Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Remy Lebeau skrev:Månsson är samma gamla rykte som cirkulerade förut. Någon gnagare som var här och skrev att han var klar för oss tidigare.

Satt för övrigt och funderade på vem som ska vara kapten och den naturliga pådrivaren i laget?
Dustin Johner har ruskiga ledaregenskaper och hatar verkligen att förlora. Skulle inte ha något emot att han får ett "C" på bröstet.
Vettefan om jag skulle gilla att en import som inte ens talar svenska och först ansluter till laget i augusti blir kapten.

Svår debatt innan man vet vilka fler som kommer ingå i truppen. Men håller verkligen inte med majoriteten här. Fimpen är inte optimal som kapten.
Det är ju precis det vi behöver!

En spelar utifrån, en spelare som tar tag i detta. Dustin Johner ska tydligen ha stora ledaregenskaper och arbetar föredömligt åt båda hållen. I sverige läser vi engelska i skolan från 1:an till slutet av gymnasiet. Alla borde förstå.

In med lite amerikansk attityd!
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Harold Camping skrev:In med lite amerikansk attityd!
In med John Tortella som headcoach säger jag! :wink:

Skönt för övrigt att Gustafsson förlängde. Han kan nog ta ytterligare ett steg kommande säsong och bli en viktig kugge i laget. Men nu måste rutin och spets in. Vi har nog med juniorer nu.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
Remy Lebeau skrev:Månsson är samma gamla rykte som cirkulerade förut. Någon gnagare som var här och skrev att han var klar för oss tidigare.

Satt för övrigt och funderade på vem som ska vara kapten och den naturliga pådrivaren i laget?
Dustin Johner har ruskiga ledaregenskaper och hatar verkligen att förlora. Skulle inte ha något emot att han får ett "C" på bröstet.
Vettefan om jag skulle gilla att en import som inte ens talar svenska och först ansluter till laget i augusti blir kapten.

Svår debatt innan man vet vilka fler som kommer ingå i truppen. Men håller verkligen inte med majoriteten här. Fimpen är inte optimal som kapten.
Men vem ska vi ha som kapten då? Som det ser ut i dagsläget har vi inte så många etablerade att välja mellan. Bremberg-Nej, Ölvestad-Nej, Honken-Nej, Fimpen-?
Vi kan ju inte ta någon junis av klara skäl. Så för mig är Fimpen,i dagsläget,given som kapten säsongen 2012-2013.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Andy

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Tystnaden kring Ottosson får mig mer och mer att tro att 11/12 blev sista säsongen för #9.
Synd om det ska sluta i moll för Otto. Hoppas han kritar på snart.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Det snack jag hört (hyfsat tillförlitlig, men inte klockren källa) är att inget är klart åt något håll ännu
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av seppuko »

Andy skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Tystnaden kring Ottosson får mig mer och mer att tro att 11/12 blev sista säsongen för #9.
Synd om det ska sluta i moll för Otto. Hoppas han kritar på snart.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Det snack jag hört (hyfsat tillförlitlig, men inte klockren källa) är att inget är klart åt något håll ännu
På om han velar mellan att lägga av eller att spela, eller kontraktsförslaget? För om han fortfarande velar vettefanken hur det blir med motivationen?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag tycker att det är rätt meningslöst att spekulera om Kristofers framtid. Han är 36 år fyllda och har just varit med om sitt livs värsta säsong. Att han behöver god tid på sig ser jag som fullt naturligt och helt nödvändigt, för att han inte ska göra ett förhastat beslut åt något håll. Han måste få en lugn period utanför hockeyn helt och hållet, samla tankarna, känna av hur kroppen mår och se om motivationen för ännu en säsong finns där.

Beslut kommer, var så lugna. Det kan nog dröja ett bra tag dock, vilket jag har full respekt för. Ottosson ska ges den tid han behöver för att fatta rätt beslut.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Salas skrev:Jag tycker att det är rätt meningslöst att spekulera om Kristofers framtid. Han är 36 år fyllda och har just varit med om sitt livs värsta säsong. Att han behöver god tid på sig ser jag som fullt naturligt och helt nödvändigt, för att han inte ska göra ett förhastat beslut åt något håll. Han måste få en lugn period utanför hockeyn helt och hållet, samla tankarna, känna av hur kroppen mår och se om motivationen för ännu en säsong finns där.

Beslut kommer, var så lugna. Det kan nog dröja ett bra tag dock, vilket jag har full respekt för. Ottosson ska ges den tid han behöver för att fatta rätt beslut.
Jag delar den uppfattningen till hundra procent.

Han kommer inte att krita på om han inte är mycket motiverad, kroppen hel och formen god.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Personligen tycker jag att Fimpens klyschor om att det inte är okej att förlora i en Djurgårdströja och sånt kan bli rätt urvattnat om han ska ta snacket med media varje gång. Samt att det ger ett lätt oprofessionellt intryck då han dels har en väldigt skämtsam attityd och vet inte om han passar i snacket med domarna. Han kan mycket väl vara det bästa valet när truppen är spikad. Men han är knappast en optimal kapten. Sedan betvivlar jag verkligen inte att Fimpen är sjukt viktig för laget.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Jag hoppas innerligt att Ottosson fortsätter. Delvis för att han hade kunnat balansera Linkan väldigt mycket i en formation med honom eller exempelvis gett stöd åt en andraformation med kanske lite yngre lovande offensiva förmågar.

Något i den här stilen.

Linkan-Otto-Åberg (eller annan rightad forward utifrån)
Ölvestad-Johner-Sörensen
Tim-Weigel-Honken
Blomstrand-Fimpen-Hank

eller så här:

Linkan-Johner-Ölvestad
Sörensen-Otto-Åberg
etc.

I huvudsak med Ottosson och Johner så skille vi få med AS-mått mätt två riktigt riktigt starka centrar som skulle leda en varsin formation. Jag vet att många ser Ljungh som center, men om han kliver in i ekvationen så är jag inte förvånad om han gör det som ytterforward. Han spelade nämligen ytter en del i Västerås och gjorde det huvudsakligen i kvalet efter grundserien. Då han även var VIKs kanske främsta forward.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Finns verkligen ingen som helst anledning att forcera fram några beslut, tycker inte Otto ska pressas till ett beslut. Det finns ingen som vill se en omotiverad Ottosson i HA, jag är glad att Ottosson inte kritar på utan att vara säker på att motivationen finns och att han känner att han kommer att bidra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:
jensa öhling skrev:Någon nämnde Elias Granath och det känns ju faktiskt som en logisk värvning. Han fick inte nytt i Timrå och fick nobben i Leksand, MEN han var riktigt bra under Challe i Timrå för två år sen. Han var ju faktiskt dessutom kapten i Timrå i år.

Han har en svag säsong bakom sig, men är i en bra ålder och borde fungera utmärkt i en mer undanskymd roll där han bara ska sköta defensiven.

Backuppsättningen:
Daniel Tjärnqvist (hoppas!) - NY PP-back från AHL
Lidström - Granath
Gustavsson - Holm
Extra: Lennhammer, Arnesson
Har skrivit om Granath flera gånger, men tror han vill flytta hem till Dalarna (hans tjej / fru jobbar någonstans där i trakterna). Men det kanske kan bli aktuellt ändå, hoppas det.

När det gäller kaptensfrågan är den väldigt komplicerad... tycker också Fimpen kan passa, men vill helst ha en mer "viktig" spelare som kapten (sorry Fimp!). Finns ju inga självklara alternativ i truppen.
Skitsnack. I tider som dessa är Fimpen en av de absolut viktigaste. Extremt viktig i omklädningsrum/omkring laget, ger alltid 100% på isen, bjuder på sig själv och snackar med media på ett bra sätt och framför allt brinner han för Djurgårdens IF som få.

Det är dags att han får bli Mr. Djurgården.
Nu var det knappast viktig på det sättet jag menade, det trodde jag var underförstått. Syftar naturligtvis på hans roll på planen, att ha en kapten som spelar i en 3:e eller 4:e lina känns inte optimalt. Alldeles oavsett hur viktig han är utanför isen...
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Sjukt OT men herregud vad genuint lycklig man blir av att se Linkan lyfta stål i gymmet, välkommen hem!
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

Fiskmaesen skrev:Sjukt OT men herregud vad genuint lycklig man blir av att se Linkan lyfta stål i gymmet, välkommen hem!

själv blev jag genuint orolig när jag såg han kämpa med 15kilos hantlarna ;)
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Fiskmaesen skrev:Sjukt OT men herregud vad genuint lycklig man blir av att se Linkan lyfta stål i gymmet, välkommen hem!
Hela han skriker ju ut "lycka" aldrig sätt han så motiverad som i intervjuerna! Underbart!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Väljer Otto att fortsätta har vi helt plötsligt dom två bästa centrarna i hela Allsvenskan i mitt tycke. Inget snack om saken att Otto skulle göra lite som han vill i Allsvenskan.

Sedan ska motivationen och kroppen hålla för en säsong till så klart.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst