VM 2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Frajn
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: VM 2012

Inlägg av Frajn »

Magnutz skrev:
JohanPez skrev:
minalman skrev:"Ishockeyförbundets ordförande Christer Englund:

- Det är klart att jag är besviken. Det är ingen tvekan om det, med det lag vi har i dag hade jag hoppats nå 10 000 på våra matcher.
Det är bara att konstatera att folk är bortskämda och i dag är det en fantastisk exponering i tv, vi har en del att bita i."

"Folk är bortskämda!" Killen är ju helt fel ute.
Haha snacka om att inte ha någon verklighetsförankring överhuvudtaget.
Vilken jävla praktsopa.
Ja.. "Hej ärade kundkrets. Här är mitt meddelande till er alla (förutom ni med gott om stålar): Go Fuck Yourselves."

Helt otroligt. Och TV4s produktion är ett skämt av ofantliga mått. Såg ni den där "taktiktavlan" Wikegård skulle visa något på under matchen? Den där "skärmen".. Den syntes ju fan inte ens för att de valt att lägga den i något grafiskt "Hej Rymden"-gränssnitt. Parodi, detta blir fan spiken i min VM-kista. Har tyckt turneringen varit urvattnad förut men nu är den dränkt.
Vet inte hur jag tog mig igenom sändningen igår egentligen, var nog enbart Wikegård och Lasse G som höll mig kvar (kanske det stundtals vackra spelet från Sveriges sida :P ). Men annars säger jag bara WTF! Leif Boork, gör alla en tjänst och sluta! Fanns så mycket dåligt med hela produktionen och biljettpriserna ska vi inte ens tala om. Tragiskt. Sänk priserna direkt, jag menar det blir roligare för alla med så mycket folk som möjligt på läktarna.. Nää usch, blir till att prova och kolla på tv utan ljud med radiosporten på..
Ur spår bönder!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frajn skrev:
Magnutz skrev:
JohanPez skrev:
minalman skrev:"Ishockeyförbundets ordförande Christer Englund:

- Det är klart att jag är besviken. Det är ingen tvekan om det, med det lag vi har i dag hade jag hoppats nå 10 000 på våra matcher.
Det är bara att konstatera att folk är bortskämda och i dag är det en fantastisk exponering i tv, vi har en del att bita i."

"Folk är bortskämda!" Killen är ju helt fel ute.
Haha snacka om att inte ha någon verklighetsförankring överhuvudtaget.
Vilken jävla praktsopa.
Ja.. "Hej ärade kundkrets. Här är mitt meddelande till er alla (förutom ni med gott om stålar): Go Fuck Yourselves."

Helt otroligt. Och TV4s produktion är ett skämt av ofantliga mått. Såg ni den där "taktiktavlan" Wikegård skulle visa något på under matchen? Den där "skärmen".. Den syntes ju fan inte ens för att de valt att lägga den i något grafiskt "Hej Rymden"-gränssnitt. Parodi, detta blir fan spiken i min VM-kista. Har tyckt turneringen varit urvattnad förut men nu är den dränkt.
Vet inte hur jag tog mig igenom sändningen igår egentligen, var nog enbart Wikegård och Lasse G som höll mig kvar (kanske det stundtals vackra spelet från Sveriges sida :P ). Men annars säger jag bara WTF! Leif Boork, gör alla en tjänst och sluta! Fanns så mycket dåligt med hela produktionen och biljettpriserna ska vi inte ens tala om. Tragiskt. Sänk priserna direkt, jag menar det blir roligare för alla med så mycket folk som möjligt på läktarna.. Nää usch, blir till att prova och kolla på tv utan ljud med radiosporten på..
Hockeyn i sig var bra stundtals men för mig är det en paketlösning. Jag kräver kvalitet från produktionsbolaget OCH från sporten. TV4 våldförde sig på hockeyslutspelet, både förra året och i år. De gör ytterligare en farsartad Stefan & Krister/Helan & Halvan-produktion som jag skäms över något jävligt. Vafan, det är ju prao-elev-kvalitet på rubbet?!

Otroligt dåligt. Sen har vi biljettpriserna. De har visst "chock-sänkts" så att alla vi "snåla och bortskämda" ska kunna se hockeyn och fylla arenorna... skämskudde era jävla girigbukar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
HomeOfSvenTumba

VM 2012

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Jädrar Malkin!
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4782700.ab

Kändes rätt så bra att få betala 395kr/st för platser på A11, rad 9... 8)
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Wikegård kör över den där Englund nu..
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

riktigt bra sågning från wikegård just nu på tv4! ansikte mot ansikte med christer englund, nästan svarslös och tar till samma ursäkter som han gjort nu ett tag, och wikegård svarar direkt! fortsätt så!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag tycker inte produktionen var dålig igår, som Magnutz tycker. Det var alldeles för lalligt och larvigt i slutspelet, det medger jag men igår var det bra. Blir nog inte bättre än så i Sverige, Viasat hade ju kört fast totalt och hade det gått i SVT hade tex Fjäll och Lehmann varit bra, men Chris och den där gamlingen Staffan hade man bara tröttnat på.

Peter Jihde är Sveriges i särklass bästa live-programledare, men han tar sig själv på för stort allvar ibland och då kan det bli för mycket. Men igår höll han sig kan jag tycka.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

seppuko skrev:Jag tycker inte produktionen var dålig igår, som Magnutz tycker. Det var alldeles för lalligt och larvigt i slutspelet, det medger jag men igår var det bra. Blir nog inte bättre än så i Sverige, Viasat hade ju kört fast totalt och hade det gått i SVT hade tex Fjäll och Lehmann varit bra, men Chris och den där gamlingen Staffan hade man bara tröttnat på.

Peter Jihde är Sveriges i särklass bästa live-programledare, men han tar sig själv på för stort allvar ibland och då kan det bli för mycket. Men igår höll han sig kan jag tycka.
Låt gå för "gamlingen" men hur kan man tröttna på chris? Riktigt påläst kille som vet vad han pratar om, samt att han fungerade perfekt i kombination med wikegård.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

lkpgsödra skrev:
seppuko skrev:Jag tycker inte produktionen var dålig igår, som Magnutz tycker. Det var alldeles för lalligt och larvigt i slutspelet, det medger jag men igår var det bra. Blir nog inte bättre än så i Sverige, Viasat hade ju kört fast totalt och hade det gått i SVT hade tex Fjäll och Lehmann varit bra, men Chris och den där gamlingen Staffan hade man bara tröttnat på.

Låt gå för "gamlingen" men hur kan man tröttna på chris? Riktigt påläst kille som vet vad han pratar om, samt att han fungerade perfekt i kombination med wikegård.
Jag gillar Chris faktiskt, men kombinationen med Wikegård var episk. Efter det inte lika bra. Men dreamteam för produktion för mig vore Fjäll, Lehmann, Wikegård, Granqvist, Båda Jihdarna och Chris :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

seppuko skrev:
lkpgsödra skrev:

Jag gillar Chris faktiskt, men kombinationen med Wikegård var episk. Efter det inte lika bra. Men dreamteam för produktion för mig vore Fjäll, Lehmann, Wikegård, Granqvist, Båda Jihdarna och Chris :D
Jihde är ju helt ute och cyklar med sina intervjuer, helt fel frågor och man känner pinsamheten genom tv skärmen..

Renberg & marie, wikegård och chris är mitt dreamteam, aka SVT teamet.. tappar gärna fjäll som typ täcker 50 sporter men inte förstår en enda, samt han äldre personen som jag glömt namnet på..
Mash

Inlägg av Mash »

Finns ju ingenting att klaga på.. Oerhört bra hockey och individuella insatser.

Stor ironi med uttalanden från förbundet, känns som dom inte är närvarande för fem öre.
Att folk som köpt biljetter innan klagar kan i min syn ses som större ironi, är man dum nog (ursäkta om jag förolämpar er) att köpa biljett för 1,500 så får man skylla sig själv. En prissänkning var ju väntad, frågan var väl bara när.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Klart som korvspad att Sverige kan bättre än så här. Gnälliga kommentatorern, pajasaser mellan perioderna och olidlig reklam som är helt osynkad med sporten.

Jihde är bra live men inte när det gäller Hockey. Inte på någon punkt. Han kan inte sporten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Globe Arenas.. Tredje gången en sargdörr går upp, rent jävla livsfarligt.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Usch vad överhypade duon Silvferberg och Järnkrok är. TOTALT osynliga sålänge de inte får spela PP. Varför Mårts väljer att testa Alfie med dem två är något jag inte kan förstå.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

För att inte tala om Johan Larsson..
Skriv svar