Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Tim Eriksson stannar:
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9449
Jag är inte enbart positiv kan jag säga, men de stora ytorna i HA kommer säkerligen gynna hans spelstil.
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9449
Jag är inte enbart positiv kan jag säga, men de stora ytorna i HA kommer säkerligen gynna hans spelstil.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-05-04 11:29:21, redigerad totalt 1 gånger.
-
- reservjesus
Känns som man hoppas väldigt mycket på att han ska börja producera mer än han har gjort. Vad talar för det egentligen ?
clowns to the left of me, jokers to the right
- Jim Morrison
Välkommen Tim.
Är det nu det är dags att få in en andrakedja med tre stycken spelare i rätt ålder och rätt kvalitet? Som jag skrev tidigare ser laget nästan exakt likadant ut som förra säsongen om man ser till åldersfördelningen. Det är bara Dustin Johner som är i "rätt" ålder för en hockeyspelare. Kom igen nu, Challe!
Är det nu det är dags att få in en andrakedja med tre stycken spelare i rätt ålder och rätt kvalitet? Som jag skrev tidigare ser laget nästan exakt likadant ut som förra säsongen om man ser till åldersfördelningen. Det är bara Dustin Johner som är i "rätt" ålder för en hockeyspelare. Kom igen nu, Challe!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mer istid kanske? 15 poäng tycker jag är helt ok om man ser till istiden.reservjesus skrev:Känns som man hoppas väldigt mycket på att han ska börja producera mer än han har gjort. Vad talar för det egentligen ?
- -daniel-
Jag undrar lite vem Challe har tänkt att placera Tim bredvid, eftersom vi i nuläget inte har några direkta målskyttar i laget.
Är oerhört mycket mer oroad över det än åldersfördelningen...
-daniel- skrev:Jag undrar lite vem Challe har tänkt att placera Tim bredvid, eftersom vi i nuläget inte har några direkta målskyttar i laget.
Riktigt trevligt att Tim stannar.
Jag är på din sida dock -daniel-, vart är målskyttarna? Aja det är bara början av maj så jag sitter lugnt i båten tills Challe säger att truppen är klar.
Tack Tim! En ruskigt viktig kugge!
- -daniel-
Jag antar man tänker sig att Sörensen blommar ut och stänker dit en hel del pytsar, och att Johner fortsätter leverera. Vi måste dock ha in några fler som tidigare har levererat på den här nivån, kan ju inte förlita oss på Sörensen och Johner enbart. Ser oerhört tunt ut annars..
Sen undrar jag lite vad som händer med Ljungh? Det var ju i praktiken klart (enligt en hel del olika källor) för en vecka sedan, låter märkligt att det skall behöva dra ut på tiden så mycket att lösa den här övergångssumman som det varit tal om. Men är verkligen Ljungh någon vi kan räkna med stänker dit massvis med mål? Njae. Samma med Åberg om han förlänger. Vi måste ha in någon riktig snajper i laget, ser det som direkt nödvändigt faktiskt.
Sen undrar jag lite vad som händer med Ljungh? Det var ju i praktiken klart (enligt en hel del olika källor) för en vecka sedan, låter märkligt att det skall behöva dra ut på tiden så mycket att lösa den här övergångssumman som det varit tal om. Men är verkligen Ljungh någon vi kan räkna med stänker dit massvis med mål? Njae. Samma med Åberg om han förlänger. Vi måste ha in någon riktig snajper i laget, ser det som direkt nödvändigt faktiskt.
-
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Skönt att Timpa stannar, då har DIF förmodligen höjt sitt ursprungliga bud. Tror att det kommer bli riktigt trevligt att se honom i HA.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
En spelare som ALLTID är medioker... Trodde DIF behövde lite spets nu.
Vill också behålla DT, MEN är samtidigt frågande när man ex läser att han "var en av få i DIF som kommer undan med hedern i behåll från förra säsongen", för det tycker jag inte alls; hörde han till våra "bättre" var det på grund av övrigas låga nivå, själv tyckte jag inte alls han levererade en bråkdel av vad han borde, led uppenbarligen efter hjärnskakningen också. Alltid betraktat honom som kaptensmaterial, men inte efter förra säsongen. Visar han då inte mer klubbhjärta än att dra nånstans för pengar hellre än att rätta till misstag han själv bidragit till så låt honom dra och Tack för åren i DIF.Staten skrev:Ajajaj. Illa om inte Tjärnqvist kritar på. Vi skulle behövt en stark backgeneral som kan styra hem det här skeppet igen. Vem tar vi in isåfall? Skulle också kännas ruskigt bra att få hem Tellqvist också, ruskigt bra.
Justin Krueger spelar med nr 3 på ryggen i tysklands vm-lag. 25 år storväxt back utan kontrakt för nästa säsong.
Tidgare i Bern och AHL.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12256
Ska hålla ett extra öga på honom.
Tidgare i Bern och AHL.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12256
Ska hålla ett extra öga på honom.
Kanske finns chans för "nya" DIF att reparera saker och ting med Garpen?