Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

En sak är säker iaf - Tim berör! :P
Manijock

Inlägg av Manijock »

SkönaDjurgårn skrev:En sak är säker iaf - Tim berör! :P
Så sant som det är sagt.

Tim är DIF 8) Samba Djurgården 12/13
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Men hold your horses gällande Tim. Otroligt att man dissar killen. En mer laglojal spelare och energigivare finns inte i DIF. Vänta med sågningarna tills Tim motbevisat er alla i allsvenskan.
Varmt välkommen Tim och stort cred att du inte bara ser till plånboken utan sätter äran i att spela upp DIF i elitserien främst. Sånt respekterar jag...
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

Kul med debatten om Tim! Personligen är det en stor favorit men jag håller med om att han är begränsad. Med en målgörare bredvid sig kan det nog bli bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Doyle skrev:Men hold your horses gällande Tim. Otroligt att man dissar killen. En mer laglojal spelare och energigivare finns inte i DIF. Vänta med sågningarna tills Tim motbevisat er alla i allsvenskan.
Varmt välkommen Tim och stort cred att du inte bara ser till plånboken utan sätter äran i att spela upp DIF i elitserien främst. Sånt respekterar jag...
Visst är det kul att han vill spela i DIF. Samt att han är professionell. Men han är fortfarande ingen bättre spelare för det. Herregud jag skulle kunna tänka mig spela gratis för DIF, är det ok att jag tar upp en plats i en scoringline då?
Expert.
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

SirDIFalot skrev:
Doyle skrev:Men hold your horses gällande Tim. Otroligt att man dissar killen. En mer laglojal spelare och energigivare finns inte i DIF. Vänta med sågningarna tills Tim motbevisat er alla i allsvenskan.
Visst är det kul att han vill spela i DIF. Samt att han är professionell. Men han är fortfarande ingen bättre spelare för det. Herregud jag skulle kunna tänka mig spela gratis för DIF, är det ok att jag tar upp en plats i en scoringline då?
Och det där är hög nivå i diskussionen angående Tim...Herregud.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

SirDIFalot skrev:
Visst...så kan man ju se det oxå. Anser ändå att Tim bidrar och blir en tillgång i höst...
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

SirDIFalot skrev:
Jag skulle vilja se dig spela gratis utan att ha ett jobb på sidan av. Hur ska det gå till?
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Anledningen till att DIF åkte ur var:

1. att JJ skapat en adnrakedja bestående av sirapskedjan bestående av Carlsson, Tjärnqvist och Almtorp.
2. att våra tränare Challe, Zabel och Hardy envisades med att ge mer speltid till sirapskedjan än de förtjänade

Att i det här läget såga Tim för att han stannar kvar och som inte alls hade någon skuld i att DIF åkte ur är mycket märkligt.

Hade Weigel spelats med Tim och Kempe och den kedjan spelats istället för sirapskedjan hade DIF spelat kvar i Elitserien!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Östgöten skrev:Anledningen till att DIF åkte ur var:

1. att JJ skapat en adnrakedja bestående av sirapskedjan bestående av Carlsson, Tjärnqvist och Almtorp.
2. att våra tränare Challe, Zabel och Hardy envisades med att ge mer speltid till sirapskedjan än de förtjänade

Att i det här läget såga Tim för att han stannar kvar och som inte alls hade någon skuld i att DIF åkte ur är mycket märkligt.

Hade Weigel spelats med Tim och Kempe och den kedjan spelats istället för sirapskedjan hade DIF spelat kvar i Elitserien!
Spot on! Men det är ju taskigt att såga en spelare som tjockis Tjärnqvist då han faktiskt stått och slickat röv på klacken i vissa intervjuer. Lättare att såga en kille som inte fjäskar och dessutom inte är från Sthlm och är uttalad DIFare. Fy hur kan man ta in en sådan spelare?

Sanslöst hur en del tänker om man frågar mig, men det är väl charmen med forum.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Apropå Tim: jag litar på Challe!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:
Östgöten skrev:Anledningen till att DIF åkte ur var:

Spot on! Men det är ju taskigt att såga en spelare som tjockis Tjärnqvist då han faktiskt stått och slickat röv på klacken i vissa intervjuer. Lättare att såga en kille som inte fjäskar och dessutom inte är från Sthlm och är uttalad DIFare. Fy hur kan man ta in en sådan spelare?

Sanslöst hur en del tänker om man frågar mig, men det är väl charmen med forum.
Vem mer i laget än Tim enligt ert (överlägsna?) tänkande, "har inte alls någon skuld" ?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

mb81 skrev:Såhär ser laget ut nu och jag har försökt rangordna spelarna i vilken ordning som jag tror och hoppas att ledningen också tänker!

MÅLVAKTER
MV1
Reideborn

BACKAR
B1
B2
Lidström
B4
Gustafsson
Lennhammer
Holm
Arnesson

VÄNSTERFORWARDS
Bremberg
Ölvestad
Hank
Honken
CENTRAR
Johner
C2
Fimpen
Weigel

HÖGERFORWARDS
H1
Tim
Sörensen
Blomstrand

Extra
Wennberg.

Vi behöver mao in med en riktigt bra målvakt(Tellqvist!), tre backar varav iaf två ska vara riktigt hög allsvensk klass. De ska helst helst hålla bra elitserieklass. En duktig center för en av de första femmorna. Gärna Ottosson men även Ljungh går bra. Skulle gärna se båda men inte på bekostnad av en vass målskytt för det behövs verklgen som den sista ytterpositionen. Om vi bara tar in en center till kanske det finns plats för en bra målskytt och utöver det Åberg(som nog kan göra mycket mål i allsvenskan) och isf kanske flytta ner Tim i en tredje kedja.

Är mest orolig över backuppsättningen. Där måste det in klass nu!
Tack för det!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Tim har alltid varit en slagpåse för dom som är mindre kunniga, så att han får skit på nytt förvånar inte. Oerhört glädjande att han förlänger, spelare som Tim behövs.

Men jag kan inte sluta förvåna mig över att flera tjatar på att vi behöver spelare som kan bryta mönstret i spelet, och sedan inte vilja ha Tim. Det är som att säga att man är sugen på något varmt att äta, för att sedan tacka nej till en varm och god måltid och istället köpa en kall pastasallad på pressbyrån.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

sensei skrev:Vem mer i laget än Tim enligt ert (överlägsna?) tänkande, "har inte alls någon skuld" ?
Enkelt!

Att DIF åkte handlade ut handlade om mycket små marginaler. Laget byggdes och coachades fel på en väldigt liten - men en väldigt viktigt punkt. DIF saknade hela säsongen en andrakedja. De som värvades utifrån Almtorp och Carlsson sattes med Tjärnqvist. Hardy hoppades få igång Almtorp och Carlsson sattes med Tjärnqvist medan Challe och Zabel i mitt tycke litade för mycket på sirapskedjan - eftersom de gällde så mycket.

Skulden är nämnda tre spelare. Jag tycker inte att Bom-Bom kan lastats (vad bra det gick när han sparkades). Bom-Bom var kass föregående säsong - men i år var han bättre. Vi kan inte lasta Jimpa, Otto eller Mackan - de var inte så bra som jag hade hoppats - men relativt sirapskedjan - som sannolikt inte hade mycket sämre betalt var det ok. Cehlin, Norman, Zibbe, Gustavsson, Holm, Claeson, Åberg och Brodin är alla för unga för att det är möjligt att peka finger åt dem.

Klubertanz, Fimpenm Printz och Tjärnqvist var ok - visst inte bra - men ok.

Summa summarum - de som verkligen underpresterade var Tjärnqvist jr, Almtorp och Carlsson. De hade roller och löner för en andrakedja och platsade inte i laget. Till råga på allt fick de hela tiden nya chanser att visa hur dåligt JJ värvat under sommaren. JJ har en megaskuld till vad som hände. Att JJ inte byttes ut föregående säsong när DIF räddades av att Mark, Zibbe och Kronwall är ett underbetyg till styrelsen.
Låst