Hoppas inte spelarna underskattar Allsvenskan lika mycket som du gör. Då blir det en till väldigt jobbig säsong.Remy Lebeau skrev:Väljer Otto att fortsätta har vi helt plötsligt dom två bästa centrarna i hela Allsvenskan i mitt tycke. Inget snack om saken att Otto skulle göra lite som han vill i Allsvenskan.
Sedan ska motivationen och kroppen hålla för en säsong till så klart.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Remy Lebeau
Vet inte riktigt vilka matcher du såg förra säsongen, men Otto var en av få som var bra under säsongens gång. Otto har alltid varit galet underskattad, delvis för att folk stirrar sig för blint på poäng spelarna gör.Harold Camping skrev:Hoppas inte spelarna underskattar Allsvenskan lika mycket som du gör. Då blir det en till väldigt jobbig säsong.Remy Lebeau skrev:Väljer Otto att fortsätta har vi helt plötsligt dom två bästa centrarna i hela Allsvenskan i mitt tycke. Inget snack om saken att Otto skulle göra lite som han vill i Allsvenskan.
Jämför Otto med Alexander Barta som var snuskigt bra i Malmö i Allsvenskan.
Dustin Johner är en toppcenter i Allsvenskan. Att säga något annat är att visa sin okunskap.
Jobbar stenhårt åt båda hållen och är en ledare av stora mått. Har dessutom alltid producerat poäng, vart han än spelat. Hade han haft dubbla pass likt många andra transatlanter hade han inte spelat i Allsvenskan.
Jag underskattar inte Allsvenskan lika mycket som du uppenbarligen underskattar Ottosson och Johner.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag håller helt med om Ottosson, jag är bara rädd att kroppen inte håller och kanske framförallt att motivationen kan tryta en aning... hade han verkligen fortfarande brunnit för det tror jag Otto redan hade skrivit på, vill inte att han gör det bara för han är så förbannat lojal och plikttrogen. Vill ha en heltänd Kristofer på isen i höst, annars tycker jag han skall lägga av. Det är mer värdigt.
(sen är det inte värdigt hans karriär att sluta med att åka ut med Djurgården, men ändå)
Tror nog dock fortfarande han kommer stanna, kan ta ett tag innan han får tillbaka den där riktiga lusten att komma igång och träna osv.
(sen är det inte värdigt hans karriär att sluta med att åka ut med Djurgården, men ändå)
Tror nog dock fortfarande han kommer stanna, kan ta ett tag innan han får tillbaka den där riktiga lusten att komma igång och träna osv.
-
Ber om ursäkt om jag var otydlig, Johner var absolut inte uppe för diskussion. Menade bara att Ottosson verkligen inte gör som han vill i Allsvenskan, vilket vi också såg i kvalserien där han var en i mängden utan att utmärka sig varken positivt eller negativt.Remy Lebeau skrev:Vet inte riktigt vilka matcher du såg förra säsongen, men Otto var en av få som var bra under säsongens gång. Otto har alltid varit galet underskattad, delvis för att folk stirrar sig för blint på poäng spelarna gör.Harold Camping skrev:Hoppas inte spelarna underskattar Allsvenskan lika mycket som du gör. Då blir det en till väldigt jobbig säsong.Remy Lebeau skrev:Väljer Otto att fortsätta har vi helt plötsligt dom två bästa centrarna i hela Allsvenskan i mitt tycke. Inget snack om saken att Otto skulle göra lite som han vill i Allsvenskan.
Jämför Otto med Alexander Barta som var snuskigt bra i Malmö i Allsvenskan.
Dustin Johner är en toppcenter i Allsvenskan. Att säga något annat är att visa sin okunskap.
Jobbar stenhårt åt båda hållen och är en ledare av stora mått. Har dessutom alltid producerat poäng, vart han än spelat. Hade han haft dubbla pass likt många andra transatlanter hade han inte spelat i Allsvenskan.
Jag underskattar inte Allsvenskan lika mycket som du uppenbarligen underskattar Ottosson och Johner.
Därmed inte sagt att Ottosson skulle vara dålig på något vis, han skulle givetvis vara väldigt nyttig i Allsvenskan men inte gå på vatten som du verkar tro.
Jag såg Allsvenskan väldigt mycket förra året med tanke på att jag bor i Uppsala och har därför kunnat se Almtuna en hel del. Denna serie är det ingen som gör som den vill i. Jävligt jobbig serie som jag tycker är lika intensiv som Elitserien. Antalet individuella misstag gör att den ändå inte kan mäta sig med Elitserien.
Är precis som dig övertygad om att Ottosson blir väldigt viktig, men inte överlägsen någonstans.
- Jim Morrison
Helt plötsligt ser det väldigt ungt ut. Tycker faktiskt lagbygget liknar förra säsongens extremt mycket hittills. Skulle gärna ha in 1-2 "Dustin Johners" till. Mycket begärt kanske? Rätt ålder, redan etablerade spelare och så vidare. Detta på forward-sidan alltså.
På backsidan behöver vi, som många andra sagt, en general. Typ Daniel Tjärnqvist.
På backsidan behöver vi, som många andra sagt, en general. Typ Daniel Tjärnqvist.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tror inte att Fimpen är en bra kapten.Nummer19 skrev:Men vem ska vi ha som kapten då? Som det ser ut i dagsläget har vi inte så många etablerade att välja mellan. Bremberg-Nej, Ölvestad-Nej, Honken-Nej, Fimpen-?SirDIFalot skrev:Vettefan om jag skulle gilla att en import som inte ens talar svenska och först ansluter till laget i augusti blir kapten.Remy Lebeau skrev:Månsson är samma gamla rykte som cirkulerade förut. Någon gnagare som var här och skrev att han var klar för oss tidigare.
Satt för övrigt och funderade på vem som ska vara kapten och den naturliga pådrivaren i laget?
Dustin Johner har ruskiga ledaregenskaper och hatar verkligen att förlora. Skulle inte ha något emot att han får ett "C" på bröstet.
Svår debatt innan man vet vilka fler som kommer ingå i truppen. Men håller verkligen inte med majoriteten här. Fimpen är inte optimal som kapten.
Vi kan ju inte ta någon junis av klara skäl. Så för mig är Fimpen,i dagsläget,given som kapten säsongen 2012-2013.
Med laget vi har i dag så är Dustin en lysande kapten men jag tror Challe har hela laget klart. Med det menar jag att han har en Kapten i huvudet som är spikad...
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
- SkönaDjurgårn
Haha, kände lite samma sak. Nu har jag inte en aning om hur de tränar, de kanske kör tusen sets och reps och hejåhå, men man blir ju lite orolig när de ser klenare ut än en själv...antonlennde skrev:Fiskmaesen skrev:Sjukt OT men herregud vad genuint lycklig man blir av att se Linkan lyfta stål i gymmet, välkommen hem!
själv blev jag genuint orolig när jag såg han kämpa med 15kilos hantlarna

Tycker iofs det är lite väl tidigt att börja kritisera en försäsongsträning redan nu. Särskilt som Linkan börjar komma upp åt åren så känns det som att det är optimalare att mjukstarta träningen och vänja in kroppen snarare än att ösa på med det tyngsta redan från scratch, om inte annat än för att undvika skador.SkönaDjurgårn skrev:Haha, kände lite samma sak. Nu har jag inte en aning om hur de tränar, de kanske kör tusen sets och reps och hejåhå, men man blir ju lite orolig när de ser klenare ut än en själv...antonlennde skrev:Fiskmaesen skrev:Sjukt OT men herregud vad genuint lycklig man blir av att se Linkan lyfta stål i gymmet, välkommen hem!
själv blev jag genuint orolig när jag såg han kämpa med 15kilos hantlarna
Alltid Oavsett.
Vad sägs om att skapa en tråd kallad: "Vem skall bli kapten säsongen 12/13?"?
Då skulle vi slippa vi tre sidor med den diskussionen i silly-tråden som borde handla om någonting helt annat.
Trevlig helg!
Då skulle vi slippa vi tre sidor med den diskussionen i silly-tråden som borde handla om någonting helt annat.
Trevlig helg!
Bra tanke men jag röstar 'nej' på den idén. Det blir för många trådar. Denna tråd som handlar om truppen och passar bra för snack om kapten-snack.DIFÖrebro skrev:Vad sägs om att skapa en tråd kallad: "Vem skall bli kapten säsongen 12/13?"?
Trevlig helg!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Andy
Magnutz skrev:Bra tanke men jag röstar 'nej' på den idén. Det blir för många trådar. Denna tråd som handlar om truppen och passar bra för snack om kapten-snack.DIFÖrebro skrev:Vad sägs om att skapa en tråd kallad: "Vem skall bli kapten säsongen 12/13?"?
Trevlig helg!
Eller så använder vi den tråd där denna fråga redan diskuterats. Den heter "Djurgårdens näste lagkapten" och finns här http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... &start=165
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Fick igår höra att djurgår'n diskuterar med Hadelöv.
- Andy
Källa på det?jkfed skrev:Fick igår höra att djurgår'n diskuterar med Hadelöv.
Samma källa som berättade för dig om Mattias Guter?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- SirDIFalot
Det kan stämma. Sägs att Djurgården börjat höra sig för med lite andra målvakter också. Inte lika säkra på att ta in Tellan som tidigare. Man måste nog ha en Plan B.jkfed skrev:Fick igår höra att djurgår'n diskuterar med Hadelöv.
Expert.
Är det tellan som segar på eller är det DIF som börjar tröttna och letar annat?
Läste att Nils Andersson snackar med Timrå nu.
Läste att Nils Andersson snackar med Timrå nu.