En sak vissa inte förstår härinne tror jag, det är att vi inte har några pengar..... Synd och hårt att behöva höra det, men det är sant. Vi ligger ju back tillochmed, hur ska vi då kunna få några "klassvärvningar".
Det skulle vara om typ ett eller flera företag sponsrade oss med att betala en del av lönen på spelarna, kanske få en bil av Skoda, osv. Annars så är det nog slutvärvat för den här säsongen.
exakt den typ av värvningar som måste ske nu. Få företag gå in och sponsra enskilda spelare. Dessutom kan vi ju plocka dem på artistkontrakt vilket medför att de inte blir lika dyra.
Vanligtvis välunderättade källor skvallrar om att Almtuna har STORA ekonomiska problem och att man lever på lånad tid. Denna bild bekräftas också av en artikel i lokalpressen (som jag dock ej läst själv) som redogör för att klubben har en hyresskuld på 800.000 till kommunen.
Om Almtuna måste sanera sin ekonomi har man då råd att ha kvar Ragnarsson (som spelar som en gud för närvarande)? Om inte vilka är hans alternativ? A. Att lägga av med hockeyn för att slippa pendla eller B. Att börja pendla och då lira för sin gamla klubb DIF?
Bara spekulationer från min sida, men törs man hoppas att DIF tar en kontakt med honom inför nästa säsong?
Finns en hel del lirare runt om i Europa med eller bättre "Ragnarsson-kvalité" för en någorlunda hyfsad peng. Gäller bara att känna till de, vilket inte ledningen gör.
Therocket1 skrev:Finns en hel del lirare runt om i Europa med eller bättre "Ragnarsson-kvalité" för en någorlunda hyfsad peng. Gäller bara att känna till de, vilket inte ledningen gör.
Fördelen med Ragnarsson är att han är Djurgårdare med ett förflutet i klubben...
Therocket1 skrev:Fördelen med tjecker är att de är lojalare än Ragnarsson..
Du verkar ha koll på utländska spelare . Som i ett tidigare inlägg så skrev du i första hand om 2 backar, Snopek och Caslava tror jag det var.
Först så vill jag höra lite om Snopek, hans statistik visar att han inte är någon poängkung , men han är R skytt och verkar ha rutin. Men varför honom?
Sen har vi Caslava... Hittar inte så mycket om honom, har aldrig hört talas om honom, men här kommer också samma fråga. Varför honom?
Börjar med Snopek då. Han är en stenhård defensiv back, med god klubbhantering, bra på rören och skjuter som en häst. Tacklar som få. Har rutin i mängder, från bla landslaget. Han är lojal, inte så dyr samt så är han social. Boxades när han var ungdom och kunskaperna sitter kvar än idag.
Caslava är en tvåvägsback. Duktig i PP men också duktig i egen zon. Inte lika hård som Snopek men kan tackla om det behövs. Grymt duktig på rören och väldig bra med klubba, och har ett duktigt spelsinne. Bofast i det tjeckiska landslaget. Lojal och social.
Detta är bara 2 utav många jag kan rekommendera för DIF. Lojalare spelare än tjecker får man leta efter. Dessutom så är de relativt billiga.
Therocket1 skrev:Börjar med Snopek då. Han är en stenhård defensiv back, med god klubbhantering, bra på rören och skjuter som en häst. Tacklar som få. Har rutin i mängder, från bla landslaget. Han är lojal, inte så dyr samt så är han social. Boxades när han var ungdom och kunskaperna sitter kvar än idag.
Caslava är en tvåvägsback. Duktig i PP men också duktig i egen zon. Inte lika hård som Snopek men kan tackla om det behövs. Grymt duktig på rören och väldig bra med klubba, och har ett duktigt spelsinne. Bofast i det tjeckiska landslaget. Lojal och social.
Detta är bara 2 utav många jag kan rekommendera för DIF. Lojalare spelare än tjecker får man leta efter. Dessutom så är de relativt billiga.
Tackar för informationen, men den dära Snopek och hans skott, skjuter han som en häst med dåligt sikte i såna fall eller? Han har ju inte gjort mer än 14 mål på en säsong, i OHL och han spelade 64 matcher. Men han skulle nog vara en rejäl tillgång till vårt lag.
Senast redigerad av Pepp91 den 2006-12-04 16:16:37, redigerad totalt 1 gånger.