Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Tycker det verkar lite märkligt, man har väl ingen pågående kontakt med Tellqvist under hans semester, eller...?
Frasse nämnde ju förvisso något häromdagen om att man inte riktigt kom överens om detaljerna i hur pengafördelningen under kontraktstiden skulle vara, vilket talar för att man trots allt har en pågående förhandling....
Frasse nämnde ju förvisso något häromdagen om att man inte riktigt kom överens om detaljerna i hur pengafördelningen under kontraktstiden skulle vara, vilket talar för att man trots allt har en pågående förhandling....
Min uppfattning när det gäller Fimpen "for Captain" är glasklar. Han har allt som behövs på det personliga planet och visar på isen att han aldrig ger upp. Dock, och det kan vara ett bekymmer, om han placeras i en 3:e eller (ännu värre) en 4:e kedja så skickar det lite konstiga signaler.
Angående Otto så är det min favorit. Inte för att han är bäst på planen utan för han representerar klokhet och är en DIF ikon. Jag kan nsträcka mig så långt att man signar honom och han får själv bedömma hur många matcher, och vilka, han vill spela. Han kommer vara en enorm tillgång för de yngre killarna när det gäller stöd och hantera motgångar.
Till sist, och det har ju nämnts här ibland, så saknar vi några 87:or, alltså killar som är mellan junisarna och gubbarna. Det behövs med största sannolikhet för att få den rätta balansen i laget.
Angående Otto så är det min favorit. Inte för att han är bäst på planen utan för han representerar klokhet och är en DIF ikon. Jag kan nsträcka mig så långt att man signar honom och han får själv bedömma hur många matcher, och vilka, han vill spela. Han kommer vara en enorm tillgång för de yngre killarna när det gäller stöd och hantera motgångar.
Till sist, och det har ju nämnts här ibland, så saknar vi några 87:or, alltså killar som är mellan junisarna och gubbarna. Det behövs med största sannolikhet för att få den rätta balansen i laget.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Kom igen nu Timmy Pettersson!
Edit: Inget konkret alltså, utan rent önsketänkande. Jag hade gärna sett Nils Andersson hos oss nämligen.
Timmy och DT då skulle jag vara ganska nöjd.
Edit: Inget konkret alltså, utan rent önsketänkande. Jag hade gärna sett Nils Andersson hos oss nämligen.
Timmy och DT då skulle jag vara ganska nöjd.
Jag vet att de har kontakt. Kommer de överens kommer Tellan att krita på om ca 10 dagar.-daniel- skrev:Tycker det verkar lite märkligt, man har väl ingen pågående kontakt med Tellqvist under hans semester, eller...?

Men kommer de inte överens eller dylikt måste det finnas andra som kontaktats innan sommaren. Plan B.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Ok, skönt att höra. Tror det kommer lösa sig! Känner det starkt.Magnutz skrev:Jag vet att de har kontakt. Kommer de överens kommer Tellan att krita på om ca 10 dagar.-daniel- skrev:Tycker det verkar lite märkligt, man har väl ingen pågående kontakt med Tellqvist under hans semester, eller...?
Men kommer de inte överens eller dylikt måste det finnas andra som kontaktats innan sommaren. Plan B.
Jo, jag hoppas det. Om ingen påskrift kommer kring mitten av månaden kommer jag börja oroa mig. Inte förr. Nu vill jag se en handfull 25-28åringar krita på.-daniel- skrev:Ok, skönt att höra. Tror det kommer lösa sig! Känner det starkt.Magnutz skrev:Jag vet att de har kontakt. Kommer de överens kommer Tellan att krita på om ca 10 dagar.-daniel- skrev:Tycker det verkar lite märkligt, man har väl ingen pågående kontakt med Tellqvist under hans semester, eller...?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Inte så roliga nyheter om DT
http://www.express.de/koelner-haie/blit ... 17964.html
Körde artikeln genom google translate och det stod att DT och hans fru ska flyga ner till Köln för att kolla på staden och träffa tränarna.
Körde artikeln genom google translate och det stod att DT och hans fru ska flyga ner till Köln för att kolla på staden och träffa tränarna.
- -daniel-
Oj, då tycker jag redan nu DT mer eller mindre kan strykas...Dale skrev:Inte så roliga nyheter om DT
Riktigt tråkigt, men jag hade det på känn från början; när väl det "något" bantade kontraktet skulle presenteras skulle Daniel aldrig acceptera det.
Frågan är vad det finns för riktigt duktiga backar som kan tänkas spela i Hockeyallsvenskan för en inte alltför dyr peng? Inte många är min spontana gissning. Surt.
- Remy Lebeau
Kan inte påstå att man är förvånad.Dale skrev:Inte så roliga nyheter om DT
Nu är det dock ruskigt tufft att hitta en ersättare som kan tänka sig spel i Allsvenskan..
Hoppas man inte snöar in sig på att värva en gammal Djurgårdare som ersättare bara.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
Enligt någon kommentar på MrMadhawks blogg:
- - -
Alexander Bonsaksen är klar för Djurgården, säger Håkan Södergren till norsk media då det pratat med han inför Vm som börjar idag.. Sant?? Ja kanske.
- - -
Så ta det för vad det är, dvs ett rykte.
http://eliteprospects.com/player.php?player=17160
- - -
Alexander Bonsaksen är klar för Djurgården, säger Håkan Södergren till norsk media då det pratat med han inför Vm som börjar idag.. Sant?? Ja kanske.
- - -
Så ta det för vad det är, dvs ett rykte.
http://eliteprospects.com/player.php?player=17160
Senast redigerad av -daniel- den 2012-05-04 11:06:23, redigerad totalt 1 gånger.
Jukka vuotilainen eller hur han nu stavar sitt namn är ledig. Kanske vore något och lägga vantarna på?
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror inte vi har råd med honom dessutom verkar han vilja spela i Finland nästa säsong...DIFRobbex skrev:Jukka vuotilainen eller hur han nu stavar sitt namn är ledig. Kanske vore något och lägga vantarna på?
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
- Fiskmaesen
Håller med, otroligt tråkigt sätt att minnas honom på om detta stämmer.. Fan.-daniel- skrev:Oj, då tycker jag redan nu DT mer eller mindre kan strykas...Dale skrev:Inte så roliga nyheter om DT
Riktigt tråkigt, men jag hade det på känn från början; när väl det "något" bantade kontraktet skulle presenteras skulle Daniel aldrig acceptera det.
Frågan är vad det finns för riktigt duktiga backar som kan tänkas spela i Hockeyallsvenskan för en inte alltför dyr peng? Inte många är min spontana gissning. Surt.
Ajajaj. Illa om inte Tjärnqvist kritar på. Vi skulle behövt en stark backgeneral som kan styra hem det här skeppet igen. Vem tar vi in isåfall? Skulle också kännas ruskigt bra att få hem Tellqvist också, ruskigt bra.
Väldigt glädjande att vi får behålla Tim.
Det räddade helgen.

Det räddade helgen.