-daniel- skrev:Känns katastrofalt tunt med den backuppsättningen, jag orkar inte göra någon beräkning nu eftersom det mestadels blir spekulationer men känns som vår trupp borde vara ganska så billig so far..? Ryktas om riktigt dåligt med betalt för trotjänarna Jimmie, Fimpen. Sen billigt kontrakt på Holmqvist. Linkan & Johner kostar en slant men annars har vi inga dyra spelare hittills, vi kommer väl ändå ha top 3 dyraste truppen i Allsvenskan och jag tycker det känns väldigt märkligt om man tar för givet att hela trion Holm / Gustafsson och Lennhammer skall vara ordinarie. Åtminstone om vi har ambitioner att ta oss upp till ES...
Jag är småskeptisk till Tim i det här läget, ja. Precis som jag skrev tidigare. Ser inte riktigt vart han skall få plats i laget, jag antar man ser honom som en spelare i någon av de första två linorna och det gillar jag inte alls. Men samtidigt tror jag han kan göra en del poäng och framförallt skapa ytor åt andra i Hockeyallsvenskan. Jag är lite kluven, men i nuläget hade jag UTAN TVEKAN hellre sett en målskytt in i laget. Sen tror jag förvisso inte Tim är jättedyr i sammanhanget.
Vet inte om den här truppen varit så billig. Hur mycket har vår budget från ifjol sjunkit med? 60%? Då låter det rätt rimligt.
En snubbe som Ljungh hade ju 10k i månaden i Västerås. Lennhammer, Holm, Gustafsson har nog i alla fall 20-25k så att de klarar sig. Så att vi har top 3 i AS betyder nog inte så mycket.
En backgeneral måste in dock, tvåvägsback som är top 3 i AS i båda zonerna.
Det är svårt att spekulera om löner, och speciellt nu... 60% minskning kan stämma. Men känns alldeles oavsett som vi har väldigt många unga spelare som knappast lyfter några större summor.
Men backsidan är jag oerhört oroad över, vad skall vi göra om vi får skador? Man kan inte förlita sig på att ett helt oprövat kort (Arnesson) skall kunna komma in och fylla platsen. Vad händer om vi får fler skador...? Det är inte direkt ovanligt. Tror fortfarande att det siktas på 3 backar till, vore dumdristigt annars.
Sen undrar jag hur man tänker i fallet med Otto, om nu Ljungh kommer in (vilket jag hoppas!) så blir det väldigt svårt att "få plats" med Kristofer känns det som. Det borde fortfarande vara en målskytt vi letar efter...
-daniel- skrev:Det är svårt att spekulera om löner, och speciellt nu... 60% minskning kan stämma. Men känns alldeles oavsett som vi har väldigt många unga spelare som knappast lyfter några större summor.
Men backsidan är jag oerhört oroad över, vad skall vi göra om vi får skador? Man kan inte förlita sig på att ett helt oprövat kort (Arnesson) skall kunna komma in och fylla platsen. Vad händer om vi får fler skador...? Det är inte direkt ovanligt. Tror fortfarande att det siktas på 3 backar till, vore dumdristigt annars.
Sen undrar jag hur man tänker i fallet med Otto, om nu Ljungh kommer in (vilket jag hoppas!) så blir det väldigt svårt att "få plats" med Kristofer känns det som. Det borde fortfarande vara en målskytt vi letar efter...
Jag tror man fått en hint från Otto att han lägger av. För vi börjar få slut på platser nu. Jag tror Arnesson är 7:e back och att Alexander Falk är 8:e back. Som tränar med laget just nu.
-daniel- skrev:Det är svårt att spekulera om löner, och speciellt nu... 60% minskning kan stämma. Men känns alldeles oavsett som vi har väldigt många unga spelare som knappast lyfter några större summor.
Jag tror man fått en hint från Otto att han lägger av. För vi börjar få slut på platser nu. Jag tror Arnesson är 7:e back och att Alexander Falk är 8:e back. Som tränar med laget just nu.
Möjligt.
Låter skralt på backsidan, och kan bli en fullständig mardröm om vi får skador... man får ju nästan räkna med att en back alltid är skadad (historiskt lär väl det kunna ligga därikring) och redan då känns det jobbigt.
Aja, vi får se. Hoppas android eller någon kan göra en uppskattning på lönerna på de kontrakterade spelare vi har nu...vore i vilket fall oerhört intressant att se ett facit på vad vi pungat ut med hittills av de där 15-20 miljonerna.
Möjligt.
Låter skralt på backsidan, och kan bli en fullständig mardröm om vi får skador... man får ju nästan räkna med att en back alltid är skadad (historiskt lär väl det kunna ligga därikring) och redan då känns det jobbigt.
Aja, vi får se. Hoppas android eller någon kan göra en uppskattning på lönerna på de kontrakterade spelare vi har nu...vore i vilket fall oerhört intressant att se ett facit på vad vi pungat ut med hittills av de där 15-20 miljonerna.
Ja, jag tycker det känns jobbigt att vi har fem backar signade, men en snittålder på 20 år. Måste verkligen in en general. Det hade varit i år som vi hade behövt Ragnarsson mest av allt.
Jag gör ett försök själv till spekulation om löner (NOTERA ATT DET ENDAST ÄR REN OCH SKÄR SPEKULATION):
Målvakter
Adam Reideborn 25'
Backar
Linus Arnesson 15'
David Lidström 45'
Kim Lennhammer 40'
Erik Gustafsson 40'
Philip Holm 30'
Forwards
Dustin Johner 85'
Marcus Sörensen 45'
Alexander Wennberg 10'
Ludwig Blomstrand 15'
Henrik Eriksson 50'
Michael Holmqvist 25'
Jimmie Ölvestad 60'
Christian Eklund 45'
Fredrik Bremberg 100'
Fredric Weigel 20'
Tim Eriksson 45'
TOT = 690.000 / månaden exkl sociala avgifter. Det gör att vi har kvar minst runt 550' / månaden för en förstamålvakt, 3 backar till och två forwards. Detta är om vi räknar med en hyfsat modest budget på 15 miljoner / exkl sociala avgifter, tror vi faktiskt har mer att röra oss med.
Vart räknar jag fel? Har svårt att se att lönerna är så extremt mycket högre på de spelare vi har kontrakterade om jag skall vara ärlig...Man ger inga drömlöner i HA. Men om någon tror sig ha mer koll får ni gärna såga mig, det bjuder jag på.
-daniel- skrev:Jag gör ett försök själv till spekulation om löner (NOTERA ATT DET ENDAST ÄR REN OCH SKÄR SPEKULATION):
Målvakter
Adam Reideborn 25'
Backar
Linus Arnesson 15'
David Lidström 45'
Kim Lennhammer 40'
Erik Gustafsson 40'
Philip Holm 30'
Forwards
Dustin Johner 85'
Marcus Sörensen 45'
Alexander Wennberg 10'
Ludwig Blomstrand 15'
Henrik Eriksson 50'
Michael Holmqvist 25'
Jimmie Ölvestad 60'
Christian Eklund 45'
Fredrik Bremberg 100'
Fredric Weigel 20'
Tim Eriksson 45'
TOT = 690.000 / månaden exkl sociala avgifter. Det gör att vi har kvar minst runt 550' / månaden för en förstamålvakt, 3 backar till och två forwards. Detta är om vi räknar med en hyfsat modest budget på 15 miljoner / exkl sociala avgifter, tror vi faktiskt har mer att röra oss med.
Vart räknar jag fel? Har svårt att se att lönerna är så extremt mycket högre på de spelare vi har kontrakterade om jag skall vara ärlig...Man ger inga drömlöner i HA. Men om någon tror sig ha mer koll får ni gärna såga mig, det bjuder jag på.
Alltså, det ser ju korrekt ut. Tills man tänker på totalsumman... 690.000 i månaden på 17 spelare?! Det måste vara omöjligt.
-daniel- skrev:Jag gör ett försök själv till spekulation om löner (NOTERA ATT DET ENDAST ÄR REN OCH SKÄR SPEKULATION):
Målvakter
Adam Reideborn 25'
Backar
Linus Arnesson 15'
David Lidström 45'
Kim Lennhammer 40'
Erik Gustafsson 40'
Philip Holm 30'
Forwards
Dustin Johner 85'
Marcus Sörensen 45'
Alexander Wennberg 10'
Ludwig Blomstrand 15'
Henrik Eriksson 50'
Michael Holmqvist 25'
Jimmie Ölvestad 60'
Christian Eklund 45'
Fredrik Bremberg 100'
Fredric Weigel 20'
Tim Eriksson 45'
Alltså, det ser ju korrekt ut. Tills man tänker på totalsumman... 690.000 i månaden på 17 spelare?! Det måste vara omöjligt.
Ja, det låter hysteriskt lite... det är ungefär vad Klasen tjänade (med sign-on bonus då) i Malmö.
Men grejen är att jag har SJUKT svårt att tro att vi ger så mycket högre löner i det här skedet... det finns inte på kartan att man slantar upp över 100k till någon av de vi har kontrakterade, möjligtvis att man sträcker sig en bit mer när det gäller Linkan och kanske Johner (tror dock Dustin tjänade 60-70 i TAIF vad jag hört).
Målvakter
Adam Reideborn 25'
Backar
Linus Arnesson 15'
David Lidström 45'
Kim Lennhammer 40'
Erik Gustafsson 40'
Philip Holm 30'
Forwards
Dustin Johner 85'
Marcus Sörensen 45'
Alexander Wennberg 10'
Ludwig Blomstrand 15'
Henrik Eriksson 50'
Michael Holmqvist 25'
Jimmie Ölvestad 60'
Christian Eklund 45'
Fredrik Bremberg 100'
Fredric Weigel 20'
Tim Eriksson 45'
Ja, det låter hysteriskt lite... det är ungefär vad Klasen tjänade (med sign-on bonus då) i Malmö.
Men grejen är att jag har SJUKT svårt att tro att vi ger så mycket högre löner i det här skedet... det finns inte på kartan att man slantar upp över 100k till någon av de vi har kontrakterade, möjligtvis att man sträcker sig en bit mer när det gäller Linkan och kanske Johner (tror dock Dustin tjänade 60-70 i TAIF vad jag hört).
Får hoppas vi lägger undan till någon AHL-back för typ 200k i månaden. Där tjänar dom inte mycket och en transatlant skiter i om det är AS eller ES. Om lönen är rätt.
Edit: Jag tror inte Tim har gått ner ända till 45 dock. Det är faktiskt rätt sjuka summor breddspelare som Tim tjänar i ES.
Målvakter
Adam Reideborn 25'
Backar
Linus Arnesson 15'
David Lidström 45'
Kim Lennhammer 40'
Erik Gustafsson 40'
Philip Holm 30'
Forwards
Dustin Johner 85'
Marcus Sörensen 45'
Alexander Wennberg 10'
Ludwig Blomstrand 15'
Henrik Eriksson 50'
Michael Holmqvist 25'
Jimmie Ölvestad 60'
Christian Eklund 45'
Fredrik Bremberg 100'
Fredric Weigel 20'
Tim Eriksson 45'
Får hoppas vi lägger undan till någon AHL-back för typ 200k i månaden. Där känner dom inte mycket och en transatlant skiter i om det är AS eller ES. Om lönen är rätt.
Edit: Jag tror inte Tim har gått ner ända till 45 dock. Det är faktiskt rätt sjuka summor breddspelare som Tim tjänar i ES.
Mmjo, jag hoppas som sagt typ Soares eller liknande spelare också. Vi behöver spets!
Men alltså, ponera att det på ett ungefär stämmer - eller säg att vi ökar på totalen med 100k ytterligare i månaden för att ta höjd, men att vi i gengäld landar på 18 miljoner i spelarbudget (vilket jag tror är fullt realistiskt). Det skulle så fall ge oss i alla fall 700' / månaden kvar. Det borde vi kunna få en stabil förstakeeper (Tellan runt 100'), 2st bra backar för ett första backpar (2x 150') och två klassforwards för 2x150'.
Tror dock inte ett dugg på det här scenariot om jag skall vara ärlig.
Målvakter
Adam Reideborn 25'
Backar
Linus Arnesson 15'
David Lidström 45'
Kim Lennhammer 40'
Erik Gustafsson 40'
Philip Holm 30'
Forwards
Dustin Johner 85'
Marcus Sörensen 45'
Alexander Wennberg 10'
Ludwig Blomstrand 15'
Henrik Eriksson 50'
Michael Holmqvist 25'
Jimmie Ölvestad 60'
Christian Eklund 45'
Fredrik Bremberg 100'
Fredric Weigel 20'
Tim Eriksson 45'
Får hoppas vi lägger undan till någon AHL-back för typ 200k i månaden. Där känner dom inte mycket och en transatlant skiter i om det är AS eller ES. Om lönen är rätt.
Mmjo, jag hoppas som sagt typ Soares eller liknande spelare också. Vi behöver spets!
Men alltså, ponera att det på ett ungefär stämmer - eller säg att vi ökar på totalen med 100k ytterligare i månaden för att ta höjd, men att vi i gengäld landar på 18 miljoner i spelarbudget (vilket jag tror är fullt realistiskt). Det skulle så fall ge oss i alla fall 700' / månaden kvar. Det borde vi kunna få en stabil förstakeeper (Tellan runt 100'), 2st bra backar för ett första backpar (2x 150') och två klassforwards för 2x150'.
Tror dock inte ett dugg på det här scenariot om jag skall vara ärlig.
Hehe, gissade också på att Tellan kommer tjäna runt 100'. Sen kommer ju förmodligen Ljungh med, som troligtvis kommer tjäna 30-40'.
Tyvärr så känns det inte som att alltför många inser att vi spelar i ALLSVENSKAN(!). Självklart vill jag också ha in en utpräglad sniper som gör 25+ mål, men jag tror inte att spelare som har gjort det förut kommer att nöja sig med att spela i allsvenskan med tanke på att det finns rätt många fler ligor som har mycket bättre mediatäckning, än vad AS har (kolla på AS hemsida tex), vilket ger dom en större chans att spela i en bättre liga i framtiden. Personligen tror jag att vi kommer få det väldigt svårt att signa någon som Soares eller Fleury därför att dom har redan bevisat vad dom kan, istället tror jag att vi får hoppas på att någon av dom redan signat överraskar positivt och blir den målskytt vi har saknat sedan Engqvist lämnade.
Jag hatar att låta så negativ, men självklart skulle jag bli extremt lyckligt om vi lyckas signa en redan utpräglad målskytt men som jag ser det så tror jag inte vi kommer få in någon redan utpräglad målskytt, utan förhoppningsvis kommer vi istället utveckla nån som gör mål på löpande band.