Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Hade Mackan lirat med "riktiga" lekkamrater för en förstakedja och inte Jimmie och Otto. Inget ont om dessa spelare men det hör inte hemma i en förstakedja. Då hade Mackan landat på 40-45 poäng minst istället för 32 poäng och ingen hade surrat om hans loja inställning.
Men jag har dock som sagt sjukt svårt att se hur vi ska få plats med honom, Otto, Åberg och Ljungh. Stör mig redan sjukt mycket på att Tim tar upp en plats...
Men jag har dock som sagt sjukt svårt att se hur vi ska få plats med honom, Otto, Åberg och Ljungh. Stör mig redan sjukt mycket på att Tim tar upp en plats...
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Hade Mackan lirat med "riktiga" lekkamrater för en förstakedja och inte Jimmie och Otto. Inget ont om dessa spelare men det hör inte hemma i en förstakedja. Då hade Mackan landat på 40-45 poäng minst istället för 32 poäng och ingen hade surrat om hans loja inställning.
Håller med. Men han måste fortfarande kunna hålla en jämnare nivå. Han hade samma lekkamrater i Kvalserien och slutspelet men var ändå mycket bättre då?
- SirDIFalot
Japp, men det är tre spelare som är 30+ och knappast är på uppgång i karriären. Jimmie, Mackan och Otto var alla fräschare 09/10 än 2012.Harold Camping skrev:SirDIFalot skrev:Hade Mackan lirat med "riktiga" lekkamrater för en förstakedja och inte Jimmie och Otto. Inget ont om dessa spelare men det hör inte hemma i en förstakedja. Då hade Mackan landat på 40-45 poäng minst istället för 32 poäng och ingen hade surrat om hans loja inställning.
Håller med. Men han måste fortfarande kunna hålla en jämnare nivå. Han hade samma lekkamrater i Kvalserien och slutspelet men var ändå mycket bättre då?
Att han är en spelare som höjt sig i slutspel/kvalserie tycker jag inte på något sätt ska hållas emot honom. Såna spelare är guld värda.
Expert.
-
SirDIFalot skrev:Japp, men det är tre spelare som är 30+ och knappast är på uppgång i karriären. Jimmie, Mackan och Otto var alla fräschare 09/10 än 2012.Harold Camping skrev:SirDIFalot skrev:Hade Mackan lirat med "riktiga" lekkamrater för en förstakedja och inte Jimmie och Otto. Inget ont om dessa spelare men det hör inte hemma i en förstakedja. Då hade Mackan landat på 40-45 poäng minst istället för 32 poäng och ingen hade surrat om hans loja inställning.
Visst är det så men jag tycker inte att Mackans ålder ska göra skillnaden på hans backcheck t.ex.
Han måste kunna backchecka i grundserien likt kvalserien. Han vet hur man spelar det spelet, han var ju ett jävla ånglok för några år sedan så lite bättre måste han kunna.
Mackan och Linkan i PP?
Det lär ju se bättre ut än förra året om man säger så
Det lär ju se bättre ut än förra året om man säger så

- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Enligt första ryktet om Mackan skulle han sluta med hockey efter KS,sedan ryktades det om HV och sen Tyskland och nu är det bara DIF som gäller men tydligen så pratar inte DIF med Mackan så ingen vet hur det blir.
I'm confused.

I'm confused.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Linkan-Otto-Åberg
Ölvestad-Johner-Nilson
helt okej kedjor i Allsvenska hehe
Ölvestad-Johner-Nilson
helt okej kedjor i Allsvenska hehe
- SirDIFalot
Från HockeyPappan
"Jag har stämt av med mina källor på DIF och Mackan har ett två års kontrakt som gäller, men det är ett förhandlingsläge angående lönen, då Mackan får räkna med en rejäl löne minskning."
Han verkar vara lite mysko den snubben så vi borde ta det han säger med en nypa salt. Det där låter för övrigt riktigt skumt. Varför skulle Mackans kontrakt vara det enda som gäller? Och hur kan ett kontrakt gälla men samtidigt ha ett förhandlingsläge om lönen? I så fall gäller ju inte kontraktet.
"Jag har stämt av med mina källor på DIF och Mackan har ett två års kontrakt som gäller, men det är ett förhandlingsläge angående lönen, då Mackan får räkna med en rejäl löne minskning."
Han verkar vara lite mysko den snubben så vi borde ta det han säger med en nypa salt. Det där låter för övrigt riktigt skumt. Varför skulle Mackans kontrakt vara det enda som gäller? Och hur kan ett kontrakt gälla men samtidigt ha ett förhandlingsläge om lönen? I så fall gäller ju inte kontraktet.
Expert.
Att det blott surras om Mackan gör mig glad, trodde han var helt ute ur ekvationen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
En hel del pladder.. Tror inte Mackans kontrakt gäller spel i Allsvenskan. Ren gissning från min sida men varför skulle de har med det i kontraktet? Jag tror nog det måste skrivas ett nytt kontrakt.SirDIFalot skrev:Från HockeyPappan

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Har du redan glömt bort JJ?Stulle skrev:Det finns väl ingen sportchef/kommité i världen som skulle skriva in en klausul där samma lön gäller i en lägre division får man hoppas...-daniel- skrev:Nej, det var Nisses men verkade inte stämma det heller. Med Mackan gjorde man ju ett specialupplägg eftersom man inte fick in honom under 10/11 års budget. Varianten gick väl ut på spela för lite pengar första säsongen, för att sen resterande 3 år (väl?) spela med en marknadsmässig lön... men jag har svårt att se att det skall skilja sig; ett kontrakt borde vara ett kontrakt och skall ju naturligtvis fungera likvärdigt med resten av spelarna som tidigare var kontrakterade för ES.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ryktades det inte om att Mackans kontrakt finansierades av en 'tredje part'?
I sådana fall så kanske det gäller oavsett division.
Om det nu inte är så hemskt att det är ett specialkontrakt som kringgår allt detta...usch. Om inte Mackan själv går med på att gå ner i lön eller helt enkelt lämna klubben för att kunna få pengar någon annanstans så vore det naturligtvis rent förödande..
Avgå DJ Yes!
Uttalandet från "HockeyPappan" är i allra högsta grad motsägelsefullt. Som du skriver så kan inte ett kontrakt vara aktivt, samtidigt som klubben har förhandlingsläge. Elefalks uttalande har förvirrat väldigt många och det är exakt det han vill. Jag tror att Elefalk vill förbättra utgångsläget mot Bern geneom att säga att mackan vill stanna.SirDIFalot skrev:Från HockeyPappan
Som jag skrev tidigare så hoppas jag att Marie Hallman intervjuar Mackan inom en snar framtid
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Weigel vet jag för lite om men känns inte som någon jätteförstärkning. Men ska vi ta steget upp krävs en bredd i laget. Ingen ska känna sig säker på sin plats. Att ha två spelare ´"över" (vilka de blir ska det spelas om) ser jag inget fel i alls.SirDIFalot skrev:Om Mackan och Otto kommer in så tycker jag att värvningen av Tim kommer än mer i vägen än tidigare.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas Otto tar sista centerplatsen.
Sedan vill jag gärna ha med Åberg, DT och Mackan också. Sedan får vi nog leta efter sista pusselbitarna utanför den gångna säsongens spelartrupp.
Linkan - Johner - Åberg
Jimmie - Otto - Nilson
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand
Jag finner det dock grymt orealistiskt att båda Weigel och Tim skulle ställas utanför. Vi har inte plats för dom fyra(Nilsson, Otto, Ljungh, Åberg) spelarna helt enkelt... Speciellt inte om det innebär att vi inte har råd att få in de backar vi behöver.
Att Tjärna jr, Printz, Wesslau, Kempe, Honken, och Boumedienne lämnat från denna säsong borde ge plats för detta lag. Dessutom har alla omförhandlat sina kontrakt vilket säkert ger en hel del också.
Vi lär ha störst chans att studsa tillbaka kommande säsong. Tycker det är värt att lägga krut på en relativt dyr AS-trupp.
Naturligtvis ska det finnas plats för en bra förstamålis samt en riktigt vass back också. Andra topplag i AS har ju det så varför inte vi?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Det som talar emot det är väl att vi skulle ha en extremt dyr forwardsuppsättning? Weigel måste ha en plats. Annars har jag ingen aning om varför vi förlängde med honom. Eller rättare sagt, varför han förlängde med oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Weigel vet jag för lite om men känns inte som någon jätteförstärkning. Men ska vi ta steget upp krävs en bredd i laget. Ingen ska känna sig säker på sin plats. Att ha två spelare ´"över" (vilka de blir ska det spelas om) ser jag inget fel i alls.SirDIFalot skrev:Om Mackan och Otto kommer in så tycker jag att värvningen av Tim kommer än mer i vägen än tidigare.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas Otto tar sista centerplatsen.
Sedan vill jag gärna ha med Åberg, DT och Mackan också. Sedan får vi nog leta efter sista pusselbitarna utanför den gångna säsongens spelartrupp.
Linkan - Johner - Åberg
Jimmie - Otto - Nilson
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand
Jag finner det dock grymt orealistiskt att båda Weigel och Tim skulle ställas utanför. Vi har inte plats för dom fyra(Nilsson, Otto, Ljungh, Åberg) spelarna helt enkelt... Speciellt inte om det innebär att vi inte har råd att få in de backar vi behöver.
Att Tjärna jr, Printz, Wesslau, Kempe, Honken, och Boumedienne lämnat från denna säsong borde ge plats för detta lag. Dessutom har alla omförhandlat sina kontrakt vilket säkert ger en hel del också.
Vi lär ha störst chans att studsa tillbaka kommande säsong. Tycker det är värt att lägga krut på en relativt dyr AS-trupp.
Naturligtvis ska det finnas plats för en bra förstamålis samt en riktigt vass back också. Andra topplag i AS har ju det så varför inte vi?
Expert.
Någon som kan uppdatera mig gällande Cehlin och Brodin? Helst inte lösa rykten utan finns det något mer konkret? Är dom helt avskrivna för DIF?