktigt koll, men de plockade ju honom nyss från Saltzburg. Gick kontraktet ut innan SC-slutspelet började?

Fan - det kanske inte är en så tokig idé när allt kommer omkring
Turco var en ren och skär backup till Thomas helt enkelt. Då Rask var skadad med osäker status inför slutspelet valde man att plocka in en rutinerad avlastning. Då han värvades efter deadline var han inte tillgänglig i slutspelet och skulle han vara kvar så blir han i princip nummer fyra i Boston. Så med andra ord är han inte Boston spelare till nästa säsong!!

Dock är ju inte Turco av idag ens i närheten av den Turco som var och gästspelade under lockouten. Kan ju vara värt att ha i åtanke innan galenskaperna får allt för stort fäste :wink:
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Å-så underbart-berg!
Jag är inte arg, och inte besviken.
JiWe

Inlägg av JiWe »

jensa öhling skrev:Blir Otto och Mackan kvar kan man verkligen fundera på varför vi signade Linkan och Holmqvist. Tror inte att "trött pensionärsgäng" är rätt väg att gå i allsvenskan. Här kommer det köras av bara fan, okontrollerat spel i högt tempo.
Man ska nog inte underskatta rutin i dessa lägen. Istället för att okontrollerat köra runt som du skriver så kan som erfaren spelare använda sig av lite speluppfattning och smartness istället och placera sig bättre på banan till exempel. Nu säger jag inte att Honken är en geni på banan men dessa trötta pensionärer klarar sig nog alldeles utmärkt skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Lär ju inte finnas en chans i helvete att Mackan är kvar eftersom han fortfarande tror att hans kontrakt gäller.
AktivSittplatsare
Säsongskort: Ja

Inlägg av AktivSittplatsare »

Enligt http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3 så är Mackan med i laget plus en Linus Arneson på backsidan?
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av pulverapa »

Erik Ersberg står utan kontrakt, lär inte vara speciellt het i NHL. Troligtvis blir det väl KHL till slut men det är inte säkert. DIF är väl en utopi kanske...
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

AktivSittplatsare skrev:Enligt http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3 så är Mackan med i laget plus en Linus Arneson på backsidan?
Angående Mackan kan det vara så att gamla kontraktet fortfarande gäller tills nån av parterna väljer att bryta det eller det omförhandlas?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
AktivSittplatsare

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

BaronVonDif skrev:
AktivSittplatsare skrev:Enligt http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3 så är Mackan med i laget plus en Linus Arneson på backsidan?
Angående Mackan kan det vara så att gamla kontraktet fortfarande gäller tills nån av parterna väljer att bryta det eller det omförhandlas?
Ja, fast jag har för mig att han varit bortplockad från listan med alla andra? E Gustavsson hade väl också kontrakt 13/14? Blev bara ställd när jag såg det. Inte kollat på ett tag varken där eller här.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Mackan är ny där. Var inte med igår, men antagligen har de bara gått efter artikeln igår i Expressen.
AktivSittplatsare

John Terry skrev:Mackan är ny där. Var inte med igår, men antagligen har de bara gått efter artikeln igår i Expressen.
Men ska inte EliteProspects vara "sanningen" i vad som gäller? Inte bara oklara mediautspel och silly-rykten utan det som faktiskt är klart och undertecknat? De skjuter ju sig själva i sank om de litar på kvällspressen för info.
Låst