Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mahone skrev:
Stulle skrev:
Mahone skrev:Nej vill inte ha kvar Nilson på den lön han har nu. Vill inte att det ska bli någon Rami Shaaban, av detta.
Även står det att han inte funderat på att bryta hur kan han då vart tillgänglig för Bern?
De enda är väl om Bern skulle ta över kontraktet.
Vilket kontrakt? Min uppfattning var att allas kontrakt slutade gälla när det blev degradering. Rätta mig om jag har fel.
– Det har ringt klubbar naturligtvis och ställt frågor om vad han vill och vad han har för kontrakt. Men jag har svarat dem att han har två år kvar med Djurgården, säger Nilsons agent Claes Elefalk till HockeyExpressen.se.

Nilson är högavlönad fram till 2014, men några diskussioner om att bryta kontraktet har inte funnits, enligt Claes Elefalk.

Så säger hans agent jag tolkar det som att kontraktet gäller.
Jag tolkar det som att Nilson och hans agent VILL att kontraktet ska gälla. Styrelsen har väl sagt att alla kontrakt måste omförhandlas och han står ju inte ens med i truppen.
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Hans agent verkar ju har snackat med Bern och snackar förmodligen gojja tills allt är klart.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jag tror faktiskt inte man ska lägga någon som helst vikt av intervjun. Det är alldeles för mycket som är oklart. Antingen är det ju bara Elefalk som kör nått agentspel, för att få antingen Djurgården eller ev. Bern att höja buden. Eller så vill helt enkelt Mackan stanna men inga förhandlingar är igång. Elefalk vill antagligen bara Marknadsföra honom lite extra.

Det är bara att vänta och se. Ni som vill ha kvar honom ska nog återgå till inställningen ni hade innan intervjun kom ut.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Mads Bödker lämnar Leksand. Hugg! riktigt stabil back.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det vore såklart rätt otroligt men skulle helt plötsligt både Otto och Mackan bli en del av truppen har vi ju verkligen för många spelare? Särskilt om vi försöker signa Ljungh och Åberg.
Expert.
Harold Camping

SirDIFalot skrev:Det vore såklart rätt otroligt men skulle helt plötsligt både Otto och Mackan bli en del av truppen har vi ju verkligen för många spelare? Särskilt om vi försöker signa Ljungh och Åberg.
Ponera att de 4 kommer in. Då är vi 15 forwards. Sen lär väl t.ex. Wennberg lånas ut.

Det låter väldigt tufft ekonomiskt enligt mig men sett till antalet platser fullt rimligt.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:Det vore såklart rätt otroligt men skulle helt plötsligt både Otto och Mackan bli en del av truppen har vi ju verkligen för många spelare? Särskilt om vi försöker signa Ljungh och Åberg.
Ponera att de 4 kommer in. Då är vi 15 forwards. Sen lär väl t.ex. Wennberg lånas ut.

Det låter väldigt tufft ekonomiskt enligt mig men sett till antalet platser fullt rimligt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppas Otto tar sista centerplatsen.
Sedan vill jag gärna ha med Åberg, DT och Mackan också. Sedan får vi nog leta efter sista pusselbitarna utanför den gångna säsongens spelartrupp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas Otto tar sista centerplatsen.
Sedan vill jag gärna ha med Åberg, DT och Mackan också. Sedan får vi nog leta efter sista pusselbitarna utanför den gångna säsongens spelartrupp.
Om Mackan och Otto kommer in så tycker jag att värvningen av Tim kommer än mer i vägen än tidigare.

Linkan - Johner - Åberg
Jimmie - Otto - Nilson
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand

Jag finner det dock grymt orealistiskt att båda Weigel och Tim skulle ställas utanför. Vi har inte plats för dom fyra(Nilsson, Otto, Ljungh, Åberg) spelarna helt enkelt... Speciellt inte om det innebär att vi inte har råd att få in de backar vi behöver.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Skulle Mackan och Otto bli kvar kommer målvakts- och backsidan bli rejält lidande. Kommer inte finnas många kronor kvar. Dessutom har vi ju då kvar samma förlorargäng som förra året. Hoppas verkligen Mackan hittar något annat, gärna Bern.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

jensa öhling skrev:Skulle Mackan och Otto bli kvar kommer målvakts- och backsidan bli rejält lidande. Kommer inte finnas många kronor kvar. Dessutom har vi ju då kvar samma förlorargäng som förra året. Hoppas verkligen Mackan hittar något annat, gärna Bern.
Ja det låter fullt logiskt. Föräng spelare som Tim, men låt Mackan som har potential att vara bäst i Sverige gå till annat lag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om Mackan skulle vilja vara kvar till rimlig lön, skulle verkligen folk inte vilja ha honom då? Vi snackar om en spelare som snittat 0,75 poäng per match i ES senaste tre säsongerna. Är det enda argumentet "Han ser loj ut" så kan ni ju förklara varför ni så gärna ville ha in Linkan då.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äh, klart Mackan får vara kvar om han kan tänka sig att gå ner minst 60% (helst mer) av lönen. Han är så klart på Allsvenska-nivå en av seriens i särklass bästa forwards. Men jag vill inte ha samma jävla tråkigt uppgivna attityd som han visade stora delar av den gångna säsongen, och han skall definitivt inte vara kapten.
Harold Camping

SirDIFalot skrev:Om Mackan skulle vilja vara kvar till rimlig lön, skulle verkligen folk inte vilja ha honom då? Vi snackar om en spelare som snittat 0,75 poäng per match i ES senaste tre säsongerna. Är det enda argumentet "Han ser loj ut" så kan ni ju förklara varför ni så gärna ville ha in Linkan då.
Det jag irriterar mig på Herr Nilson är att han kan så mycket bättre än vad han visar. Kollar bara i kvalserien när han backcheckade som ett jävla djur. Det såg vi ingenting av under säsong?

Likadant i slutspelet 2010-2011 när jag tycker att han tillsammans med Josef var våra bästa spelare. Riktigt bra. Det såg vi ingenting under säsong?

Då kommer vi till frågan om vi har råd med spelare som endast tänder till när det handlar om vinna eller försvinna?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Självklart är en Mackan en bra spelare. Men han kan ju inte vara kvar med ES-lön. Det är helt ohållbart.

Dessutom börjar ju forwardsplatserna bli fulla samtidigt som vi står helt kort på backsidan och måste ha in en förstekeeper.

Jag ville inte ha tillbaka Linkan eller ha kvar Tim. Jag är trött på att vi bara maler på i samma hjulspår.
Låst