Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Glory1

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Glory1 »

Tror inte han går innan 20, lär gå någonstans mellan 20-35, snarare 25-35 om jag går gissa. Hoppas bara han hamnar i ett bra lag både för oss och honom :wink: (Men hey, jag är ingen scout direkt)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Byström skrev:
Joel Lillbroända ? @JoeLills
Noterbart att Claesson, Cehlin och Brodin inte var med på säsongsupptakten. Dra era egna slutsatser. #DIFHockey
Trist med Cehlin känner väl jag. Har alltid gillat honom, finns så sjukt mycket potential i den killen.

För övrigt totalt offtopic fyller undertecknad 16 idag! :D
Alla tre stannade upp i utvecklingen denna säsong. Spelmässigt gjorde de sämre ifrån sig än föregående säsong. Behöver nog nya utmaningar för att utvecklas. Jag vill inte ha kvar någon av dem.

Off topic: GRATTIS!! :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
litto
Säsongskort: Ja

Inlägg av litto »

Konstigt att Claesson inte var med. AHL nästa?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Greato

Inlägg av Greato »

litto skrev:Konstigt att Claesson inte var med. AHL nästa?
Snarare div. 2
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Greato skrev:
litto skrev:Konstigt att Claesson inte var med. AHL nästa?
Snarare div. 2
Keps ändå...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Glory1 skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:
Glory1 skrev:Känns som att vi får vänta länge med Åberg. Tror mycket beror på NHL klubben som draftar honom
Hoppas innerligt att han draftas av Detroit. En klubb som hellre låter sina draftval stanna en säsong för länge än en för lite.
Dom har bytt bort sitt val i förstarundan.
Hur ligger dom till för andra rundan? Han kan ju faktiskt slinka ner och gå tidigt i den också
Draftordningen i den andra rundan är detsamma som i den första. Så dom har sent val i andrarundan.

Åberg väntas gå typ 15-25 någon gång. Så han hamnar förhoppnings i ett av de bästa lagen.
Jag har sagt det innan och säger det igen. Pontus Åberg hade passat sjukligt bra in i Pittsburgh. Han kan lätt göra en James Neal och stänka in mål. Åberg är en av få som har ett "NHL-skott" i laget och med rätt utveckling det kommande året har vi en framtida megasniper i ett av NHLs bästa lag..
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Tessan skrev:
seppuko skrev:
Glory1 skrev:Åberg och gustafsson med på filmen. Kanske inte säger så mycket och de sticker ändå, men hoppas!
Förstår inte varför de skulle vara med på detta möte om de inte var inräknade i laget. Att de skulle vara med på träningar etc om de skulle försvinna är en annan sak. Det där känns nästan som att dem är inräknade i laget.
Noterade också detta och blev glad - hoppas hoppas!!! :D
Lustigt nog tyckte jag att Åberg såg sjukt omotiverad och uttråkad ut!
Som om det har något med hans framtida kontrakt och göra, men jag tyckte verkligen det.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

maag--80 skrev:
Tessan skrev:
seppuko skrev:
Glory1 skrev:Åberg och gustafsson med på filmen. Kanske inte säger så mycket och de sticker ändå, men hoppas!
Förstår inte varför de skulle vara med på detta möte om de inte var inräknade i laget. Att de skulle vara med på träningar etc om de skulle försvinna är en annan sak. Det där känns nästan som att dem är inräknade i laget.
Som om det har något med hans framtida kontrakt och göra, men jag tyckte verkligen det.
Han ser ut så där. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Med Åberg handlar det mest ifall han blir draftad av ett riktigt sunkgäng i NHL som vill ha över honom så fort som möjligt. Tror han stannar annars.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Magnutz skrev:
maag--80 skrev:
Tessan skrev:
seppuko skrev:
Han ser ut så där. ;)
Bra där, man lär sig nåt varje dag! ;D
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Enbom skrev:Med Åberg handlar det mest ifall han blir draftad av ett riktigt sunkgäng i NHL som vill ha över honom så fort som möjligt. Tror han stannar annars.
Jag diggar Åberg, tror att han kan utvecklas till något riktigt bra men seriöst, han har inte i NHL/AHL att göra just nu. Han är inte tillräckligt bra för NHL och AHL kan han skita för i sådant fall ta 1-3 år i ES...om han nu inte vill stanna med oss i AS.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

crike skrev:
Enbom skrev:Med Åberg handlar det mest ifall han blir draftad av ett riktigt sunkgäng i NHL som vill ha över honom så fort som möjligt. Tror han stannar annars.
Jag diggar Åberg, tror att han kan utvecklas till något riktigt bra men seriöst, han har inte i NHL/AHL att göra just nu. Han är inte tillräckligt bra för NHL och AHL kan han skita för i sådant fall ta 1-3 år i ES...om han nu inte vill stanna med oss i AS.
Håller med dig,tycker han försvann lite sen när han inte gjorde fler poäng samtidigt som Zabel kom in.
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Det ryktas att Mathias Månsson skulle vara på g till DIF. Nån som vet något mer om det?
http://mrmadhawk.se/2012/may/welch-klar ... ml#comment
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Nytt kontrakt klart för Erik Gustafsson.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Frasse skrev:Nytt kontrakt klart för Erik Gustafsson.
skönt!

Bra uppsida på vår backsida nu. In med rutin och kraft nu så blir det här bra.
Född till sportchef.
Låst