Äh, så illa ser det väl inte ut? Tycker allt flyter på i normalt förväntad takt.isolerad skrev:Just nu tycker jag det är äckligt lite positiva rykten... Var ska det här sluta?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Allt skulle kännas mycket lugnare om vi hade en toppback klar.-daniel- skrev:Äh, så illa ser det väl inte ut? Tycker allt flyter på i normalt förväntad takt.isolerad skrev:Just nu tycker jag det är äckligt lite positiva rykten... Var ska det här sluta?
Just nu känns det som att risken finns att resterande platser fylls med Mattsson, Ryman och Lamberg...

i
- -daniel-
Ja vad vet man... men vi får helt enkelt lita på att Challe gör ett gediget jobb.isolerad skrev:Allt skulle kännas mycket lugnare om vi hade en toppback klar.-daniel- skrev:Äh, så illa ser det väl inte ut? Tycker allt flyter på i normalt förväntad takt.isolerad skrev:Just nu tycker jag det är äckligt lite positiva rykten... Var ska det här sluta?
Just nu känns det som att risken finns att resterande platser fylls med Mattsson, Ryman och Lamberg...

Fast det finns så klart många stora frågetecken kvar, så jag förstår ju din - och säkert många fleras - oro.
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Håller med Daniel, laget ser allsvenskt ut och det är ju är vi ska spela, krävs inga större pjäser för att ligga i topp 5 i AS runt nyår däremot krävs det riktigt bra spets för kvalserien fast vi har ju till januari på oss att värva och att ta in nån på artistkontrakt eller värva i januari kan vara klokt då en sådan spelare kostar en hel del och kan man undvika stora löneposter för hela året gör man nog det.-daniel- skrev:Äh, så illa ser det väl inte ut? Tycker allt flyter på i normalt förväntad takt.isolerad skrev:Just nu tycker jag det är äckligt lite positiva rykten... Var ska det här sluta?
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
1. Skönt att han blir kvar. Han har iaf potentialen att göra poäng.
2. Hur kan agenten inte ha hört någonting från Djurgården?!?
i
-
Intressant. Som jag uppfattar det gäller Nilsons kontrakt enligt Elefalk. Verkar vara en lite vriden artikel.
Konstigt då han inte ens står med i truppen på hemsidan.
Ja jo. Blev lite för mycket med ryktena om att DT ska till Köln. Jag hade räknat med att han skulle vara kvar. Istället började rykten om Ericson florera. Brrrr...-daniel- skrev:Ja vad vet man... men vi får helt enkelt lita på att Challe gör ett gediget jobb.isolerad skrev:Allt skulle kännas mycket lugnare om vi hade en toppback klar.-daniel- skrev:Äh, så illa ser det väl inte ut? Tycker allt flyter på i normalt förväntad takt.isolerad skrev:Just nu tycker jag det är äckligt lite positiva rykten... Var ska det här sluta?
Just nu känns det som att risken finns att resterande platser fylls med Mattsson, Ryman och Lamberg...![]()
Fast det finns så klart många stora frågetecken kvar, så jag förstår ju din - och säkert många fleras - oro.
i
-
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... nna-i-dif/
Elefalk och Nilson verkar vilja sänka DIF ekonomiskt genom att hävda att kontaktet gäller.
Otroligt girigt av Mackan. Byt klubb i stället!
Elefalk och Nilson verkar vilja sänka DIF ekonomiskt genom att hävda att kontaktet gäller.
Otroligt girigt av Mackan. Byt klubb i stället!
Otto vill stanna, men inget klart än. Från 100%ig källa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
Zabel på facebook?Magnutz skrev:Otto vill stanna, men inget klart än. Från 100%ig källa.

DIF!
Nehe, dom räknar jag inte med.-daniel- skrev:4 har vi (5 med Arnesson), men dessa bör räknas som 3. Allt annat vore korkat.sunne skrev:Just nu har vi bara 3 backar klara inför nästa säsong.
Har vi någon aning om vilka som ev kommer att krita på?
Florerar ju inga rykten om några backar...
@ Stulle: Ja, det måste vara samma. Han har ju dessutom spelat en längre sejour i Bofors sen tidigare om jag inte minns fel...
Såg förresten att Jonte Hedström var klar för förlängning i TIK; så honom kan vi som tur är (knappast förvånande heller) stryka helt från alla spekulationer.
Och nu förlorade vi kampen om Fredrik Ericson också.
Nån som har en aning om vem vi kan vara ute efter???
Känns som sagt va lite tunt bakåt.
Hoppas inte det blir som många andra säsonger att vi är för dåliga bakåt!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Så agenten sätter först Mackan på marknaden i hopp om att försöka få in lite extra kulor, sen när Mackan själv säger till agenten att han hellre vill lira kvar i DIF så gör agenten allt han kan för att få ut så mycket kosing som möjligt?
avd. skyll allt på agenten

Jag är inte arg, och inte besviken.
Skulle mackan lira med bremberg skulle han spruta in mål!Stulle skrev:Så agenten sätter först Mackan på marknaden i hopp om att försöka få in lite extra kulor, sen när Mackan själv säger till agenten att han hellre vill lira kvar i DIF så gör agenten allt han kan för att få ut så mycket kosing som möjligt?
Extremt oroväckande, och otydligt. Tror mackan att han ska få samma lön kommande säsong som tidigare så är han ju otroligt naiv. Om han däremot kan tänka sig stanna för en fungerande lön så är han tveklöst en allsvensk tillgång.
Och varför snackar de inte med varandra? Detta är ett fall för fröken Hallman