Slulle inte förvåna mig om det är vår käre Hawkeye som ligger bakom även detta rykte precis som med Bonsaksenryktet som sedan visade sig inte ha någon som helst grund....BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med. Minns honom för tiden hos oss. Då var han kass.SirDIFalot skrev:Fredrik Ericsson vore en mardröm och sannerligen ett bevis på att vi har svårt att få in spelare utan Djurgårdskoppling.
Vi behöver backar för förstabackpar nu, kom igen!
Har han inte blivit klasser bättre vore det ren idioti att ta in honom.
Ska vi inte tillbaka?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- DIF_Soldier
Går hellre all in och spränger budgetgränsen för en snabb återkomst än att lågbudgetsatsa och bli fyra i kvalserien de kommande fem åren.
Vi måste upp och då gäller det att gambla lite med plånboken.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Tar hellre in någon transatlant för samma pengar och gamblar fullt ut. Kan bli ett fynd. Kan bli en flopp. Nej vi har signat dom backarna vi ska ha för 2a och 3e paren nu. Dags att få in back #1 och back #2.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med. Minns honom för tiden hos oss. Då var han kass.SirDIFalot skrev:Fredrik Ericsson vore en mardröm och sannerligen ett bevis på att vi har svårt att få in spelare utan Djurgårdskoppling.
Ska vi inte tillbaka?
Det enda som skulle få mig att någorlunda acceptera en sådan värvning vore om man inte samma meddelande bekräftade att två riktigt bra backar ska in fortfarande.
Expert.
-
Håller helt med!!! Vad är det för mening att komma fyra??? Bättre är lyss till den sträng som brast än att inte spänna bågenDIF_Soldier skrev:Går hellre all in och spränger budgetgränsen för en snabb återkomst än att lågbudgetsatsa och bli fyra i kvalserien de kommande fem åren.

För övrigt skulle jag inte bli alltför ledsen övert beskeded att Guilio Scandella har kritat på för DIF den kommande veckan. Verkar verkar vara en kille med koll på målet!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18000
- SirDIFalot
Var Scandella ett förslag från någon på forumet bara eller är det ett riktigt rykte? Har svårt att se någon plats för honom nu när vi signat Tim.DIF e Cult skrev:Håller helt med!!! Vad är det för mening att komma fyra??? Bättre är lyss till den sträng som brast än att inte spänna bågenDIF_Soldier skrev:Går hellre all in och spränger budgetgränsen för en snabb återkomst än att lågbudgetsatsa och bli fyra i kvalserien de kommande fem åren.
Vi måste upp och då gäller det att gambla lite med plånboken.Annars kanske vi inte har någon båge att spänna överhuvudtaget i framtiden...
För övrigt skulle jag inte bli alltför ledsen övert beskeded att Guilio Scandella har kritat på för DIF den kommande veckan. Verkar verkar vara en kille med koll på målet!!
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Absolut, som en billig breddspelare borde han fungera. Men annars nej tack. Kommande tre backar som värvas måste tillhöra topp 4 (räknar Lidström dit faktiskt) om vi ska upp.SirDIFalot skrev:Tar hellre in någon transatlant för samma pengar och gamblar fullt ut. Kan bli ett fynd. Kan bli en flopp. Nej vi har signat dom backarna vi ska ha för 2a och 3e paren nu. Dags att få in back #1 och back #2.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med. Minns honom för tiden hos oss. Då var han kass.SirDIFalot skrev:Fredrik Ericsson vore en mardröm och sannerligen ett bevis på att vi har svårt att få in spelare utan Djurgårdskoppling.
Ska vi inte tillbaka?
Det enda som skulle få mig att någorlunda acceptera en sådan värvning vore om man inte samma meddelande bekräftade att två riktigt bra backar ska in fortfarande.
Alternativet Eriksson plus två klassbackar, DT och Timmy.
Eller gör vi som förra året och hoppas att någon av Holm eller Gustavsson ska slå igenom?
Det finns lediga bra backar. Sådana som inte Elitserielagen kommer att hugga stenhårt på och som istället för högre liga/brist på anbud väljer en större roll i vårt lag.
(exempel diskuteras på sid 402 i sillytråden).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det var ett förslag bara. Tycker han verkar intressant. Tycker också att en spelare som Ryan Kinasewich verkar intressant. Österrikes liga håller i princip samma klass som Allsvenskan. Kanske till och med är snäppet vassare. Bland annat EuropeanTrophy-laget (Red Bull) EC Salzburg spelar där.SirDIFalot skrev:Var Scandella ett förslag från någon på forumet bara eller är det ett riktigt rykte? Har svårt att se någon plats för honom nu när vi signat Tim.DIF e Cult skrev:Håller helt med!!! Vad är det för mening att komma fyra??? Bättre är lyss till den sträng som brast än att inte spänna bågenDIF_Soldier skrev:Går hellre all in och spränger budgetgränsen för en snabb återkomst än att lågbudgetsatsa och bli fyra i kvalserien de kommande fem åren.
Vi måste upp och då gäller det att gambla lite med plånboken.Annars kanske vi inte har någon båge att spänna överhuvudtaget i framtiden...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14701
Jerka skrev:Det var ett förslag bara. Tycker han verkar intressant. Tycker också att en spelare som Ryan Kinasewich verkar intressant. Österrikes liga håller i princip samma klass som Allsvenskan. Kanske till och med är snäppet vassare. Bland annat EuropeanTrophy-laget (Red Bull) EC Salzburg spelar där.SirDIFalot skrev:Var Scandella ett förslag från någon på forumet bara eller är det ett riktigt rykte? Har svårt att se någon plats för honom nu när vi signat Tim.DIF e Cult skrev:Håller helt med!!! Vad är det för mening att komma fyra??? Bättre är lyss till den sträng som brast än att inte spänna bågenDIF_Soldier skrev:Går hellre all in och spränger budgetgränsen för en snabb återkomst än att lågbudgetsatsa och bli fyra i kvalserien de kommande fem åren.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14701
Schyssta pinnar där.
Hannula ska ha siktats på Oliver Twist tillsammans med Fimpen och Ölvestad i fredags enligt pålitliga källor. Betyder förvisso absolut ingenting annat än att de umgås som polare, men Fimpen har ju en talang för övertalningskampanjer och Hannula har han väl petat på tidigare om jag inte minns fel.Nissehult skrev:Jo, det är han (lego). Men han har trots det hjärta för DIF.Rix skrev:Har Hannula hjärta för DIF? Inget illa om Mika han är förbannat duktig, men han är en legoknekt så enkelt är det.Nissehult skrev:Mika Hannula? Någon som har nån info? Har hjärtat men vet inte om han har möjlighet att få kontrakt utomlands?
- -daniel-
Fredrik Ericson känns väl inte så jättehett, men ungefär samma som Bonsaksen - om det är tänkt som en av 3 kvarvarande backar kan det absolut fungera.
Funderat på det än mer sen i går; oerhört korkat om man räknar med att Gustafsson / Lennhammer och Holm skall vara ordinarie... dessa 3 herrar skall få slåss om 2 platser, allt annat är fullständigt idiotiskt.
Jag vill ha en intervju med Challe där han säger vad man är ute efter. Är det 3 backar, 2 forwards och en målvakt som gäller? Några namn kommer han naturligtvis inte uppge men man borde kunna få reda på vad som eftersöks.
Btw så drömde jag inatt att Daniel Tjärnqvist kritade på, var helt övergygad om att det var sant tills jag satte mig vid datorn och insåg att så definitivt inte var fallet. Han lär till 95% försvinna...
Funderat på det än mer sen i går; oerhört korkat om man räknar med att Gustafsson / Lennhammer och Holm skall vara ordinarie... dessa 3 herrar skall få slåss om 2 platser, allt annat är fullständigt idiotiskt.
Jag vill ha en intervju med Challe där han säger vad man är ute efter. Är det 3 backar, 2 forwards och en målvakt som gäller? Några namn kommer han naturligtvis inte uppge men man borde kunna få reda på vad som eftersöks.
Btw så drömde jag inatt att Daniel Tjärnqvist kritade på, var helt övergygad om att det var sant tills jag satte mig vid datorn och insåg att så definitivt inte var fallet. Han lär till 95% försvinna...
- SirDIFalot
Samma här! Fast med Tellan. Han skulle få 220k i månaden i år och 160k i månaden nästa år. I samma veva presenterades någon ryss också. Som hade snittat 250-300 utvisningsminuter per år man samtidigt gjort 10+ mål och 20+ assist. Men inte spelat på hela förra säsongen. "Did not play" på eliteprospects. Tror han hette Adam Sedena. Skulle tjäna 60k i månaden i år och 80k nästa år om vi gick upp. Tyckte det var lite udda att DIF presenterade lönerna...-daniel- skrev:Fredrik Ericson känns väl inte så jättehett, men ungefär samma som Bonsaksen - om det är tänkt som en av 3 kvarvarande backar kan det absolut fungera.
Expert.
- -daniel-
SirDIFalot skrev:Samma här! Fast med Tellan. Han skulle få 220k i månaden i år och 160k i månaden nästa år. I samma veva presenterades någon ryss också. Som hade snittat 250-300 utvisningsminuter per år man samtidigt gjort 10+ mål och 20+ assist. Men inte spelat på hela förra säsongen. "Did not play" på eliteprospects. Tror han hette Adam Sedena. Skulle tjäna 60k i månaden i år och 80k nästa år om vi gick upp. Tyckte det var lite udda att DIF presenterade lönerna...-daniel- skrev:Fredrik Ericson känns väl inte så jättehett, men ungefär samma som Bonsaksen - om det är tänkt som en av 3 kvarvarande backar kan det absolut fungera.

Din dröm verkade roligare än min...kommer inte ihåg så värst mycket mer än att DT var klar.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Enligt Mr Madhawk är Hadelöv på gång om det inte blir Tellan...SirDIFalot skrev:Den är ju en månad gammal. Mycket kan ha hänt sedan dess.XantE skrev:Angående Tellqvist så undrar jag om man ska tro på vad rödhöken skriver här:http://mrmadhawk.se/2012/april/reidebor ... g-ock.html.. undra vilken kanonkälla det är.. vore intressant att veta. Hoppas verkligen det blir Tellqvist.
- DIF_Soldier
Var inte han föreslagen/ryktad till oss?@MariaNordstrom på Twitter skrev: Backen Nils Andersson kommer inte att spela med #timraik nästa säsong.
Retweeted by Johan Svensson (MrMadhawk)
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Föreslagen mest tror jag.DIF_Soldier skrev:Var inte han föreslagen/ryktad till oss?@MariaNordstrom på Twitter skrev: Backen Nils Andersson kommer inte att spela med #timraik nästa säsong.
Retweeted by Johan Svensson (MrMadhawk)
Expert.